Zadanie 2.1
Napisz program, którego działanie będzie polegało na obliczeniu wartości wyrażenia: w=(x+y)/6 dla x=34 i y=56,78. Wynik oblicz z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Zadanie 2.2
Napisz program, którego działanie będzie polegało na obliczeniu pola powierzchni oraz obwodu kwadratu, którego bok wynosi 81,46. Wynik obliczenia wyświetl z dokładnością do czterech miejsc po przecinku.
Zadanie 2.3
Napisz program, którego działanie będzie polegało na obliczeniu pola powierzchni oraz objętości sześcianu o boku a wprowadzanym z klawiatury. Wynik oblicz z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Zadanie 2.4
Napisz program, który narysuje okienko na ekranie.
Zadanie 2.5
Napisz program, którego działanie będzie polegało na wyświetleniu imienia i nazwiska w ramce. Dane zadeklaruj jako stałe.
Zadanie 2.6
Napisz program, którego działanie będzie polegało na obliczeniu wartości wyrażenia: w =(x + y) / (x2 + y2) dla x, y wprowadzanych z klawiatury. Wynik oblicz z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Po wykonaniu obliczeń program powinien wyświetlić zarówno dane jak i wynik. Danym wyprowadzanym na ekran nadaj estetyczny wygląd.
Zadanie 2.7
Napisz program, którego działanie będzie polegało na obliczeniu pola powierzchni oraz objętości graniastosłupa o podstawie kwadratu. Potrzebne dane wprowadź z klawiatury. Wynik oblicz z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Danym wyprowadzanym na ekran nadaj estetyczny wygląd.
Zadanie 2.8*
Napisz program, którego działanie będzie polegało na obliczaniu i wyświetleniu ilości liter w dowolnym nazwisku i imieniu wprowadzanym z klawiatury.
Zadanie 2.9
Wyświetl nazwy trzech kolorów w tych właśnie kolorach czcionek zaczynając dokładnie na środku ekranu.
Zadanie 2.10
Wyświetl trzy gwiazdki w pozycjach (1,1); (2,2), (3,3). Zacznij wyświetlanie od pozycji wczytanej z klawiatury.
Zadanie 2.11
Wylosuj i wyświetl wyniki trzech rzutów kostką do gry oraz dwie liczby naturalne trzycyfrowe (należące do <100, 999>).
Zadanie 3.1
Napisz program, którego działanie będzie polegało na obliczeniu średniej trzech liczb wprowadzonych z klawiatury. Średnią tych liczb należy wyprowadzić na ekran monitora z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Zadanie 3.2
Napisz program, którego działanie będzie polegało na obliczeniu wartości wyrażenia:
6x+y^2/13. Liczby x, y wprowadź z klawiatury. Wynik obliczenia z dokładnością do trzech miejsc po przecinku.
Zadanie 3.3
(5x^2+7x-15)/6. Liczba x powinna zostać wylosowana z przedziału <2; 22>.
Wyniki wyświetl na ekranie estetycznie i kolorowo.
Zadanie 3.4
Po wylosowaniu liczby a rzeczywistej z przedziału (0; 10> oblicz i estetycznie wyświetl wartości wyrażeń:
a) b)
Zadanie 3.5
Po wylosowaniu liczb całkowitych n, m jednocyfrowych oblicz i wyświetl: - resztę z dzielenia liczby n przez m,
- jaki jest całkowity wynik dzielenia n przez m.
Zadanie 3.6
Po wylosowaniu liczb naturalnych x, y mniejszych od 12 oblicz i wyświetl: W =
Zadanie 3.7*
Po wylosowaniu naturalnej liczby dwucyfrowej x wyświetl jej cyfrę jedności, a poniżej cyfrę dziesiątek.
Zadanie 3.8*
Po wczytaniu dwóch liczb wyświetl czy są równe jako wynik porównania w zmiennej typu boolean.
Zadanie 3.9
Program ma wyświetlać datę i czas systemowy, a następnie umożliwiać ich zmianę na wartości podane z klawiatury.
Zadanie 3.10
Program ma wyświetlać ilość dni pomiędzy dwoma wczytanymi datami.
Zadanie 3.11
Program wczytuje liczbę rzeczywistą zamienia ją na całkowitą. Wyświetlić należy część całkowitą i część ułamkową wczytanej liczby.
Zadanie 3.12
Program ma wyświetlać znaki dla kolejnych kodów ASCII od 0 do 255.
Zadanie 3.13
Wczytaj imię i nazwisko do zmiennej - wyświetl długość tekstu, wyświetl imię, poniżej nazwisko.
Zadanie 3.14
Program ma sprawdzać, czy wczytany tekst jest palindromem (czytany od początku i od końca tworzy ten sam ciąg znaków.
Zadanie 3.15
Wczytaj imię i nazwisko, wyświetl je na środku wiersza, przesuwaj je na dół, a później do góry.
Zadanie 3.16
Tekst wprowadzony z klawiatury napisać jako:
- rozstrzelony,
- z góry na dół,
- litera a zmieniona na ‘ ‘,
- przesuwający się poziomo.
Zadanie 3.17 *
Zamienić liczbę całkowitą na String i podzielić na grupy 3 cyfrowe.
Zadanie 3.18 *
Program dodaje długie liczby zapisane w postaci łańcucha.
Zadanie 3.19 *
Jw. różnicę, iloczyn, iloraz, resztę z dzielenia.
Zadanie 3.20 *
Wyświetla każdy wyraz tekstu od końca do początku.
Zadanie 4.1
Napisz program, którego działanie polega na wczytaniu długości boku kwadratu. Jeśli bok jest niedodatni to powinien wyświetlić odpowiedni komunikat, a w przeciwnym przypadku obliczyć pole powierzchni i obwód kwadratu.
Zadanie 4.2
Napisz program, którego działanie polega na obliczeniu pola powierzchni i obwodu prostokąta. Program powinien sprawdzać warunek istnienia prostokąta tj. czy a, b > 0.
Zadanie 4.3
Napisz program, który będzie rozwiązywał równanie kwadratowe ax^2 + bx + c = 0. Pamiętaj o warunkach istnienia rozwiązań tego równania.
Zadanie 4.4
Napisz program, którego działanie polega na obliczeniu sumy i średniej arytmetycznej trzech liczb. Średnia tych liczb powinna zostać obliczona i wyświetlona wówczas gdy suma tych liczb przekroczy 150.
Zadanie 4.5
Napisz program, którego działanie będzie polegało na obliczeniu wartości wyrażenia: w =(x + 5)(y + 3) / (x2 - y2) dla x, y wprowadzanych z klawiatury. Program powinien sprawdzić, czy mianownik jest równy zero. Jeśli tak, to powinien wyświetlić komunikat, a jeśli nie to powinien wykonać obliczenia. Wynik wyświetl z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Po wykonaniu obliczeń program powinien wyświetlić zarówno dane jak i wynik.
Zadanie 4.6
Napisz program, którego działanie będzie polegało na wyświetleniu wyniku rzutu monetą.
(Uwaga! Program losuje spośród liczb 0 i 1. Jeśli program wylosuje liczbę 0 to powinien wyświetlić "orzeł", a jeśli wylosuje 1 to "reszka".)
Zadanie 4.7
Napisz program liczący wartość wyrażenia w (x jest wczytane z klawiatury):
Wartość zmiennej w jest liczona dopiero po sprawdzeniu, że mianownik jest różny od zera.
Zadanie 4.8
Napisz program losujący wartość zmiennej i liczący wartość
Jeśli wyrażenie w nie ma wartości, to wyświetlany jest komunikat, w przeciwnym przypadku liczona jest wartość zmiennej w i wyświetlane na ekranie są obie zmienne.
Zadanie 4.9
Program losuje dowolną cyfrę. Dla cyfr z przedziału <5; 8> wyświetla jej słowną interpretację, dla pozostałych wyświetla komunikat "poza zakresem".
Zadanie 5.1
Napisz program, który oblicza i wyświetla sumę wprowadzonej z klawiatury ilości liczb parzystych (2 + 4 +... + 2N; gdzie N - wczytane).
Zadanie 5.2
Program ma wyświetlać kwadraty liczb pomiędzy podanymi wartościami (od n2 do m2).
Zadanie 5.3
Napisz program, który losuje i wyświetla 10 liczb z totolotka (od 1 do 49).
Zadanie 5.4
Napisz program, który losuje, wyświetla je i wyświetla średnią arytmetyczną 20 liczb z przedziału <11, 111>.
Zadanie 5.5
Napisz program, który wyświetla wyrazy ciągu dla n pomiędzy dwiema wartościami wczytanymi z klawiatury.
Zadanie 5.6
Napisz program, który wyświetla 15 kolejnych potęg liczby 2.
Zadanie 5.7
Napisz program, który wyświetla wartość n! (silnia) def.: n! = 1 * 2 * 3 *... * n.
Zadanie 5.8
Napisz program, który wyświetli trójkąt z N gwiazdek:******* (N gwiazdek)
****** (N-1 gwiazdek)
..........
***
*** (N wierszy)
Zadanie 5.9
Program ma wyświetlać wyrazy ciągu an,m = 2n + m2- 15 dla n= 5, 6,... 10; m. = 1, 2,... 5.
Zadanie 5.10
Program ma wyświetlać wyrazy ciągu an,m = dla n, m od 1 do wczytanej wartości P. Zbadaj (wyświetlając wyrazy ciągu) do jakiej wartości jest zbieżny ten ciąg, gdy n= 7, a m. zmierza do nieskończoności.
Zadanie 5.11
...
hunyadi-ss