hydractive ii - elektryka.pdf
(
149 KB
)
Pobierz
DynaText
STRONA 1 - b3bb0ap0 - charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
OD OPR 05929
1 Kalkulator układu zawieszenia
- Rys. : 1 -
Marka VALEO.
Kalkulator ( 1 )jest połĢczony z obwodem elektrycznym poprzez dwa złĢcza 15 stykowe (białe i czarne).
Maksymalny pobór prĢdu w okresie bez działania (zapłon wyłĢczony i po odczekaniu czasu zwłoki)
:
•
drzwi i bagaņnik zamkniħte :
2mA
•
drzwi i/lub bagaņnik otwarte :
100mA
UWAGA :
Pomimo takiego samego oznaczenia fabrycznego VALEO , wewnħtrzne parametry kalkulatora
pierwotnie zamontowanego sĢ róņne dla samochodów XM i XANTIA.
PILNE : Nie wolno montowa
ę
kalkulatora z samochodu CITROEN XANTIA w samochodzie CITROEN XM i
odwrotnie.
1.1 Rola kalkulatora
Kalkulator ( 1 ) steruje elektrycznie (i równoczeĻnie) elektrozaworami ( 16 ) i ( 19 ).
Dwa elektrozawory zasilane przez kalkulator przełĢczajĢ układ zawieszenia ze stanu "twardego" w stan
"miħkki" i odwrotnie.
STRONA 2 - b3bb0ap0 - charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
Nadzorowanie elementów składowych układu
:
•
czujniki
•
elementy
•
połĢczenie elektryczne
•
Kalkulator układu zawieszenia
•
zasilanie
Kontrolowanie działania programu.
W razie uszkodzenia
:
•
zapewnienie maksymalnie moņliwego bezpieczeıstwa
•
przejĻcie na tryb działania ograniczonego (awaryjnego)
•
realizuje autodiagnostykħ podstawowych elementów i funkcji
1.2 Zasada sterowania elektrozaworów
Zmiany stanu sĢ sterowane "z góry" (antycypacja) przez jeden z piħciu parametrów
:
•
kĢt obrotu kierownicy
•
prħdkoĻę kĢtowa obrotu kierownicy
•
układ hamulcowy
•
wciĻniħcie pedału hamulca
•
przemieszczenia pionowe nadwozia
Te parametry, w zaleņnoĻci od prħdkoĻci samochodu, sĢ wybierane w celu okreĻlenia z wyprzedzeniem
(antycypacja)przyspieszeı poprzecznych, podłuņnych lub pionowych pojazdu.
2 Elektrozawory zawieszenia
Dwa elektrozawory zasilane przez kalkulator przełĢczajĢ układ zawieszenia ze stanu "twardego" w stan "miħkki" i
odwrotnie.
3 Przeł
Ģ
cznik zawieszenia
STRONA 3 - b3bb0ap0 - charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
- Rys. : 2 -
PrzełĢcznik zawieszenia ( 2 ) pozwala wybraę tryb "NORMALNY" lub "SPORTOWY".
Zestyk, pozwalajĢcy przełĢczyę tryb jest:
:
•
zwarty w połoņeniu "NORMALNE" (kalkulator połĢczony z masĢ)
•
rozwarty w połoņeniu "SPORT"
Normalne działanie lampki kontrolnej (zapłon włĢczony)
:
•
przełĢcznik w połoņeniu "NORMALNE" =
lampka kontrolna zgaszona
•
Ļwiatła pozycyjne =
lampka kontrolna Ļwieci słabo
•
przełĢcznik w połoņeniu "SPORT" =
lampka kontrolna zapalona
UWAGA :
Zawieszenie moņe byę "miħkkie" lub "twarde" niezaleņnie od połoņenia przełĢcznika, to progi przejĻę
powodujĢ zmianħ.
4 Czujnik pr
ħ
dko
Ļ
ci samochodu
Jest to czujnik działajĢcy na zasadzie "zjawiska HALLA"
:
•
8 "szczytów" na obrót
•
5 "szczytów" na metr
Czujnik informuje kalkulator o prħdkoĻci pojazdu.
Receiving a 12 volt supply, the sensor generates a periodic tooth-shaped signal the amplitude of which varies
with the speed of the vehicle.
STRONA 4 - b3bb0ap0 - charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
5 Czujnik k
Ģ
ta obrotu koła kierownicy
- Rys. : 3 -
Marka VALEO.
Czujnik kĢta obrotu koła kierownicy ( 3 ) jest zablokowany i składa siħ z koła fonicznego zawierajĢcego 28
otworów i z podwójnego czujnika optycznego.
Koło foniczne jest wprawiane w ruch obrotowy przez wałek kierowniczy.
Czujnik zasilany napiħciem 5 V wzbudza "szczyt" za kaņdym razem, kiedy czujnik optyczny trafia za otwór w kole
fonicznym.
Po obróbce sygnału kalkulator
:
•
okreĻla kierunek obracania koła kierownicy
•
oblicza prħdkoĻę obrotowĢ kierownicy
•
okreĻla połoņenie dla jazdy po linii prostej (jeņeli prħdkoĻę samochodu jest wiħksza niņ 30 km/h)
•
oblicza połoņenie kĢtowe koła kierownicy (w stosunku do połoņenia dla jazdy w linii prostej)
•
porównuje wartoĻę znalezionĢ z prħdkoĻciĢ pojazdu
•
zasterowuje lub nie przejĻcie zawieszenia w stan "twardy"
PrzejĻcie zawieszenia w stan "twardy" nastħpuje przez porównanie
:
•
prħdkoĻci obrotowej koła kierownicy w stosunku do prħdkoĻci samochodu
•
kĢta obrotu koła kierownicy w stosunku do prħdkoĻci samochodu
5.1 Warto
Ļ
ci progowe pr
ħ
dko
Ļ
ci k
Ģ
towej koła kierownicy
STRONA 5 - b3bb0ap0 - charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
- Rys. : 4 -
__ :
przełĢcznik w połoņeniu "NORMALNE".
-- :
przełĢcznik w połoņeniu "SPORT".
X :
prħdkoĻę pojazdu (km/h).
Y :
prħdkoĻę kĢtowa koła kierownicy (stopnie/sekundħ).
M :
stan "MIĦKKI".
F :
stan "TWARDY".
PrħdkoĻę pojazdu (km/h).
PrħdkoĻę kĢtowa koła kierownicy (stopnie/sekundħ).
NORMALY.
SPORT.
24-29.
535.
357.
30-39.
401.
267.
40-49.
246.
164.
50-59.
178.
119.
60-68.
110.
73.
69-78.
82.
55.
79-89.
62.
41.
90-99.
53.
35.
100-119.
42.
28.
120-139.
30.
20.
Plik z chomika:
adambyw
Inne pliki z tego folderu:
activa_schemat_tyl.jpg
(60 KB)
activa_schemat_przod.gif
(130 KB)
(2001) XANTIA_XM_EVASION.PDF
(3039 KB)
xud9tfl (es).zip
(284 KB)
xud9btfl (es).zip
(146 KB)
Inne foldery tego chomika:
Akustyka
Amiga TOSEC
Audiobooki dla dzieci
Dokumenty
Elektronika
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin