1. Pedagogika
Przedmiot pedagogiki wg Kunowskiego
Przedmiot pedagogiki wg Godlewskiego
Wg Wincentego Okonia
Przedmiotem pedagogiki może być wychowanie ujmowane jako
Zakres pedagogiki
Wg Bogdana Suchodolskiego
Wg Wroczyńskiego
Wg K. Sośnickiego
Wg Heliodora Muszyńkiego
Inne definicje wychowania
Wg Stefana Kunowskiego
Istota wychowania humanistycznego
Wychowanie jest szczególnym przypadkiem socjalizacji.
Wpływy wychowawcze
Paradygmaty wychowania
3. Samorealizacją
4. Socjalizacja
Kompetencje:
Socjalizacja –
uspołecznienie wg Kowalskiego
Mechanizmy socjalizacyjne
5. Metody badawcze w
Pedagogice
Wg Tadeusza Kotarbińskiego
Wg Stefana Nowaka
Wg Kamińskiego
Wg T. Pilcha
Wg Dutkiewicza sondaż diagnostyczny
Wg Pilcha
Wg Zaczyńskiego
Wg Kamińskiego Monografia pedagogiczna
Metoda indywidualnych przypadków
7. Proces
8. Ideał wychowania
9. Metody wychowania
Metody grupowe wg Górniewicza
Cztery grupy metod wg H. Muszyńskiego
Behawioryzm-
10. Dydaktyka
11. Cele kształcenia ogólnego i zawodowego
12. Zasady nauczania, uczenia się
Zasady nauczania- Cz. Kupusiewicz
Sośnicki- zasady nauczania Zasada poglądowości
Zasada przystępności w nauczaniu (stopniowania trudności
Zasada świadomego i aktywnego udziału uczniów w procesie nauczania- uczenia się
Zasada systematyczności
Zasada trwałości wiedzy uczniów
Zasada operatywności wiedzy uczniów
Zasada wiązania teorii z praktyką
13.Metoda
Typologia metod
Do metod problemowych zaliczmy:
14. METODA „PROBLEM-BASED LEARNING” (PBL)
Cechy
Schemat postępowania według tzw. Zasady siedmiu kroków:
Zadania „tutora”:
Zadania lidera dyskusji:
Zadania sekretarza:
Zadania pozostałych członków grupy
Zasady oceniania studentów:
Blackkalia