Plan pracy-luty..doc

(72 KB) Pobierz
Joanna Wąsik

Joanna Wąsik

 

 

Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej na miesiąc luty

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

 

 

·         Zachęcanie dzieci do aktywnego i bezpiecznego wypoczynku na świeżym powietrzu.

·         Zapoznanie z zasadami niektórych dyscyplin sportów zimowych.

·         Wdrażanie do zdrowej rywalizacji i współpracy.

·         Wdrażanie do aktywnego spędzania wypoczynku.

·         Uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt i konieczność niesienia im pomocy.

·         Utrwalenie wiadomości związanych z Unią Europejską.

·         Zapoznanie uczniów z położeniem geograficznym, walutą i kulturą Włoch, w ramach cyklu „ Europa da się lubić.

·         Poznanie życia mieszkańców strefy polarnej.

·         Uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt i konieczność niesienia im pomocy.

·         Rozwijanie wyobraźni i empatii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia z kultury żywego słowa

Zajęcia ruchowe

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia plastyczne

Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły

4-8.02.08 SZALEŃSTWA NA ŚNIEGU.

Ø      Pogadanka na temat bezpieczeństwa podczas sportów zimowych

 

Ø      Czytanie Opowiadania pt. ,,Król lodowiska’’.

Dzieci słuchają opowiadania czytanego przez nauczycielkę, ilustrowanego    obrazkami i właściwą intonacją głosu.

 

Ø      Rozmowa n/t treści opowiadania, inspirowana pytaniami nauczycielki

-Jakie postacie występują w opowiadaniu?

-Jak Maleństwo i Tygrysek spędzali zimowy dzień?

- Gdzie postanowili się poślizgać przyjaciele?

 

Ø      Zabawy ruchowe z wykorzystaniem skakanki i liny

 

Ø      Zabawa ruchowa pt. ,,Tygryski walczą na śnieżki z Puchatkami”.

 

 

Wyjście na podwórko i lepienie bałwana

Ø      Nauka piosenki „ Zima, zima”

 

Ø      Praca plastyczna

„ Bezpieczne sporty zimowe”

 

Ø      Praca plastyczna „Bałwanki”

- na arkuszu bristolu (pomalowanym  białą kredką świecową,          

a następnie czarnym tuszem), dzieci wydrapują patykami kształt bałwanka śnieg, chmury. Następnie dorabiają techniką wydzieranki - kapelusz, doklejają nos, guziki, miotłę      z kolorowego papieru.

 

Ø      Dyktando- wyrazy związane

z zimą

i sportami zimowymi

 

Ø      Rozwiązywanie zagadek związanych

z tematyką       zimową.

 

11-15.02.08 POMÓŻMY PRZETRWAĆ IM ZIMĘ.

Ø      Praca z testem
-nauczyciel odczytuje tekst „Ptasia stołówka”

- wielozdaniowe wypowiedzi uczniów na temat: Jak należy opiekować się ptakami?

 

Ø      Pogadanka

z wykorzystaniem metody sześciu myślowych kapeluszy na temat:

- Czy należy pomagać dzikim zwierzętom znalezionym

w  lesie?

Ø      Wyjście na dwór

i karmienie ptaków

w karmniku

 

Ø      Zabawy

grupowe z wykorzystaniem piłek

Ø      Zabawy ruchowe  przy muzyce

-„ Mam chusteczkę haftowaną”, „ Nie chcę Ciebie znać”

 

Ø      Słuchanie piosenek

o zimie

 

Ø      Słuchanie odgłosów przyrody

Ø      Wykonanie modelu karmnika z kartonu

i papieru

 

Ø      Praca plastyczna

„ Pomagamy ptakom przetrwać zimę”- pastele, kredka świecowa

Ø      Wyszukiwanie  informacji

o ptakach w encyklopediach, albumach,

Uzupełnianie tabelki

z nazwami ptaków odlatujących i przylatujących do Polski na zimę oraz osiadłych,

18-22. 02.08 ŻYCIE W STREFIE POLARNEJ.

Ø      Burza mózgów na temat tego co wiemy o Arktyce

 

Ø      Rozmowa

o życiu Eskimosów- wskazanie na znaczące różnice pomiędzy mieszkańcami krainy śniegu, a innych kontynentów

 

Ø      Zabawa ruchowa

„ Eski- noski”

 

Ø      Zabawa ruchowa          „ Stary niedźwiedź mocno śpi”

Ø      Słuchanie muzyki ludowej

z naszego regionu

Ø      Wykonanie     modelu igloo z plasteliny

 

Wyklejanie skrawkami materiału postaci Eskimosa

Ø      Redagowanie  na podstawie

materiałów źródłowe,
w których jest opisana historia wypraw
polarnych

notki prasowej                     -  „Polacy

w Arktyce
i w Antarktyce”


 

25-29.02.08 EUROPA  DA SIĘ LUBIĆ- WŁOCHY.

Ø      Pogadanka na temat „ Z czym kojarzą mi się Włochy?”

 

Ø      Nauka włoskich zwrotów grzecznościowych

Ø      Gra              „planszowa” Wycieczka do Włoch.

 

Ø      Zabawy ruchowe z wykorzystaniem szarfy

 

Ø      Gra w tenisa stołowego

Ø      Wysłuchanie Hymnu Państwowego Włoch.

 

Ø      Słuchanie włoskich piosenek

 

Ø      Zajęcia plastyczne- wykonanie flagi Włoch

z papieru

i patyków do szaszłyków

Ø      Quiz o UE

 

Ø      Krzyżówka sprawdzająca wiadomości o UE

 

Ø      Odnajdywanie na mapie świata               i globusie państw UE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin