Jest to plan pracy edukacyjnej przedszkola dla dzieci trzyletnich.doc

(51 KB) Pobierz
Jest to plan pracy edukacyjnej przedszkola dla dzieci trzyletnich

Jest to plan pracy edukacyjnej przedszkola dla dzieci trzyletnich .Tematyka :
I - DOOKOŁA JESIEŃ
II - JESIENNE SPOTKANIA Z JEŻEM
III - ZABAWY Z RUDĄ WIEWIÓRECZKĄ
IV - ZA OKNAMI SZARO I ZIMNO

I Tydzień
     "Jesienny spacer" rozmowa z dziećmi na temat przyrody jesienią, niższą temperaturę powietrza i ludzi ubranych odpowiednio do warunków atmosferycznych ,zjawiska opadania liści, wyglądu drzew. Spacer po terenie ogrodu przedszkolnego.
Dziecko:

·         uważnie słucha opowiadania

·         powtarza nazwy kolorów liści

·         wykona ćwiczenia oddechowe

·         realizuje głoski ssss, szszsz w ćwiczeniach ortofonicznych

·         ilustruje ruchem piosenkę "Ola i liście"

·         ustawi się w parze

·         przestrzega zasady nie oddalania się od grupy

" Liście" – wprowadzenie wiersza do nauki " Liście", zabawy rytmiczne. Wysłuchanie utworu recytowanego przez n – lkę; wykorzystanie ilustracji oraz podkładu muzycznego dla podkreślenia piękna jesiennego krajobrazu; próba powtarzania wiersza; doskonalenie pamięci dziecka.
Dziecko:

·         wysłucha wiersza recytowanego przez N.

·         powtórzy krótki fragment wiersza

·         ilustruje ruchem treść piosenki "Ola i liście"

·         rozpoznaje dźwięk bębenka, tamburina

·         reaguje na polecenia N.

·         reaguje ruchem na kontrasty dynamiczne- bardzo cicho i bardzo głośno

" Muchomorek" – zabawy muzyczno- plastyczne.
Dziecko:

·         naklei elementy na karton

·         wysłucha piosenki Muchomorek w wykonaniu starszaków

·         powtórzy nazwy grzybów : borowik, kurka,...

·         wie, że muchomor jest grzybem trującym

·         wyrobi plastelinę, uformuje kulę, ugniecie ją naklei na sylwetę muchomora kropki z plasteliny

II tydzień
     "Wycieczka do lasu"- opowieść ruchowa z wykorzystaniem podkładu muzycznego,zapoznanie dzieci ze środowiskiem w jakim mieszka jeż, ukazywanie ciekawostek z życia zwierząt leśnych
Dziecko:

·         uważnie słucha opowiadania

·         naśladuje ruchy zwierząt: jeż, niedźwiedź, wiewiórka

·         sprawnie ustawi się w parze

·         powtórzy krótki fragment wiersza "Liście"

·         wysłucha piosenki" "Szukam grzybka borowika"

·         ułoży z 2-3 elementów sylwetę grzyba/ jeża

" Mój przyjaciel jeż – zabawy plastyczno-ruchowe zapoznanie dzieci z trybem życia jeża, jego budową: krótkie nóżki, długi ryjek, kolce oraz ulubione przysmaki – owady i mleko;
Dziecko:

·         wysłucha recytacji wiersza " Jeżowa rodzinka"

·         zna wygląd postaci jeża

·         wymieni / powtórzy przysmaki jeża

·         uczestniczy w zabawie z piosenką "A w ogrodzie jeżyk śpi"

·         naklei plastelinę na sylwetę jeża

·         połączy igły sosnowe z plasteliną

" Kasztanowy świat "- zabawy dydaktyczne
Dziecko:

·         uważnie słucha poleceń N.

·         segreguje tworzywo przyrodnicze do koszy: liście, kasztany, żołędzie

·         powtarza nazwy liczebników 1-4

·         stosuje pojęcia na, pod

·         powtarza nazwy wkładanych do kosza przedmiotów

·         ilustruje ruchem melodię " Kasztankowa gra"

" Wędrówki jeża"- zabawy muzyczno- plastyczne zabawa ortofoniczna , doskonalenie sprawności manualnej.
Dziecko:

·         słucha piosenki śpiewanej przez n-lkę "A w ogrodzie jeżyk śpi"

·         zna zwyczaj zasypiania jeża na zimę

·         powtarza słowa i zgłoski: idzie jeż – groźny zwierz, tup – tup, fu – fu

·         powtarza krótki fragment piosenki

·         uczestniczy w zabawie z piosenką "j.w."

·         dorysuje kredką świecową do sylwety jeża kolce

III tydzień
"Ruda wiewióreczka" rozmowa z dziećmi na temat wyglądu i zwyczajów wiewiórki -/robienie zapasów na zimę, zmiana futra, przygotowanie dziupli/ inspirowana piosenką i ilustracją.
Dziecko:

·         uważnie słucha opowiadania

·         powtarza nazwę wiewiórka

·         wskaże na kartonie spośród innych, kolor futra wiewiórki

·         ilustruje ruchem piosenkę "Ruda wiewióreczka"

·         wykona ćwiczenia oddechowe

·         uczestniczy w opowieści ruchowej " Spacer po lesie"

"Spotkanie z wiewiórką" – zabawy słownikowo- muzyczne
Dziecko;

·         rozpozna postaci wiewiórki spośród innych zwierząt

·         przywita się z wiewiórką

·         zaprosi wiewiórkę do zabawy

·         wykona ćwicz.ortof. na zgłoskach kic, hyc, skik

·         reaguje na polecenia i sygnał wzrokowy

·         reaguje ruchem na zmiany tempa: szybko-wolno

·         dorysuje wąsy wiewiórce, orzechy, wypełni kolorem orzechy- malowanie palcem

" Z wizytą u wiewiórki" – zabawy dydaktyczne
Dziecko:

·         wysłucha piosenki " Ruda wiewióreczka"

·         powtórzy formy grzecznościowe

·         segreguje orzechy, żołędzie i kasztany

·         wskaże i powtórzy nazwy określeń: mało-dużo

·         wskaże kolejne elementy szeregu

·         powtórzy nazwy liczebników 1- 4

" Wesołe zabawy z wiewiórką " – cykl zabaw spojonych wspólną fabułą
Dziecko:

·         reaguje na polecenia N

·         słucha piosenki " Ruda wiewióreczka’- śpiewa refren

·         uczestniczy w opowieści ruchowej " Spacer po lesie"

·         wysłucha recytacji wiersza

·         zna pojęcie"para" - dorysuje po jednym elemencie na karcie pracy – do pary /orzech, kasztan/

" Wiewiórki do dziupli"" – zabawy muzyczno- plastyczne.
Dziecko:

·         słucha polecenia

·         ustawi się w parze z kolegą

·         reaguje ruchem na tempo melodii

·         zaśpiewa indywid. fragment piosenki " Ruda wiewióreczka"

·         maszeruje rytmicznie po kole, biegnie na palcach

·         naklei skrawki kol. papieru w konturze sylwety wiewiórki

IV tydzień
"Listopadowy spacer po parku"- spacer w pobliżu przedszkola- obserwowanie zmian przyrodniczych w otoczeniu, poznawanie i dostrzeganie wizualnych zmian: szare niebo, duże chmury, wiejący wiatr; uświadomienie dzieciom konieczności ciepłego ubierania się, wycierania obuwia przed wejściem do budynku
Dziecko:

·         ustawi się w parze

·         nazywa/powtarza nazwy części ubioru

·         kieruje uwagę na zjawiska przyrodnicze wskazywane przez N

·         wykona ćwiczenia oddechowe

·         realizuje głoski ssss, szszsz w ćwiczeniach ortofonicznych

·         przestrzega zasady nie oddalania się od grupy

" Pada deszcz"- zabawy muzyczno ruchowe
Dziecko:

·         słucha piosenki " Pada deszcz’

·         ilustruje ruchem treść piosenki

·         naśladuje deszcz o różnym nasileniu uderzeniami palcami o bębenek, dywan,stolik

·         słucha zagadek dźwiękowych

·         rozróżnia odgłosy

·         wskazuje źródło dźwięku

" Kolorowe parasole" – zabawy dydaktyczne
Dziecko:

·         śpiewa piosenkę " Pada deszcz"

·         ilustruje ruchem treść

·         śpiewa cicho- głośno

·         wymieni / powtórzy nazwy kolorów parasoli

·         policzy kolejno krople deszczu / karta pracy/, dorysuje krople deszczu

·         określi ilość kropli z użyciem pojęć: dużo, mało

·         stosuje określenia położenia na , pod

"Rozmowy z Listopadem" – cykl zabaw spojonych wspólną fabułą
Dziecko:

·         wysłucha piosenki " Pan Listopad"

·         głośno powie i wyklaszcze rytm nazwy m-ca LISTOPAD

·         uczestniczy w opowieści ruchowej " Deszczowa przygoda"

·         naśladuje deszcz o różnym nasileniu uderzeniami palcami o bębenek ,stolik

·         zaśpiewa piosenkę " Pada deszcz"

·         rozprowadzi klej na rewersie elem dek.

"Deszczowa muzyka" – zabawy muzyczno- plastyczne
Dziecko:

·         naklei elementy dek. na sylwetę parasola

·         śpiewa indyw. fragment piosenki "Pada deszcz"

·         słucha fragm. Muzyki Vivaldiego- Jesień

·         dowolnie interpretuje ją ruchem

·         rozprowadzi farbę na powierzchni kartki- techniką mokre na mokre

·         obserwuje zachowanie się barw

     Utrwalanie potrzeby zgłaszania potrzeb fizjologicznych, korzystania z urządzeń sanitarnych, ściąganie i podciąganie ubioru.
Utrwalanie kolejności zachowań w łazience, etapów mycia rak, dokładnego wycierania we własny ręcznik Utrwalanie dokładnego wydmuchiwania nosa, umiejętnego korzystania z husteczki higienicznej.
 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin