Steps in English 3
Plan wynikowy
WELCOME
ŚRODKI I UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ
WYMAGANIA PODSTAWOWE
WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE
ZADANIA SPRAWDZAJĄCE
Lekcja 1
Środki językowe
Czas present simple
Nazwy członków rodziny
Nazwy dyscyplin sportowych
Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej
Czytanie: wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych
Słuchanie: rozumienie znaczenia zwrotów dnia codziennego, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych
Reagowanie ustne: proszenie o informacje
Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem
Uczeń:
· czyta, słucha i odgrywa historyjkę obrazkową
· dopasowuje osoby do zdań na podstawie wysłuchanej i przeczytanej historyjki
· odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanej i przeczytanej historyjki
· uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami podanych czasowników w czasie present simple i wskazuje te zdania, które są faktami
· uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami podanych czasowników w czasie present simple
· zaznacza właściwe odpowiedzi do podanych pytań na podstawie przeczytanego tekstu
· uzupełnia luki w pytaniach odpowiednimi czasownikami posiłkowymi, pyta i odpowiada na pytania na podstawie przeczytanego tekstu
· uzupełnia luki w dialogach podanymi wyrażeniami i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)
· zakreśla właściwe wyrazy i wyrażenia w dialogu zgodnie z kontekstem i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)
· uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami podanych czasowników w czasie present simple na podstawie obrazków (WB)
· przekształca podane zdania na przeczenia (WB)
· układa podane wyrazy w odpowiedniej kolejności, tworząc pytania i zdania twierdzące w czasie present simple (WB)
· uzupełnia luki w pytaniach odpowiednimi formami podanych czasowników w czasie present simple i odpowiada na nie zgodnie z prawdą (WB)
· odpowiada na pytania na temat siebie (WB)
· wyszukuje w historyjce angielskie odpowiedniki podanych wyrażeń w języku polskim
· odpowiada na pytanie związane z podaną regułą gramatyczną
Unit test 1 (A + B)
Lekcja 2
Nazwy ubrań
Nazwy kolorów
Nazwy miejsc i budynków
Nazwy zawodów
Nazwy instrumentów muzycznych
Nazwy gatunków muzycznych
Nazwy elementów krajobrazu
Przyimki miejsca
Mówienie: opisywanie ludzi, miejsc i przedmiotówPisanie: opisywanie ludzi, miejsc i przedmiotów
Reagowanie pisemne: udzielanie podstawowych informacji na swój temat
Słuchanie: wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych
· dopasowuje zdania, opisujące ubranie do odpowiednich osób na ilustracji
· uzupełnia luki w zdaniach imionami właściwych osób na podstawie ilustracji
· wskazuje właściwe nazwy zawodów na podstawie ilustracji
· pisze zdania na temat miejsc pracy wskazanych zawodów
· uzupełnia brakujące litery w nazwach instrumentów muzycznych i wyszukuje je na ilustracji
· wyszukuje nazwy instrumentów muzycznych w wężu wyrazowym
· dopasowuje nazwy instrumentów do nazw gatunków muzycznych na podstawie nagrania
· pyta i odpowiada na pytania o obecność wskazanych elementów krajobrazu na ilustracji
· uzupełnia brakujące litery w podanych nazwach kolorów (WB)
· pisze zdania na temat pracy i czynności przedstawionych na obrazkach osób (WB)
· uzupełnia luki w zdaniach nazwami ubrań na podstawie obrazków (WB)
· wypełnia formularz danymi na swój temat (WB)
· podaje nazwy ubrań na podstawie analizy ilustracji
· gra w grę, w której zapisuje nazwy zawodów w kolejności alfabetycznej na czas
· tworzy listę przykładów słynnych elementów krajobrazu w Polsce
· rozwiązuje krzyżówkę (WB)
· zapisuje nazwy usłyszanych gatunków muzycznych (WB)
Nazwy czynności wykonywanych w wolnym czasie
Czas present continuous
· dopasowuje pełne i skrócone formy czasownika to be do siebie
· zakreśla właściwe odpowiedzi na podstawie obrazka
· pisze pytania w czasie present continuous na podstawie podanych wyrazów
· pisze odpowiedzi do podanych pytań na podstawie nagrania
· uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami podanych czasowników w czasie present continuous
· uzupełnia luki w zdaniach imionami właściwych osób i odpowiednimi formami podanych czasowników w czasie present continuous na podstawie ilustracji (WB)
· uzupełnia luki w zdaniach na podstawie podanej reguły gramatycznej
· poprawia błędy w zdaniach na podstawie ilustracji
· pisze zdania na podstawie podanych wyrazów, wskazuje prawdziwe i fałszywe spośród nich i poprawia zdania fałszywe na podstawie ilustracji (WB)
Lekcja 4
Powtórzenie materiału przed sprawdzianem.
Lekcja 5
Sprawdzian obejmujący materiał z rozdziału wstępnego.
UNIT 1
Lekcja 6
Nazwy części ciała
Nazwy cech wyglądu zewnetrznego
Mówienie: opisywanie ludzi
Pisanie: opisywanie ludzi
· dopasowuje podane wyrazy do odpowiednich miejsc na ilustracji i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem
· dopasowuje podane wyrazy związane z wyglądem zewnętrznym do odpowiednich kategorii
· dopasowuje pokazane na obrazkach osoby do wysłuchanych opisów
· dopasowuje podane wyrazy do odpowiednich obrazków (WB)
· wskazuje zdania prawdziwe i fałszywe i poprawia błędy w zdaniach fałszywych na podstawie analizy wyglądu osób, przedstawionych na obrazkach (WB)
· odgaduje osobę przedstawioną na jednej z pokazanych ilustracji na podstawie odpowiedzi na zadane pytania, dotyczące jej wyglądu
· opisuje wygląd wybranej osoby z klasy
· wskazuje różnice pomiędzy zdjęciem a wysłuchanym opisem osoby na nim przedstawionej (WB)
Lekcja 7
Słownictwo związane z wyglądem zewnętrznym
Słuchanie: wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych, rozumienie znaczenia zwrotów dnia codziennego
· dopasowuje podane zdania do odpowiednich obrazków historyjki
· wskazuje zdania prawdziwe i fałszywe na podstawie wysłuchanej i przeczytanej historyjki
· dopasowuje podane nazwy ubrań do odpowiednich miejsc na ilustracji
· uzupełnia luki w dialogach podanymi wyrażeniami zgodnie z kontekstem (WB)
· zakreśla właściwe wyrazy i wyrażenia w zdaniach spośród podanych opcji zgodnie z kontekstem (WB)
· uzupełnia luki w zdaniach nazwami ubrań utworzonymi z podanych liter (WB)
· opisuje i odgaduje opisywaną przez kolegę/koleżankę osobę przedstawioną w historyjce obrazkowej
Lekcja 8
Czas ...
MaxQuadro5