hydractive ii - elektryka.pdf

(149 KB) Pobierz
DynaText
STRONA 1 - b3bb0ap0 - charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
OD OPR 05929
1 Kalkulator układu zawieszenia
- Rys. : 1 -
Marka VALEO.
Kalkulator ( 1 )jest połĢczony z obwodem elektrycznym poprzez dwa złĢcza 15 stykowe (białe i czarne).
Maksymalny pobór prĢdu w okresie bez działania (zapłon wyłĢczony i po odczekaniu czasu zwłoki)
:
drzwi i bagaņnik zamkniħte :
2mA
drzwi i/lub bagaņnik otwarte :
100mA
UWAGA : Pomimo takiego samego oznaczenia fabrycznego VALEO , wewnħtrzne parametry kalkulatora
pierwotnie zamontowanego sĢ róņne dla samochodów XM i XANTIA.
PILNE : Nie wolno montowa ę kalkulatora z samochodu CITROEN XANTIA w samochodzie CITROEN XM i
odwrotnie.
1.1 Rola kalkulatora
Kalkulator ( 1 ) steruje elektrycznie (i równoczeĻnie) elektrozaworami ( 16 ) i ( 19 ).
Dwa elektrozawory zasilane przez kalkulator przełĢczajĢ układ zawieszenia ze stanu "twardego" w stan
"miħkki" i odwrotnie.
180112.044.png 180112.045.png 180112.046.png 180112.047.png 180112.001.png 180112.002.png 180112.003.png 180112.004.png 180112.005.png 180112.006.png 180112.007.png 180112.008.png 180112.009.png 180112.010.png
STRONA 2 - b3bb0ap0 - charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
Nadzorowanie elementów składowych układu
:
czujniki
elementy
połĢczenie elektryczne
Kalkulator układu zawieszenia
zasilanie
Kontrolowanie działania programu.
W razie uszkodzenia
:
zapewnienie maksymalnie moņliwego bezpieczeıstwa
przejĻcie na tryb działania ograniczonego (awaryjnego)
realizuje autodiagnostykħ podstawowych elementów i funkcji
1.2 Zasada sterowania elektrozaworów
Zmiany stanu sĢ sterowane "z góry" (antycypacja) przez jeden z piħciu parametrów
:
kĢt obrotu kierownicy
prħdkoĻę kĢtowa obrotu kierownicy
układ hamulcowy
wciĻniħcie pedału hamulca
przemieszczenia pionowe nadwozia
Te parametry, w zaleņnoĻci od prħdkoĻci samochodu, sĢ wybierane w celu okreĻlenia z wyprzedzeniem
(antycypacja)przyspieszeı poprzecznych, podłuņnych lub pionowych pojazdu.
2 Elektrozawory zawieszenia
Dwa elektrozawory zasilane przez kalkulator przełĢczajĢ układ zawieszenia ze stanu "twardego" w stan "miħkki" i
odwrotnie.
3 Przeł Ģ cznik zawieszenia
STRONA 3 - b3bb0ap0 - charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
- Rys. : 2 -
PrzełĢcznik zawieszenia ( 2 ) pozwala wybraę tryb "NORMALNY" lub "SPORTOWY".
Zestyk, pozwalajĢcy przełĢczyę tryb jest:
:
zwarty w połoņeniu "NORMALNE" (kalkulator połĢczony z masĢ)
rozwarty w połoņeniu "SPORT"
Normalne działanie lampki kontrolnej (zapłon włĢczony)
:
przełĢcznik w połoņeniu "NORMALNE" =
lampka kontrolna zgaszona
Ļwiatła pozycyjne =
lampka kontrolna Ļwieci słabo
przełĢcznik w połoņeniu "SPORT" =
lampka kontrolna zapalona
UWAGA : Zawieszenie moņe byę "miħkkie" lub "twarde" niezaleņnie od połoņenia przełĢcznika, to progi przejĻę
powodujĢ zmianħ.
4 Czujnik pr ħ dko Ļ ci samochodu
Jest to czujnik działajĢcy na zasadzie "zjawiska HALLA"
:
8 "szczytów" na obrót
5 "szczytów" na metr
Czujnik informuje kalkulator o prħdkoĻci pojazdu.
Receiving a 12 volt supply, the sensor generates a periodic tooth-shaped signal the amplitude of which varies
with the speed of the vehicle.
180112.011.png 180112.012.png 180112.013.png 180112.014.png 180112.015.png 180112.016.png 180112.017.png 180112.018.png 180112.019.png 180112.020.png
STRONA 4 - b3bb0ap0 - charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
5 Czujnik k Ģ ta obrotu koła kierownicy
- Rys. : 3 -
Marka VALEO.
Czujnik kĢta obrotu koła kierownicy ( 3 ) jest zablokowany i składa siħ z koła fonicznego zawierajĢcego 28
otworów i z podwójnego czujnika optycznego.
Koło foniczne jest wprawiane w ruch obrotowy przez wałek kierowniczy.
Czujnik zasilany napiħciem 5 V wzbudza "szczyt" za kaņdym razem, kiedy czujnik optyczny trafia za otwór w kole
fonicznym.
Po obróbce sygnału kalkulator
:
okreĻla kierunek obracania koła kierownicy
oblicza prħdkoĻę obrotowĢ kierownicy
okreĻla połoņenie dla jazdy po linii prostej (jeņeli prħdkoĻę samochodu jest wiħksza niņ 30 km/h)
oblicza połoņenie kĢtowe koła kierownicy (w stosunku do połoņenia dla jazdy w linii prostej)
porównuje wartoĻę znalezionĢ z prħdkoĻciĢ pojazdu
zasterowuje lub nie przejĻcie zawieszenia w stan "twardy"
PrzejĻcie zawieszenia w stan "twardy" nastħpuje przez porównanie
:
prħdkoĻci obrotowej koła kierownicy w stosunku do prħdkoĻci samochodu
kĢta obrotu koła kierownicy w stosunku do prħdkoĻci samochodu
5.1 Warto Ļ ci progowe pr ħ dko Ļ ci k Ģ towej koła kierownicy
180112.021.png 180112.022.png 180112.023.png
STRONA 5 - b3bb0ap0 - charakterystyka elektryczna : ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE 2
- Rys. : 4 -
__ :
przełĢcznik w połoņeniu "NORMALNE".
-- :
przełĢcznik w połoņeniu "SPORT".
X :
prħdkoĻę pojazdu (km/h).
Y :
prħdkoĻę kĢtowa koła kierownicy (stopnie/sekundħ).
M :
stan "MIĦKKI".
F :
stan "TWARDY".
PrħdkoĻę pojazdu (km/h).
PrħdkoĻę kĢtowa koła kierownicy (stopnie/sekundħ).
NORMALY.
SPORT.
24-29.
535.
357.
30-39.
401.
267.
40-49.
246.
164.
50-59.
178.
119.
60-68.
110.
73.
69-78.
82.
55.
79-89.
62.
41.
90-99.
53.
35.
100-119.
42.
28.
120-139.
30.
20.
180112.024.png 180112.025.png 180112.026.png 180112.027.png 180112.028.png 180112.029.png 180112.030.png 180112.031.png 180112.032.png 180112.033.png 180112.034.png 180112.035.png 180112.036.png 180112.037.png 180112.038.png 180112.039.png 180112.040.png 180112.041.png 180112.042.png 180112.043.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin