Sem_Specialist_nr_2.pdf

(17623 KB) Pobierz
739408391 UNPDF
MAGAZYN MARKETINGU W WYSZUKIWARKACH
www.semspecialist.pl • Numer 2 • styczeń 2011 • ISSN 2082-3894
SEM W BANKACH
ZADOWOLENIE. pl
Optymalizacja stron
DOCELOWYCH
739408391.024.png 739408391.025.png 739408391.026.png 739408391.027.png 739408391.001.png 739408391.002.png
PATRONAT
WYDAWCA
Duarte Leszek Wolany
ul. Studzienna 18/25
15-771 Białystok
NIP: 966-174-99-46
REKLAMA
Paulina Gawlińska
e-mail: reklama@semspecialist.pl
tel. 601 244 074
ADRES DO KORESPONDENCJI
SEM Specialist
ul. Zawiszy 16A/91
01-167 Warszawa
GRAFIKA I SKŁAD
Joanna Kołacz
e-mail: kontakt@outside-the-box.pl
PISZCIE DO NAS
redakcja@semspecialist.pl
Czekamy na Wasze komentarze i uwagi.
Jeśli chcesz publikować na łamach SEM Specialist
– napisz z propozycją tematu.
REDAKTOR NACZELNY
Leszek Wolany
AUTORZY NUMERU
Marek Błyszczek, Robert Drózd, Marta Gryszko,
Sebastian Jakubiec, Mirek Połyniak, Robert Sadowski
Katarzyna Szymańska, Przemysław Włodarski.
Redakcja nie zwraca nie zamówionych materiałów oraz za-
strzega sobie prawo do skrótów i redakcyjnego opracowania
tekstów przyjętych do publikacji.
Za treść reklam i ogłoszeń redakcja nie odpowiada.
© SEM Specialist 2010
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Marta Gryszko, Sebastian Jakubiec, Marcin Kowalik,
Paulina Niżankowska, Mirek Połyniak,
Robert Sadowski, Anna Sikorska, Michał Zawadzak.
2011
739408391.003.png 739408391.004.png 739408391.005.png 739408391.006.png 739408391.007.png 739408391.008.png
Budujcie trwałą wartość.
Co chwile słyszymy o kolejnych przejęciach lub próbach przejęć ser-
wisów. Podobno Groupon nie przyjął propozycji Google opiewają-
cej na 7 mld USD. Wyceny Facebooka osiągają oszałamiające kwoty.
Część tego przenosi się także na polski rynek – funduszy inwestują-
cych w przedsiębiorstwa internetowe jest coraz więcej i dysponują
coraz bardziej znaczącymi środkami. Duży wpływ na rzeczywistość
mają też fundusze unijne – działania 8.1 czy 8.2 sprawiły, że sto-
sunkowo łatwo jest pozyskać kapitał. Z jednej strony to dobrze –
powstaje sporo ciekawych projektów, rozwija się przedsiębiorczość.
Z drugiej jednak strony łatwy pieniądz sprawia, że przedsiębiorcy nie
doceniają jego wartości – plany są na tyle dokładne na ile wymaga
tego instytucja inansująca, a na budowanie długotrwałej wartości
irmy nie zawsze jest pomysł. Niektórym się udaje, inni kończą biz-
nes równie szybko jak zaczęli. Warto pamiętać aby oprócz świetne-
go pomysłu i dobrego wyglądu dbać o rentowność przedsięwzięcia,
zdobywanie użytkowników.
Wyszukiwarki mogą być tu nieocenioną pomocą – właściwa strate-
gia pozwala na zdobywanie użytkowników bardzo tanio – co waż-
niejsze użytkownicy Ci są naszymi potencjalnymi klientami. Powsta-
jącego biznesu nie stać na ich tracenie.
Żeby pomóc Wam rozwijać Wasze nowsze i starsze biznesy zmienia-
my cykl wydawniczy !
Począwszy od tego numeru SEM Specialist znajdziecie w swoich
skrzynkach co miesiąc.
Zapraszam do czytania.
LESZEK WOLANY
REDAKTOR NACZELNY
739408391.012.png 739408391.013.png 739408391.014.png 739408391.015.png 739408391.016.png 739408391.017.png
SPIS TREŚCI
WYWIAD
6
JAK DUŻY SKLEP INTERNETOWY UŻYWA MARKETINGU
W WYSZUKIWARKACH
FELIETON
10
OPTYMALIZACJA, CZYLI NAJLEPSZY WYBÓR Mirek Połyniak
12
SEM W BANKACH: NIEPOWODZENIA Marek Kowalik
Marcin Kowalik
SEO
16
ROZBUDOWA STRUKTURY SERWISU Marta Gryszko
20
SEO PR CZYLI POZYCJONOWANIE WIZERUNKU W WYSZUKIWARCE
Anna Sikorska
28
CO POWINNA OBEJMOWAĆ KOMPLEKSOWA USŁUGA SEO?
Michał Zawadzak
PPC
32
WIRTUOZI SŁOWA NA WAGĘ ZŁOTA, CZYLI SZTUKA PISANIA
SKUTECZNYCH REKLAM ADWORDS Paulina Niżankowska
TECHNOLOGIA
36
PRZYSPIESZAMY WWW Sebastian Jakubiec
ANALIZY
40
LANDING PAGE A NASZE STRONY DOCELOWE W SEM
Robert Sadowski
OKIEM NACZELNEGO
739408391.018.png 739408391.019.png 739408391.020.png 739408391.021.png 739408391.022.png 739408391.023.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin