masoneria-czyc5bcby-papierowy-tygrys-arnaud-de-lassus.pdf

(695 KB) Pobierz
Arnaud de Lassus
Masoneria
CZYŻBY PAPIEROWY TYGRYS?
WSTĘP 15
Miejsce masonerii we współczesnej polityce 16
Masoneria, ostoja ciągłości pewnej polityki 19
I. JAK MOŻNA POZNAĆ MASONERIĘ? 21
II. DEFINICJA MASONERII I JEJ POCZĄTKI 24
Definicja 24
Początki 24
Oficjalny akt urodzenia 25
Połączenie dawnego cechu ze związkiem okultystycznym 25
Wyjaśnienie historyczne podane przez ks. E. Barbier 26
Istotne rysy wolnomularstwa 28
Uwagi na temat podwójnej cechy: liberalnej i gnostyckiej 29
III. KILKA KART Z HISTORII MASONERII 31
Masoneria we Francji 31
Rozwój w XVIII wieku 31
Założenia ideowe roku 1789 32
Przygotowanie Wielkiej Rewolucji Francuskiej 33
Gdy wybucha rewolucja, masoneria staje się niewidoczna 33
Rozkwit masonerii w okresie Pierwszego Cesarstwa 35
Komuna Paryska, rewolucja mas. stłumiona przez masonów 36
Masoneria, „kuźnica myśli" Trzeciej Republiki 37
Masoneria w okresie Państwa Francuskiego (rządu Vichy) i za czasów Czwartej i Piątej Republiki 38
Obecny stan liczebny masonerii 39
Masoneria w Wielkiej Brytanii 39
Masoneria w Stanach Zjednoczonych 41
IV. DWA OBLICZA IDEOLOGII MASOŃSKIEJ 44
„Duch masonerii jest jeden" 44
Jedna ideologia o dwóch obliczach - racjonalizm i okultyzm 45
V. ELEMENT RACJONALISTYCZNY IDEOLOGII MASOŃSKIEJ 48
Aspekt filozoficzny 48
Antydoktrynalny kierunek myślenia 49
Dewiza: Wolność, Równość, Braterstwo 50
Aspekt religijny 51
Naturalizm i antykatolicyzm 51
Masoni deiści i masoni ateiści 53
„Laicki protestantyzm" 55
Kult człowieka 55
Aspekt moralny 57
Człowiek - „budowniczy własnego losu" 57
Masońska moralność 58
Wyzwolenie sumień, złoty wiek... dzięki swobodzie seksualnej i aborcji 59
Perspektywa nadczłowieka 60
Aspekt polityczny 60
Kluczowe teksty 61
Idea pierwsza: Człowiek jest wolny we wszystkich dziedzinach, zależy tylko od siebie 61
Idea druga: Władza i prawo pochodzą od człowieka (pojmowanego kolektywnie) 61
Radykalny ateizm praktyczny 62
985591753.002.png
VI. JAWNE CELE MASONERII 64
„Odkatolicyzować świat" 64
Stwierdzenie pierwsze: Działalność rewolucyjna w krajach katolickich 64
Stwierdzenie drugie: Działalność zachowawcza w krajach protestanckich 65
Zniweczyć porządek naturalny 67
Niweczenie porządku naturalnego w krajach katolickich 67
Niszczenie porządku naturalnego w krajach protestanckich 68
„Solve et coagula" - Niszcz, by odbudować 69
Republika Uniwersalna 70
Masoneria i Liga Narodów 71
Masoneria a Europa 71 .
VII. ORGANIZACJA MASONERII 73
Objaśnienie ogólne 73
Organizacja administracyjna, widoczna 74
Organizacja stopni wtajemniczenia, tajna 75
Świadectwa byłych masonów 77
Świadectwa dotyczące istnienia i roli wyższych tajnych kręgów 77
Świadectwo o działaniu poprzez inspirację 78
Znaczenie tajemnicy masońskiej 79
Czy istnieje ośrodek kierowniczy tajnych stowarzyszeń? 81
Opinia Claudio Jannefa 81
Opinia księdza E. Barber 83
Opinia Leona de Poncins 83
Wypowiedź Disraeli'ego 84
Podział pracy pomiędzy akcją pokojową a akcją gwałtowną 85
Organizacje wspomagające prace masonerii 86
Bratnie zespoły środowiskowe (les fraternelles - bractwa) 86
Kanały transmisji 87
Organizacje paramasońskie 87
Infiltracja stowarzyszeń i środowisk niemasońskich 88
VIII. MASOŃSKIE SPOSOBY DZIAŁANIA 89
Fenomen: stowarzyszenia myśli 89
Loża, idealny model stowarzyszenia myśli 90
Trzy zasady: wolność, równość, braterstwo 90
Czwarta zasada: nieświadome podporządkowanie nieznanym aranżerom 91
Działalność zewnętrzna masońskich stowarzyszeń myśli 93
Cel zasadniczy i odpowiadający mu sposób działania 93
Wykorzystywanie kanałów transmisji 96
IX. OKULTYSTYCZNY ELEMENT IDEOLOGU
MASOŃSKIEJ 97
Ogólny zarys okultyzmu 97
Panteizm 98
Reinkarnacja 98
System trójdzielny (le systeme ternaire) 99
Spirytyzm 101
Źródła okultyzmu 102
Tradycje ezoteryczne Wschodu i Zachodu 102
Kabała 103
Gnoza, przenikanie okultyzmu do środowisk katolickich 105
Inne gniazda teorii i praktyk okultystycznych 106
Okultyzm masoński 107
Miejsce Kabały w okultyzmie masońskim 107
Inne źródła i nośniki masońskiego okultyzmu 108
Dwa świadectwa 109
Podsumowanie danych na temat okultyzmu masońskiego 112
985591753.003.png
X. JUDAIZM A MASONERIA 114
Powinowactwa łączące Żydów i masonów 114
W zakresie ideologii 114
W zakresie symbolizmu i obrzędów 115
W zakresie organizacji 115
W zakresie celów 116
Świadectwa autorów żydowskich 116
XL MASONERIA A KOŚCIÓŁ 120
Stanowisko Kościoła Nauczającego wobec masonerii 120
Dokumenty papieskie 120
Masoneria jest potępiona, niezależnie od tego, czy jest deistyczna, czy ateistyczna 123
Motyw pierwszy potępienia: naturalizm 123
Motyw drugi potępienia: tajny charakter masonerii 124
Sankcje Kościoła wobec masonerii 127
Stosunek masonerii do Kościoła i środowisk katolickich
Prześladowanie 129
Skryta penetracja 130
Taktyka „wyciągniętej ręki" 135
XII. OSIĄGNIĘTE REZULTATY 137
Sukcesy w wielu dziedzinach 137
Trzy osiągnięcia szczególnie doniosłe 138
1. Wtargnięcie liberalizmu do wnętrza Kościoła 139
2. Powszechne przyjęcie się „dogmatu" o suwerenności ludu 140
3. Moda na stowarzyszenia myśli 140
XIII. ODPOWIEDŹ NA DWA ZARZUTY 141
1. Podobno do masonerii należeli wybitni obywatele kraju...? 141
2. Jak można wierzyć w przemożne wpływy masonerii w polityce...? 141
XIV. SŁABE PUNKTY MASONERH 145
Waśnie wśród klanów masońskich 145
Rywalizacje i czystki 146
Nieznani przełożeni 147
Słowa bez pokrycia, zamierzenia i rezultaty niecne i odrażające 147
Śmiesznostki i błazenady 148
Śmieszność tytułów i stopni 148
Niepoważne ubiory i obrzędy 149
Frywolność pewnych zamierzeń masońskich 149
Powolność realizacji zamierzeń masońskich 149
XV. JAK WALCZYĆ Z MASONERIĄ? 151
Konieczność modlitwy 152
Lepsza znajomość masonerii 153
Inteligentne przeciwdziałanie 153
Przeciwstawienie się na płaszczyźnie osobistej i rodzinnej 154
Przeciwdziałanie na płaszczyźnie społecznej i politycznej 155
Przeciwdziałanie niestrudzone i systematyczne 157
Niezbędność pewnej pasji 157
ANEKS 1:
Przykłady symboliki masońskiej 159
ANEKS 2:
Działalność masonerii na terenie rodziny i szkoły 164
ANEKS 3:
Kotary i Lion's Club 176
985591753.004.png
ANEKS 4:
Niebezpieczna pułapka: tajne organizacje katolickie 179
ANEKS 5:
Zwięzły konspekt informacyjny 181
ANEKS 6:
Dzieła, broszury i czasopisma traktujące o masonerii 183
ANEKS 7:
Bratnie zespoły środowiskowe - Les fraternelles 18
WSTĘP
Interesujące zjawisko ta masoneria. Wielka prasa na ogół nie mówi o niej wcale, a jednak od czasu do czasu
ukazuje się artykuł wskazujący na nią jako na kluczowy czynnik polityki. Czynnik, co do którego można sobie
słusznie zadawać pytanie, czy nie jest on tym skuteczniejszy, że ukryty...
W artykule "Masoneria, republika lóż", L'Express z l lipca 1983 r. podkreślił rolę masonów w rządzie Mauroy'a:
„Nigdy, od roku 1958, nie było ich aż tylu w ośrodku władzy: siedmiu ministrów, czterdziestu ośmiu
deputowanych, trzynastu senatorów - socjaliści i zarazem masoni. Z przekonania republikanie, sytuujący się w
większości na lewicy, ci „bracia" od 10 maja 1981 roku zajmują kluczowe stanowiska".
W pięć lat później ten sam ton rozbrzmiewa w artykule L 'Ex-press'u z l października 1988 r., zatytułowanym:
"Masoni-zwycięski powrót": „Jeszcze trochę, a myślelibyśmy, ze wracamy do czasów Trzeciej Republiki, kiedy to
masoni tak dalece identyfikowali się z państwem, że tworzyli jego kręgosłup. (...) Doliczamy się nie mniej niż
kilkunastu ministrów i setki parlamentarzystów „inicjowanych''.
W międzyczasie zginął w wypadku samochodowym były wielki mistrz Wielkiego Wschodu 1 , Michel Baroin.
Przypominając jego
1
Wielki Wschód jest główną organizacją masońską we Francji, patrz str. 39.
15
przynależność do masonerii, dziennik Le Monde z 7 lutego 1987 r. przedstawił go jako „bojownika Republiki,
biznesmena i ministra bez teki, mającego duży wpływ na rządy tak lewicowe, jak i prawicowe".
„Bracia" zajmujący kluczowe stanowiska, masoni identyfikujący się z państwem, mason-minister mający duży
wpływ... stajemy tu wobec pewnego mechanizmu w polityce, z istnienia którego powinniśmy koniecznie zdawać
sobie sprawę.
MIEJSCE MASONERII WE WSPÓŁCZESNEJ POLITYCE
Wymieńmy kilka innych wydarzeń z ostatnich lat, odsłaniających polityczną rolę masonerii:
Sierpień 1981 - W artykule „Wielki Wschód Francji a lewica", dziennik Le Monde z 13 sierpnia 1981 r.
stwierdził, że partia socjalistyczna była „głęboko przeniknięta duchem masońskim".
Jak się dokonuje te przenikanie? Le Monde wyjaśnił, że wynika ono „z oddziaływania intelektualnego i
moralnego, które uformowało mentalność aż do tego stopnia podatną na osmozę, iż nie umielibyśmy dziś
powiedzieć dokładnie, kto komu udzielił władzy: partia socjalistyczna Wielkiemu Wschodowi Francji, czy
przeciwnie".
1981-1984 - Pamiętamy skandal, który wybuchł we Włoszech w roku 1981, kiedy ujawnione zostały pewne
sprawki loży masońskiej „Propaganda Due" (P2).
Komisja parlamentarna, powołana do przeprowadzenia śledztwa w sprawie tej loży, oświadczyła w
sprawozdaniu z 12 lipca 1984 roku:
„(...) Loża P2 całkowicie objęła kontrolą główną grupę włoskich firm wydawniczych, dokonując w sektorze
prasy codziennej operacji nie mającej nigdzie odpowiednika: skupienia w jednym ręku wielu tytułów. Operacja
tego typu, jak to zauważyliśmy, łączyła się z infiltracją z góry ukartowaną i rozległą głównych ośrodków władzy,
zarówno cywilnych, jak wojskowych, oraz ze stałym naciskiem na kręgi polityczne " 2 .
str. 149.
2 Cytowane przez Henry Coston'a, La fortunę anonyme et vagabonde, str 149
985591753.005.png
16
Wrzesień 1984 - Wielki mistrz Wielkiego Wschodu ujawnia obecność dziesięciu masonów w gabinecie
Fabius'a 3 .
Luty 1985 - Dwaj masoni, Max Theret i Jean-Pierre Bloch otrzymują stanowiska dyrektorów paryskich pism
codziennych: Le Matin i France-Soir 4 .
Luty 1985 - Dekretem z 24 lutego 1985 roku mason Henri Caillavet, były senator z ramienia radykałów
departamentu Lot-et--Garonne otrzymuje nominację na prezesa komisji d/s jawności i pluralizmu prasy 5 .
Marzec 1986 - Nazajutrz po wyborach do ciał ustawodawczych, w których triumfowały RPR i UDF, loże
masońskie B'nai B'rith (ekskluzywnie żydowskie) 6 ogłosiły w dzienniku Le Monde z 26 marca 1986 r.
komunikat, przypominający partiom nowej większości „zobowiązania podjęte na forum B'nai B'rith (...) nie
łączenia się w żadnym wypadku z partią Front national".
Zobowiązania dotrzymano, a to umożliwiło powrót lewicowej większości w Zgromadzeniu Narodowym w dwa
lata później.
Październik 1988 - L'Express w cytowanym już artykule (z 7 października 1988 r.) stwierdza, że spośród
dwudziestu czterech współpracowników mera Paryża ośmiu jest inicjowanych.
1990 - Czynniki kierownicze Wielkiego Wschodu Francji biorą czynny udział w reaktywowaniu lóż w
Czechosłowacji, Rumunii i na Węgrzech 7 .
Marzec 1990 - Wielki mistrz masonerii włoskiej, di Bernardo,
3
Deklaracja nadana w programie stacji radiowej France-Inter 18 września 1984 r. o godz. 8.15. Laurent Fabius
był premierem Francji od 1984 do 1986 r.
4
Present z 14 lutego 1985 r., artykuł „Du Matin a France-Soir, le soleil du Grand-Orient".
5 Por. periodyk Valeurs Actuelles z 25 lutego 1985 r.
6
Na temat masońskiego charakteru zakonu B'nai B'rith zobacz tekst, jaki ukazał się w Tribune juive nr 997 z
roku 1986: „New-York, 13 października 1843 roku. W kawiarni Sinsberner odbywa się tajemnicze zebranie
dwunastu Żydów, emigrantów z Niemiec. Zamierzają oni utworzyć obediencję masońską przeznaczoną
wyłącznie dla Żydów. (...) Można przypuszczać, że dwunastu założycieli! B'nai B'rith było już masonami
należącymi do lóż amerykańskich, gdyż wybrali oni ryt będący mieszaniną rytu York i rytu amerykańskiego Old
Fellows".
Zobacz na ten temat Lectures franfaises z marca i maja 1990 roku.
7 Zobacz Lettre politiąue nr 233 Jacques'a Ploncarda d' Assac i Lectures francaises, maj 1991 roku.
17
ujawnia w La Stampa z 23 marca 1990 r., że przezydent Stanów Zjednoczonych, George Bush, jest
przewodniczącym loży 33 stopnia masonerii amerykańskiej i nosi tytuł „Potężnego Suwerennego Wielkiego
Komandora" 8 .
1990-1991 - Inwazja na Kuwejt i wojna w Zatoce Perskiej. Artykuł w Lectures francaises 9 opisuje sytuację
masonerii w Iraku i w państwach muzułmańskich, które wydały wojnę temu krajowi u boku Stanów
Zjednoczonych: działalność masonów zakazana jest w Iraku od czasów rewolucji baasistowskiej w 1958 roku,
podobnie w Syrii; nastąpiło natomiast zaszczepienie masonerii w Kuwejcie i w Arabii Saudyjskiej poprzez loże
zależne od Wielkiej Loży Anglii, Wielkiej Loży Szkocji lub Wielkiej Loży Rhode Island (Stany Zjednoczone);
w pełnym zaś rozkwicie jest masoneria w Egipcie i w Turcji, również w powiązaniu z Wielkimi Lożami
anglosaskimi.
„Rozumie się, że lobby masońskie silnie zaważyło na wypadkach, działając w tym samym kierunku, co lobby
syjonistyczne i naftowe" 10 .
Marzec 1991 - Wielki mistrz Wielkiego Wschodu Włoch w czasie konferencji prasowej z okazji konwentu tej
obediencji w taki sposób określa zamierzenia masonerii w Europie Wschodniej:
„Wciągu dwóch lat „światło masonerii" oświeci wszystkie kraje Wschodu i Kościół myli się, jeśli sądzi, że może
tam wskrzesić na nowo dogmatyczną wiarę" 11 .
Czerwiec 1991 - National Hebdo z 13 czerwca 1991 roku stwierdza obecność ośmiu masonów we francuskim
gabinecie Edith Cresson: Roland Dumas, Jean Poperen, Jack Lang, Jacąues Mellick, Andre Laignel, Alain
Vivien, Jean-Yves Le Drian, Laurent Catha-la..., do których należałoby dołączyć Pierre'a Joxe'a.
Te fakty mówiące o współczesnej masonerii potwierdzają zasadność deklaracji, jaką w roku 1979 złożył były
wielki mistrz Wielkiego Wschodu, Michel Baroin: „Godzina masonerii wybiła. Mamy w naszych lożach
wszystko, czego potrzeba: ludzi i metody" 12 .
985591753.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin