PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ W GRUPIE DZIECI 4 LETNICH SOKUSIE
NA MIESIAC LISTOPAD TYDZIEŃ 16-20.11.2009
NA POCZCIE
OBSZAR EDUKACJI/ DNI TYG.
TEMATYKA
ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW
- AKTYWNOŚĆ DZIECKA
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIECIA DZIECKA
–DZIECKO POTRAFI
UWAGI
PONIEDZIAŁEK
POZNAJEMY PRACĘ LUDZI NA POCZCIE
Oglądanie historyjki obrazkowej przedstawiającej drogę listu od nadawcy do adresata. Wzbogacanie zasobu słownictwa czynnego – znaczek, koperta, nadawca, adresat, skrzynka pocztowa, adres, kod. Słuchanie wiersza B. Lewandowskiej „Dzień dobry panie listonoszu” Udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści wiersza, oglądanie ilustracje przedstawiające urząd pocztowy. Zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem kopert i znaczków pocztowych. Określanie czym jest adres. Co należy podać w adresie? Gdzie pisze się adres? Dlaczego należy pisać adres? Budzenie szacunku do ciężkiej i odpowiedzialnej pracy listonosza.
-Dziecko zna drogę listu od nadawcy do adresata;-Dziecko zna swój adres zamieszkania;
- Dziecko potrafi wypowiedzieć się na temat obrazka;
WTOREK
LUDZIE LISTY PISZĄ
Zapoznanie z wyglądem skrzynki na listy. Omówienie jej wyglądu i koloru Rozwijanie sprawności manualnej podczas malowania skrzynki na listy. Zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie pędzla. Przypomnienie o podwinięciu rękawów. Próba wspólnej oceny prac.
Zabawa. „Rozmowa telefoniczna” umiejętne prowadzenie dialogu, stosowanie zwrotów grzecznościowych podczas rozmowy.
-Zna własny adres
ŚRODA
KOLOROWE ZNACZKI
Rozwiązywanie zagadek: znaczki, koperta. Segregowanie obrazków według przynależności. Z serii obrazków wybierają te , które kojarzą im się z pocztą. Utrwalenie przeliczania do trzech podczas zabawy dydaktycznej „Kolorowe znaczki”. Grupowanie znaczków według określonej cechy. „Torba pana listonosza” – segregowanie przesyłek ( listy, kartki pocztowe – tworzenie zbiorów przedmiotów ).
-Grupuje obrazki wg określonej cechy
CZWARTEK
WYCIECKA NA POCZTĘ
Wycieczka na pocztę . Zapoznanie z celem wycieczki. Poznanie wyposażenia poczty. Przyglądanie się pracy jej pracowników. Oglądanie budynku z zewnątrz, zwrócenie uwagi na skrzynki pocztowe. Bezpieczny powrót do przedszkola. Ćwiczenia gimnastyczne zestaw
Rysowanie kredkami świecowymi listów do rodziców
-zna wygląd i funkcjonowanie urzędu pocztowego,
PIĄTEK
ROZMOWY TELEFONICZNE
Zabawa inscenizowana do piosenki „Chodzi listonosz” – przedstawianie ruchem treść piosenki, określanie jej nastroju. Rozmowa na temat treści zawartych w piosence.Uważne słuchanie wyjaśnień nauczyciela.
Puzzle z pocztówek- układanie puzzli z pociętego obrazka
-Uczestniczy w zabawach muzycznych
Magadan