sesja_i_-_jak_pomoc_dzieciom_by_radzily_sobie_z_wlasnymi_uczuciami.pdf

(771 KB) Pobierz
sesja 1
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
12932225.001.png 12932225.002.png
SESJA
I
Jak pomóc dzieciom, by radziły sobie
z własnymi uczuciami
12932225.003.png
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
SESJA I
Jak pomóc dzieciom, by radziły sobie z własnymi uczuciami
Uwaga dla przewodnika: Wszystkie strony zawierające instrukcje dla przewodnika
są oznaczone czerwonym prostokątem u góry strony. Materiał, który powinien być
przeczytany na głos, jest zaznaczony pogrubionym krojem pisma.
1. Kiedy uczestnicy zajęć zajmą miejsca, wręcz każdemu egzemplarz podręcznika
i poproś, żeby przeczytali tylko list powitalny.
2. Kiedy wszyscy są gotowi, możesz zacząć zajęcia słowami: Witam Państwa
na pierwszych zajęciach z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”.
Nazywam się ____________________ . (Jeśli masz doświadczenie w prowa-
dzeniu zajęć lub jesteś psychologiem i zamierzasz prowadzić siedem sesji,
możesz pominąć ten fragment).
Będę waszym przewodnikiem podczas pierwszej sesji. Nie jestem spe-
cjalistą w dziedzinie wychowania. Będę uczestniczyć w zajęciach tak
samo jak wy. Moje zadanie polega na czytaniu instrukcji zajęć, rozda-
waniu materiałów, włączaniu i wyłączaniu odtwarzacza, dopilnowa-
niu, abyśmy wykonali wszystkie ćwiczenia. Pod koniec dzisiejszych
zajęć podejmiemy decyzję, czy chcemy, aby jedna osoba prowadziła
wszystkie zajęcia, czy też będziemy robić to po kolei.
3. Powiedz: Zaczniemy dzisiejsze zajęcia od przedstawienia się osobie, która
siedzi obok nas, podamy wiek naszych dzieci i powiemy, czego spodziewamy
się po tym kursie. Następnie każdy powie grupie, czego dowiedział się od swo-
jego sąsiada. Bardzo proszę.
4. Kiedy wszyscy skończą „przepytywanie”, powiedz do całej grupy: A teraz
powiemy wszystkim, czego dowiedzieliśmy się o naszym sąsiedzie. Zacznę
od przedstawienia _______________________ .
5. Kiedy zakończycie wzajemne prezentacje, powiedz: Otwórzmy podręczniki na
stronie 1 i popatrzmy na listę podstawowych zasad, które obowiązują
podczas zajęć. Potrzebujemy dwóch ochotników: jeden będzie odczytywał
kolejne zasady, a drugi przykłady, które je ilustrują.
SESJA 1/ A
12932225.004.png
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Kiedy zostaną odczytane podstawowe zasady i list od autorek, powiedz: Teraz
możemy zamknąć książki. Posłuchamy, co mają do powiedzenia autorki.
2. Włącz odtwarzacz.
SESJA 1/ B
 
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Zatrzymaj odtwarzacz.
2. Powiedz: Strona 2 jest zatytułowana „Odpowiedzi, które zaprzeczają uczu-
ciom”. Macie teraz kilka minut na zanotowanie, jaka może być odpowiedź
rodziców na poszczególne wypowiedzi dzieci.
SESJA 1/ C
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin