Spis.doc

(26 KB) Pobierz
1

1. Pedagogika

Przedmiot pedagogiki wg Kunowskiego

Przedmiot pedagogiki wg Godlewskiego

Wg Wincentego Okonia

Przedmiotem pedagogiki może być wychowanie ujmowane jako

Zakres pedagogiki

 

2.Wychowanie

Wg Bogdana Suchodolskiego

Wg Wroczyńskiego

Wg K. Sośnickiego

Wg Heliodora Muszyńkiego

Inne definicje wychowania

Wg Stefana Kunowskiego

Istota wychowania humanistycznego

Wychowanie jest szczególnym przypadkiem socjalizacji.

Wpływy wychowawcze

Paradygmaty wychowania

 

3. Samorealizacją

 

4. Socjalizacja

Kompetencje:

Socjalizacja –

uspołecznienie wg Kowalskiego

Mechanizmy socjalizacyjne

 

5. Metody badawcze w

Pedagogice

Wg Tadeusza Kotarbińskiego

Wg Stefana Nowaka

Wg Kamińskiego

Wg T. Pilcha

Wg Dutkiewicza  sondaż diagnostyczny

Wg Pilcha

Wg Zaczyńskiego

Wg Kamińskiego Monografia pedagogiczna

Metoda indywidualnych przypadków

 

6. Teoria wychowania

 

7. Proces

 

8. Ideał wychowania

 

 

9. Metody wychowania

Metody grupowe wg  Górniewicza

Cztery  grupy metod wg H. Muszyńskiego

Behawioryzm-

 

10. Dydaktyka

 

11. Cele kształcenia ogólnego i zawodowego

 

12. Zasady nauczania, uczenia się

Zasady nauczania- Cz. Kupusiewicz

Sośnicki- zasady nauczania Zasada poglądowości

Zasada przystępności w nauczaniu (stopniowania trudności

Zasada świadomego i aktywnego udziału uczniów w procesie nauczania- uczenia się

Zasada systematyczności

Zasada trwałości wiedzy uczniów

Zasada operatywności wiedzy uczniów

Zasada wiązania teorii z praktyką

 

13.Metoda

Typologia metod

Do metod problemowych zaliczmy:

 

14. METODA „PROBLEM-BASED LEARNING” (PBL)

Cechy

Schemat postępowania według tzw. Zasady siedmiu kroków:

Zadania „tutora”:

Zadania lidera dyskusji:

Zadania sekretarza:

Zadania pozostałych członków grupy

Zasady oceniania studentów:

 

15. CELE KSZTAŁCENIA- TAKSONOMIA I OPERCJONALIZACJA CELÓW

Cele ogólne

Cele operacyjne

Opercjonalizacja celu

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin