lipiec 2012.doc

(112 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCEJ NA MIESIĄC LIPIEC 2012 r.

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

  I.  Co się dzieje na wiejskim podwórku?

II.  Kwiaty ozdobą naszego ogrodu.

III.  Przed nami wakacje.

IV. Letnie zabawy. 

 

 

 

 

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Co się dzieje na wiejskim podwórku?

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

 

UMYSŁOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·  Słuchanie opowiadania Benedykta Hertza pt. „Jak Taśtaś powędrował w świat”.

·  Nauka wiersza „Różowa bajka”.

 

 

·  Osłuchanie z wierszem „Kąpiel” Teresy Massalskiej.

 

·  Dobieranka obrazkowa „Szukam mamy”.

 

 

·  Zabawa dydaktyczna wg Z. Bogdanowicz „Nasze zwierzęta”.

 

·  Zabawa ortofoniczna w oparciu o wiersz W. Zaliwskiego  pt. „Dziwne rozmowy”.

 

·  Zabawa matematyczna „W wiejskiej zagrodzie”.

 

 

 

 

o       Rozpoznaje kaczorka wśród innych mieszkańców wiejskiego podwórka. Usprawnia mięśnie narządów mowy : warg, tylnej części języka przez powtarzanie zgłosek: pi – pi, kwa, gul, hau.

o       Umie powiedzieć czym odżywiają się zwierzęta żyjące w różnych środowiskach. Zwraca uwagę na ich wygląd zewnętrzny.

o       Dobiera obrazki parami (klacz – źrebak, krowa – cielę, kura – pisklę itd.). Rozpoznaje głos zwierząt domowych.

o       Rozpoznaje i nazywa kilka zwierząt domowych; zapamiętuje nazwy pomieszczeń dla zwierząt.

o       Prawidłowe stosowanie form fleksyjnych, usprawnianie języka na zgłoskach: „kwi”, „miał”, „hau” itp.

o       Klasyfikuje zwierzęta wg dwóch cech jakościowych, odróżnia i nazywa ptasich     i zwierzęcych rodziców i ich dzieci np. kura – kogut – kurczaki, kot – kocur – kociaki. Wprowadzenie liczebnika głównego 3.

 

 

RUCHOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RUC

 

·  Zestaw zabaw ruchowych nr 20 (własny)   „Kurczątka”. P: linka, niska ławeczka.               M: zabawowo – naśladowcza i R. Labana.

 

·  Zabawy ruchowe:

       - orient. – porząd. „Jastrząb i kurczęta”,

 

        - z elem. czworak. „Azor goni kurczęta”,

                                                                         - z elem. skoku „Staw”.

 

·  Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

o       Rozwijanie wyczucia płynności ruchów      i ciężaru ciała w przestrzeni i w czasie.

 

 

 

o       Doskonalenie sprawności ogólnoruchowej.

 

o       Opieranie całych dłoni o podłogę.

 

o       Lekki bieg i podskoki.

 

o       Naśladowanie w zabawach chodu zwierząt – chody po linii, po śladach. Obserwacja budzącej się do życia przyrody.

 

 

ESTETYCZNA

 

·  Muzyką wyzwalanie ruchu..

 

 

 

 

·  Improwizacja melodyczno – rytmiczna do piosenki „Dziwne rozmowy”.

 

 

·  Zabawa ilustracyjna do piosenki „Kurczątka”.

 

 

 

 

·  Zagadki muzyczne.

 

 

·  Słuchanie piosenki do nauki „Kokoszeczka”. 

 

 

o       Poddawanie się działaniu muzyki, by wyzwoliła ona w nim zainteresowania, by zachęciła je do uzewnętrznienia swoich uczuć, nastroju zadowolenia, smutku, niepokoju..

o       Wyrabianie sprawności słuchowej przez powtarzanie krótkich motywów melodycznych, naśladowanie odgłosów zwierząt.

o       Odzwierciedlanie ruchem rytmu i melodii piosenki – przebieg rytmiczny i dynamiczny. Próby klaskania pierwszej miary taktu.

o       Rozpoznawanie poznanych piosenek na podstawie melodii nuconej przez nauczycielkę. 

o       Próby rytmicznego klaskania podczas śpiewu nauczycielki, poznanie melodii        i słów nowej piosenki.

 

ESTETYCZNA

 

·  Budowanie z klocków o dwóch wielkościach „Zagrody dla zwierząt”.

 

 

·  Malowanie farbą klejową kartki                i wysypywanie kaszą.

 

·  Rysowanie patykiem na podkładzie          z farby na temat „Kurczaczek”.

 

 

·  Origami – baje „kaczuszka”.

 

·  „Trawa” do obrazka z kaczką. 

 

 

 

 

 

o       Posługuje się określeniami wielkości : duża, mała zagroda. Wykazuje dużo pomysłowości podczas budowania.

 

o       Malowanie na mokrym podłożu                    i zapełnianie całej powierzchni kaszą.

 

o       Próby rysowania na podłożu o chropowatej fakturze twardym narzędziem kształtu kurczaka.

 

o       Składanie kółka na pół i przyklejanie         w kształt kaczuszki.

o       Darcie papieru na wąskie paski i naklejanie na przygotowaną pracę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – Kwiaty ozdobą naszego ogrodu.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

§ Rozmowa połączona z obserwacją rabat kwiatowych w ogrodzie przedszkolnym..

 

§ Zabawa gramatyczna „Jakie kwiaty rosną w ogrodzie?”.

 

 

§ Zabawa dydaktyczna wg                         Z. Bogdanowicz pt. „Stań przy takim samym kwiatku”.

 

§ Ćwiczenia oddechowe pt. „Kwiaty”.

 

 

§ Teatrzyk kukiełkowy pt.„Zapomniałem”.

 

 

 

§ Zabawa matematyczna pt. „Kolorowe kwiaty”.

 

 

 

·  Rozpoznawanie letniej roślinności, próby zapamiętania nazw niektórych kwiatów : dalie, astry, lilie, maciejka itp .

·  Próby poprawnego stosowania form fleksyjnych liczb. Wyrażanie spostrzeżeń zebranych podczas obserwacji roślin         w ogrodzie.

·  Rozróżnia barwy i kształty kilku kwiatów ogrodowych, dobiera jednakowe kształty     i kolory tych samych kwiatów.

 

·  Umiarkowane dmuchanie na papierowe kwiaty, zachowanie porządku podczas zabawy.

·  Ukazanie skutków zapominania o swoich obowiązkach – uschnięcie kwiatów. Przekonanie się o tym, że kwiaty ogrodowe mogą być ozdobą sali oraz mieszkania.

·  Próby klasyfikowania przedmiotów wg wielkości : duży, mały oraz posługiwania się słowami określającymi wielkość.

RUCHOWA

 

§     Zestaw zabaw ruchowych nr 21 (wł.) (powt.) metoda gimnastyki ekspresyjnej   V....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin