Język prostych instrukcji - konspekt.pdf

(63 KB) Pobierz
(Microsoft Word - konspekt j\352zyk prostych instrukcji.doc)
LESSON 17
Let's play with a teddy bear. Introducing and following simple commands.
PRZYGOTUJ
KaŇde dziecko powinno przynieĻę na tħ lekcjħ misia-zabawkħ.
1 miĻ pluszowy dla nauczyciela.
Zestaw zabawek (rekwizyty) lub flashcards przedstawiajĢcych rysunki zabawek, tak jak w
poprzedniej lekcji.
WARM-UP
Powitanie
Piosenka: I've got many toys. Dzieci majĢ otwarte podrħczniki na str. 42. ĺpiewajĢ,
wskazujĢc na kolejne ilustracje.
T zwracajĢc siħ do jednej z dziewczynek: You are Kasia from our book. Which toys have
you got?
Dziewczynka: I've got a kite, a doll and a telephone (moŇe patrzeę na str. 42 w podrħczniku).
T zwracajĢc siħ do jednego z chþopcw: You are Andy. Which toys have you got?
Chþopiec: I've got a ball, a car and a computer.
T zwracajĢc siħ do kolejnej dziewczynki: You are Ola. Which toys have you got?
Dziewczynka: I've got a balloon, an aeroplane and a boat.
T zwracajĢc siħ do ktregoĻ z chþopcw: You are Tomek. Which toys have you got?
Chþopiec: I've got a guitar, a robot and a train.
T pokazujĢc swojego misia-zabawkħ: And I've got a teddy bear!
PRESENTATION
Nauczyciel pokazuje swojego misia.
T: Look! This is my teddy bear! His name is Ted. He is yellow. Now you tell me about
your teddy bears.
Nauczyciel chodzi po klasie i zatrzymuje siħ kolejno przy kaŇdym dziecku, proszĢc o podobnĢ
wypowiedŅ o misiu.
S1: Look! This is my teddy bear. His name is ................ . He is (colour).
S2: Look! This is my teddy bear. His name is ............... . He is (colour).
etc.
Dobrze byþoby, aby kaŇde dziecko miaþo szansħ zaprezentowaę w ten sposb swojego misia
caþej klasie.
Nauczyciel trzyma przed sobĢ swojego misia tak, aby miĻ byþ zwrcony "twarzĢ" do dzieci.
T: Ted is a very good teddy bear. Look! ZwracajĢc siħ do swojego misia:
Teddy bear, teddy bear, touch the ground (MiĻ "wykonuje" polecenie nauczyciela i dotyka
podþogi).
T: Say the same to your teddy bears.
Wszyscy: Teddy bear, teddy bear, touch the ground.
Dzieci naĻladujĢ czynnoĻę, ktrĢ pokazaþ nauczyciel.
T: Teddy bear, teddy bear, turn around.
MiĻ nauczyciela "robi" obrt wokþ wþasnej osi.
Dzieci powtarzajĢ sþowa i czynnoĻę ze swoimi misiami.
T: Teddy bear, teddy bear, point to the door.
MiĻ nauczyciela "wskazuje" þapkĢ na drzwi - dzieci naĻladujĢ.
T: Teddy bear, teddy bear, say "hello".
MiĻ nauczyciela macha "þapkĢ" gestem powitalnym w kierunku dzieci - dzieci naĻladujĢ tħ
czynnoĻę ze swoimi misiami.
Od poczĢtku powtarzamy pierwsze cztery czynnoĻci z misiami chrem, mwiĢc komendy. W
97349626.001.png
ten sam sposb wprowadzamy kolejne cztery komendy.
T: Teddy bear, teddy bear, jump up high! (MiĻ "podskakuje" w grħ.)
T: Teddy bear, teddy bear, reach for the sky. (MiĻ "siħga" wysoko w grħ jednĢ þapkĢ.)
T: Teddy bear, teddy bear, count to five. (Pokazujemy na palcach jednej dþoni odliczankħ
do piħciu.)
T: Teddy bear, teddy bear, that's all right! (Kciuk jednej dþoni podniesiony w pozycji
pionowej.)
T: Open your books at page 44. Look at the pictures. Listen, point and repeat after
me:
T: One - Teddy bear, teddy bear, touch the ground.
SS: One - Teddy bear, teddy bear, touch the ground.
T: Two - Teddy bear, teddy bear, turn around.
SS: Two - Teddy bear, teddy bear, turn around.
Itd. do koıca tekstu.
PRACTICE
T: Now, listen and sing with your teddy bears. Nauczyciel i dzieci biorĢ w dþonie swoje misie i
podczas Ļpiewania pokazujĢ na misiach kolejne czynnoĻci.
TAPESCRIPT
Lekcja siedemnasta.
Lesson seventeen. Teddy Bear. Teddy Bear.
Lesson seventeen. Listen and sing with your teddy bear.
Teddy bear, teddy bear, touch the ground.
Teddy bear, teddy bear, turn around.
Teddy bear, teddy bear, point to the door.
Teddy bear, teddy bear, say "hello."
Teddy bear, teddy bear, jump up high.
Teddy bear, teddy bear, reach for the sky.
Teddy bear, teddy bear, count to five.
Teddy bear, teddy bear, that's all right.
T: Now you are teddy bears. Stand up, please. Let's sing the song once again.
Dzieci wstajĢ. Upewniwszy siħ, Ňe wszyscy majĢ wokþ siebie wystarczajĢco duŇo miejsca na
wykonywanie czynnoĻci misiw, Ļpiewamy piosenkħ, jeszcze raz wykonujĢc czynnoĻci jak w
piosence.
Describing a teddy bear. Developing speaking skills.
ACTIVITY PAGE, p. 45
T: Take out your crayons: ORANGE, YELLOW, BLUE, PINK, RED, GREEN, PURPLE,
BROWN and BLACK. Look at page 45. Posþuchaj. Pokoloruj misia wedþug
opowiadania.
TAPESCRIPT
Lesson seventeen. My teddy bear.
Listen and colour the teddy bear.
This is my teddy bear.
My teddy bear has got one big head.
His head is orange, but his ears are yellow.
His eyes are blue. His nose is pink. His mouth is red.
My teddy bear has got two blue shoulders.
His arms are green. His tummy is purple.
His knees are red. His legs and his toes are brown.
His trousers are black. His body is green.
His name is Ted.
Praca w parach.
PoproĻ dzieci, aby teraz opowiedziaþy sobie nawzajem o swoich misiach ze str. 45, posþugujĢc
siħ wzorem zdaı.
My teddy bear has got one big head.
97349626.002.png
My teddy bear has got two blue shoulders.
Dzieci liczĢ na paluszkach, ile zdaı udaþo im siħ powiedzieę po angielsku o pokolorowanym
misiu. Swj wynik zapisujĢ w Ňþtym kwadraciku.
HOMEWORK
T: Naucz siħ piosenki o misiu na pamiħę (ęwicz z kaseta!).
Lub: Naucz siħ opowiadaę o misiu, str. 45 (ęwicz z kasetĢ!).
Extra Tasks
Zabawa Simon says z uŇyciem poleceı zawartych w treĻci piosenki Teddy Bear, Teddy
Bear.
Np. T: Simon says - touch the ground. (Dzieci powinny dotknĢę podþogi).
Simon says - count to five. (Dzieci odliczajĢ do piħciu). Jump up high! (Nikt nie
reaguje na to polecenie, poniewaŇ nie zostaþo poprzedzone sþowami: Simon says).
Wykonanie ksiĢŇeczki wþasnego autorstwa o misiu.
Sposb wykonania ksiĢŇeczki - patrz: opis lekcji 13. Wzr obrazkw i tekstw - patrz:
strona do kopiowania nr 9.
ACTIVE LANGUAGE
I've got ...
Touch the ground.
Turn around.
Point to the door.
Say "hello".
Jump up high.
Reach for the sky.
Count to five.
That's all right.
My teddy bear has got ...
PASSIVE LANGUAGE
Which toys have you got?
Look. / Listen. / Sing.
Take out your crayons.
His nose is ...
His tummy is ...
You are ...
Stand up.
ACTIVITIES
Sþuchanie nagraı z kasety
ĺpiewanie piosenek
Ęwiczenia typu TPR
Opowiadanie o misiu
Zabawa: Simon says
Wykonanie ksiĢŇeczki wþasnego autorstwa
Pamiħtaj o pochwaþach:
GOOD!
GREAT!
VERY GOOD!
EXCELLENT!
WELL DONE!
SUPER!
97349626.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin