Joanna Wąsik
Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej na miesiąc luty
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
· Zachęcanie dzieci do aktywnego i bezpiecznego wypoczynku na świeżym powietrzu.
· Zapoznanie z zasadami niektórych dyscyplin sportów zimowych.
· Wdrażanie do zdrowej rywalizacji i współpracy.
· Wdrażanie do aktywnego spędzania wypoczynku.
· Uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt i konieczność niesienia im pomocy.
· Utrwalenie wiadomości związanych z Unią Europejską.
· Zapoznanie uczniów z położeniem geograficznym, walutą i kulturą Włoch, w ramach cyklu „ Europa da się lubić.
· Poznanie życia mieszkańców strefy polarnej.
· Rozwijanie wyobraźni i empatii.
Zajęcia z kultury żywego słowa
Zajęcia ruchowe
Zajęcia umuzykalniające
Zajęcia plastyczne
Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły
4-8.02.08 SZALEŃSTWA NA ŚNIEGU.
Ø Pogadanka na temat bezpieczeństwa podczas sportów zimowych
Ø Czytanie Opowiadania pt. ,,Król lodowiska’’.
Dzieci słuchają opowiadania czytanego przez nauczycielkę, ilustrowanego obrazkami i właściwą intonacją głosu.
Ø Rozmowa n/t treści opowiadania, inspirowana pytaniami nauczycielki
-Jakie postacie występują w opowiadaniu?
-Jak Maleństwo i Tygrysek spędzali zimowy dzień?
- Gdzie postanowili się poślizgać przyjaciele?
Ø Zabawy ruchowe z wykorzystaniem skakanki i liny
Ø Zabawa ruchowa pt. ,,Tygryski walczą na śnieżki z Puchatkami”.
Wyjście na podwórko i lepienie bałwana
Ø Nauka piosenki „ Zima, zima”
Ø Praca plastyczna
„ Bezpieczne sporty zimowe”
Ø Praca plastyczna „Bałwanki”
- na arkuszu bristolu (pomalowanym białą kredką świecową,
a następnie czarnym tuszem), dzieci wydrapują patykami kształt bałwanka śnieg, chmury. Następnie dorabiają techniką wydzieranki - kapelusz, doklejają nos, guziki, miotłę z kolorowego papieru.
Ø Dyktando- wyrazy związane
z zimą
i sportami zimowymi
Ø Rozwiązywanie zagadek związanych
z tematyką zimową.
11-15.02.08 POMÓŻMY PRZETRWAĆ IM ZIMĘ.
Ø Praca z testem-nauczyciel odczytuje tekst „Ptasia stołówka”
- wielozdaniowe wypowiedzi uczniów na temat: Jak należy opiekować się ptakami?
Ø Pogadanka
z wykorzystaniem metody sześciu myślowych kapeluszy na temat:
- Czy należy pomagać dzikim zwierzętom znalezionym
w lesie?
Ø Wyjście na dwór
i karmienie ptaków
w karmniku
Ø Zabawy
grupowe z wykorzystaniem piłek
Ø Zabawy ruchowe przy muzyce
-„ Mam chusteczkę haftowaną”, „ Nie chcę Ciebie znać”
Ø Słuchanie piosenek
o zimie
Ø Słuchanie odgłosów przyrody
Ø Wykonanie modelu karmnika z kartonu
i papieru
„ Pomagamy ptakom przetrwać zimę”- pastele, kredka świecowa
Ø Wyszukiwanie informacji
o ptakach w encyklopediach, albumach,
Uzupełnianie tabelki
z nazwami ptaków odlatujących i przylatujących do Polski na zimę oraz osiadłych,
18-22. 02.08 ŻYCIE W STREFIE POLARNEJ.
Ø Burza mózgów na temat tego co wiemy o Arktyce
Ø Rozmowa
o życiu Eskimosów- wskazanie na znaczące różnice pomiędzy mieszkańcami krainy śniegu, a innych kontynentów
Ø Zabawa ruchowa
„ Eski- noski”
Ø Zabawa ruchowa „ Stary niedźwiedź mocno śpi”
Ø Słuchanie muzyki ludowej
z naszego regionu”
Ø Wykonanie modelu igloo z plasteliny
Wyklejanie skrawkami materiału postaci Eskimosa
Ø Redagowanie na podstawie
materiałów źródłowe, w których jest opisana historia wypraw polarnych
notki prasowej - „Polacy
w Arktyce i w Antarktyce”
25-29.02.08 EUROPA DA SIĘ LUBIĆ- WŁOCHY.
Ø Pogadanka na temat „ Z czym kojarzą mi się Włochy?”
Ø Nauka włoskich zwrotów grzecznościowych
Ø Gra „planszowa” Wycieczka do Włoch.
Ø Zabawy ruchowe z wykorzystaniem szarfy
Ø Gra w tenisa stołowego
Ø Wysłuchanie Hymnu Państwowego Włoch.
Ø Słuchanie włoskich piosenek
Ø Zajęcia plastyczne- wykonanie flagi Włoch
z papieru
i patyków do szaszłyków
Ø Quiz o UE
Ø Krzyżówka sprawdzająca wiadomości o UE
Ø Odnajdywanie na mapie świata i globusie państw UE
hala12