Godzina dziennie z SEO Wejdz na szczyty wyszukiwarek Wydanie II.pdf
(
635 KB
)
Pobierz
Godzina dziennie z SEO.
WejdŸ na szczyty
wyszukiwarek. Wydanie II
Autorzy
:
Jennifer Grappone, Gradiva Couzin
T³umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-2451-5
Tytu³ orygina³u
:
Search Engine Optimization:
An Hour a Day, 2nd Edition
Format: 180
235, stron: 408
Odkryj tajemnice SEO i b¹dŸ widoczny w Internecie!
• Jak zoptymalizowaæ witrynê pod k¹tem wyszukiwarek i odnoœników?
• Jak wybraæ optymalne s³owa kluczowe?
• Jak wykorzystaæ serwisy spo³ecznoœciowe do celów marketingowych?
Jeœli chcesz, aby Twoja witryna by³a widoczna w internecie i zajmowa³a pierwsze
miejsce w wynikach wyszukiwania, a tym samym przyci¹gnê³a rzesze u¿ytkowników,
powinieneœ dog³êbnie poznaæ i opanowaæ moc drzemi¹c¹ w SEO (skrót od ang. Search
Engine Optimization) – czyli zg³êbiæ tajniki optymalizacji witryny pod k¹tem wyszukiwarek.
Dzia³ania SEO zwi¹zane s¹ z optymalizacj¹ samej witryny, usprawnianiem jej
bezpoœredniej komunikacji z wyszukiwark¹, generowaniem dodatkowych Ÿróde³ ruchu
na stronie, a tak¿e œledzeniem efektów kampanii pozycjonowania strony oraz
badaniami i analiz¹ konkurencji. Wszystkie konsekwentnie podejmowane dzia³ania
doprowadz¹ w koñcu do oczekiwanego sukcesu strony WWW – wystarczy tylko, ¿e
krok po kroku zastosujesz porady ekspertów, zamieszczone w tym podrêczniku.
Ksi¹¿ka „Godzina dziennie z SEO. WejdŸ na szczyty wyszukiwarek. Wydanie II” zawiera
niezwykle wa¿ne i praktyczne informacje dotycz¹ce optymalizacji i pozycjonowania
Twojej witryny. Dziêki tej publikacji nauczysz siê wykorzystywaæ najnowsze strategie
SEO, m.in. dobieraæ odpowiednie s³owa kluczowe, zbieraæ wyniki dzia³ania witryny za
pomoc¹ darmowych narzêdzi oraz skutecznie je interpretowaæ. Oprócz tego znajdziesz
tu szereg motywuj¹cych porad i wskazówek, a tak¿e krótkie zadania i opis niezwyk³ych
narzêdzi, które pomog¹ Ci jeszcze bardziej poprawiæ widocznoœæ strony w najwa¿niejszych
wyszukiwarkach. Bez wzglêdu na to, czy prowadzisz du¿e przedsiêbiorstwo, czy tylko
piszesz bloga, jeœli chcesz byæ widoczny w internecie, ta ksi¹¿ka jest w³aœnie dla Ciebie!
• Optymalizacja istniej¹cej witryny
• Źród³a wyszukiwania
• Budowanie zespo³u SEO
• S³owa kluczowe
• Ocena konkurencji
• Okreœlanie punktu odniesienia
• Analizy i cele
• Pozyskiwanie odnoœników
• Wyszukiwanie spo³eczne i marketing anga¿uj¹cy
• Badania i rozwój
• Dodawanie materia³ów
Wykorzystaj potencja³ drzemi¹cy w SEO i czerp zyski ze swojej witryny!
Spis treści
Przedmowa ........................................................................................... 15
Wprowadzenie ...................................................................................... 17
Dlaczego SEO? .............................................................................................................17
Dlaczego godzina dziennie? ..........................................................................................18
Kiedy można spodziewać się efektów? ..........................................................................19
Dla kogo przeznaczona jest ta książka? .........................................................................19
Czy to działa? ...............................................................................................................20
Co zawiera książka? ......................................................................................................21
Część I. Podstawy ........................................................................................................................21
Część II. Strategia ........................................................................................................................21
Część III. Twój plan SEO ............................................................................................................21
Co nowego znalazło się w tym wydaniu? ......................................................................22
Witryna poświęcona książce .........................................................................................22
Konwencje używane w tej książce ................................................................................23
9
Część I
Podstawy .............................................................................. 25
Rozdział 1.
Określanie celów ................................................................................... 27
Czym jest SEO? ............................................................................................................28
Czy muszę stosować SEO w swojej witrynie? ................................................................28
Jakie są ogólne cele firmy? ............................................................................................29
Jaka jest rola firmowej witryny? ...................................................................................32
W jaki sposób witryna jest powiązana z celami firmy? ..................................................34
Optymalizacja istniejącej, a nie wymarzonej witryny ....................................................................34
Rozwiązania tymczasowe .............................................................................................................35
Kim są pożądani użytkownicy witryny? ........................................................................36
Jakie są pożądane zachowania użytkowników witryny? ................................................38
Które strony użytkownicy powinni odwiedzić? .............................................................40
Jak zmierzyć powodzenie kampanii SEO? ....................................................................43
Śledzenie wyników pozwala zrezygnować z nieskutecznych działań .............................................43
Śledzenie wyników pomoże Ci zachować stanowisko ....................................................................44
Śledzenie wyników pomaga udostępniać aktualne dane ...............................................................44
Rozdział 2.
Indywidualne podejście ......................................................................... 47
To Twój plan SEO ........................................................................................................48
Firmy B2B ...................................................................................................................48
Firmy B2C ...................................................................................................................50
Duże organizacje ..........................................................................................................51
Małe organizacje ...........................................................................................................54
Naprawdę małe firmy ...................................................................................................56
Tradycyjne placówki ....................................................................................................59
Blogerzy .......................................................................................................................61
Projektanci stron WWW .............................................................................................65
Organizacje non profit ..................................................................................................66
10
Rozdział 3.
Niezmienne prawdy z obszaru SEO ........................................................... 71
Roboty dostarczają danych ...........................................................................................72
Łączenie wyników wyszukiwania ..................................................................................73
Katalogi ......................................................................................................................................73
Płatne reklamy w wyszukiwarkach ..............................................................................................74
Kanały wiadomości o witrynie .....................................................................................................75
Inne źródła wyszukiwania: rysunki, filmy, lokalne firmy i partnerzy ............................................75
Metawyszukiwarki i agregatory wyników ....................................................................................75
Algorytmy się zmieniają .............................................................................................76
Ludzie są bystrzy, a komputery nie ...............................................................................78
Tekst ma znaczenie ......................................................................................................79
Najważniejszy jest dobór słów kluczowych ...................................................................................79
Słowa kluczowe można umieścić w wielu miejscach witryny ........................................................80
Nie tylko pozycja się liczy .............................................................................................84
Zmiany pozycji ............................................................................................................................84
Pomocne jest podejście całościowe ...............................................................................................86
Wyszukiwarki nie lubią sztuczek ..................................................................................86
SEO to nie fizyka kwantowa .........................................................................................88
Rozdział 4.
Jak obecnie działają wyszukiwarki? ......................................................... 91
W pogoni za aktualnością ............................................................................................92
Podstawowe informacje o wyszukiwarce Google ...........................................................92
Najlepsze z pozostałych: Yahoo!, MSN, Ask, AOL .......................................................95
Yahoo! ........................................................................................................................................95
MSN/Live Search .........................................................................................................................97
Ask .............................................................................................................................................99
AOL ..........................................................................................................................................100
Czynniki wpływające na naturalne pozycje .................................................................102
Płatne odnośniki .........................................................................................................106
Śledzenie trendów w SEO ...........................................................................................109
Część II
Strategia ............................................................................ 113
11
Rozdział 5.
Budowanie zespołu .............................................................................. 115
Marketing, sprzedaż i PR ...........................................................................................118
Marketing — VIP-owi SEO ......................................................................................................118
Sprzedawanie SEO sprzedawcom ...............................................................................................120
SEO i PR można powiązać ze sobą .............................................................................................121
Informatycy, webmasterzy i programiści ....................................................................124
Komunikacja z działem IT ......................................................................................................125
Zagadka przeciążenia działu IT ..................................................................................................126
Jakie korzyści SEO daje działowi IT? .........................................................................................127
Graficy .......................................................................................................................127
Docenianie grafików ..................................................................................................................128
Kształcenie i dawanie uprawnień ...............................................................................................129
Oficjalne reguły .........................................................................................................................130
Pisarze i redaktorzy ...................................................................................................................132
Kierownictwo i menedżerowie produktów ..................................................................133
Rozdział 6.
Miesiąc przygotowawczy ...................................................................... 137
Bank pomysłów z obszaru SEO ..................................................................................138
Tydzień 1. Słowa kluczowe .........................................................................................139
Poniedziałek — intuicyjny test słów kluczowych .......................................................................140
Wtorek — metody wydłużania i wzbogacania listy ...................................................................143
Środa — narzędzia do badania słów kluczowych ........................................................................145
Czwartek — zbieranie danych na temat słów kluczowych .........................................................149
Piątek — lista wyselekcjonowanych słów kluczowych ................................................................155
Tydzień 2. Określanie punktu odniesienia ..................................................................159
Poniedziałek — pozycje .............................................................................................................159
Wtorek — zindeksowane strony ...............................................................................................161
Środa — odnośniki wejściowe ....................................................................................................165
Czwartek — konwersje w przeszłości .........................................................................................167
Piątek — ocena poziomu optymalizacji witryny ........................................................................167
Tydzień 3. Konkurencja .............................................................................................168
Poniedziałek — identyfikowanie pięciu głównych konkurentów ................................................168
Wtorek — narzędzia i techniki szpiegowania ............................................................................170
Środa — ocena czynników stronicowych ...................................................................................173
Czwartek — ocena czynników pozastronicowych ......................................................................175
Piątek — konkurenci korzystający z płatnych odnośników ........................................................177
Tydzień 4. Analizy i cele ............................................................................................178
Poniedziałek — samodzielna nauka analizy danych internetowych ............................................178
Wtorek — śledzenie konwersji w internecie ..............................................................................184
Środa — śledzenie konwersji pozainternetowych .......................................................................186
Czwartek — punkty odniesienia i cele .......................................................................................188
Piątek — krótki raport podsumowujący ....................................................................................190
Część III
Twój plan SEO ...................................................................... 193
12
Rozdział 7.
Miesiąc pierwszy — początki ................................................................ 195
Tydzień 1. Podstawowa optymalizacja witryny ...........................................................196
Poniedziałek — tytuły stron ......................................................................................................196
Wtorek — znaczniki meta ........................................................................................................200
Środa — tekst witryny ..............................................................................................................202
Czwartek — odnośniki wewnętrzne ..........................................................................................204
Piątek — wprowadzanie zmian .................................................................................................207
Tydzień 2. Usprawnienia struktury witryny ...............................................................208
Poniedziałek — przegląd działania robotów ..............................................................................209
Wtorek — okiem pająka ...........................................................................................................212
Środa — powtarzające się informacje i problemy z adresami kanonicznymi ...............................214
Czwartek — Flash i Ajax ...........................................................................................................217
Piątek — plik robots.txt ............................................................................................................219
Tydzień 3. Pozyskiwanie odnośników .........................................................................222
Poniedziałek — istniejące odnośniki ..........................................................................................223
Wtorek — zgłaszanie witryn w katalogach ...............................................................................226
Środa — szukanie dodatkowych możliwości pozyskania odnośników .........................................228
Czwartek — sztuka pisania listów w sprawie odsyłaczy .............................................................231
Piątek — wysyłanie zgłoszeń i e-maili .......................................................................................233
Tydzień 4. Wyszukiwanie społeczne i marketing angażujący ......................................234
Poniedziałek — samodzielne poznawanie witryn społecznościowych ..........................................235
Wtorek — tworzenie czytnika SMO .........................................................................................236
Środa — dzień „bez komentarza” ..............................................................................................237
Czwartek — znajdź swój głos ....................................................................................................239
Piątek — pozwól innym promować Twoją firmę .......................................................................241
Rozdział 8.
Miesiąc drugi — wyrabianie nawyków .................................................. 245
Tydzień 5. Zakładanie konta w systemie płatnych odnośników ..................................246
Poniedziałek — samodzielna nauka ...........................................................................................247
Wtorek — wybór słów kluczowych do kampanii PPC ...............................................................251
Środa — pisanie tekstu reklamy ................................................................................................254
Plik z chomika:
Smoke-Wood
Inne pliki z tego folderu:
JavaServer Faces Wydanie III(1).pdf
(596 KB)
Linux Najlepsze przepisy Wydanie II(1).pdf
(596 KB)
Macromedia FreeHand MX Oficjalny podrecznik(1).pdf
(588 KB)
Generator Macromedia Flash nastepny krok(1).pdf
(584 KB)
JavaServer Faces Wydanie III.pdf
(596 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ✖ COMPANY OF HEROES 2 OFENSYWA W ARDENACH [PC]
- ✖ EVOLVE [PC]
- ✖ FAHRENHEIT REMASTERED [PC]
- ✖ LEGO BATMAN 3 POZA GOTHAM [PC]
- � ✔ F1 2014 (2014) XBOX360 - PL✔
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin