na poczcie 16-20.11.2009 tydz III plan pracy listopad 4 latki.doc

(42 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ W GRUPIE DZIECI LETNICH

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ  W GRUPIE DZIECI  4   LETNICH  SOKUSIE

NA MIESIAC    LISTOPAD   TYDZIEŃ 16-20.11.2009

NA POCZCIE

OBSZAR EDUKACJI/ DNI TYG.

 

TEMATYKA

 

ZGODNOŚĆ Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ

 

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

- AKTYWNOŚĆ DZIECKA

 

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIECIA DZIECKA

–DZIECKO POTRAFI

 

UWAGI

PONIEDZIAŁEK

POZNAJEMY PRACĘ LUDZI NA POCZCIE

 

Oglądanie historyjki obrazkowej przedstawiającej drogę listu od nadawcy do adresata. Wzbogacanie zasobu słownictwa czynnego – znaczek, koperta, nadawca, adresat, skrzynka pocztowa, adres, kod. Słuchanie wiersza B. Lewandowskiej „Dzień dobry panie listonoszu” Udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści wiersza, oglądanie ilustracje przedstawiające urząd pocztowy. Zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem kopert i znaczków pocztowych. Określanie czym jest adres. Co należy podać w adresie? Gdzie pisze się adres? Dlaczego należy pisać adres? Budzenie szacunku do ciężkiej i odpowiedzialnej pracy listonosza.

-Dziecko zna drogę listu od nadawcy do adresata;
-Dziecko zna swój adres zamieszkania;

- Dziecko potrafi wypowiedzieć się na temat obrazka;

 

WTOREK

 

 

LUDZIE LISTY PISZĄ

 

Zapoznanie z wyglądem skrzynki na listy. Omówienie jej wyglądu i koloru Rozwijanie sprawności manualnej podczas malowania skrzynki na listy. Zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie pędzla. Przypomnienie o podwinięciu rękawów. Próba wspólnej oceny prac.

Zabawa. „Rozmowa telefoniczna” umiejętne prowadzenie dialogu, stosowanie zwrotów grzecznościowych podczas rozmowy.

-Zna własny adres

 

ŚRODA

 

KOLOROWE ZNACZKI

 

Rozwiązywanie zagadek: znaczki, koperta. Segregowanie obrazków według przynależności.  Z serii obrazków wybierają te , które kojarzą im się z  pocztą. Utrwalenie przeliczania do trzech podczas zabawy dydaktycznej „Kolorowe znaczki”. Grupowanie znaczków według określonej cechy. „Torba pana listonosza” – segregowanie przesyłek ( listy, kartki pocztowe – tworzenie zbiorów przedmiotów ).

-Grupuje obrazki wg określonej cechy

 

CZWARTEK

 

 

WYCIECKA NA POCZTĘ

 

Wycieczka na pocztę . Zapoznanie z celem wycieczki. Poznanie wyposażenia poczty. Przyglądanie się pracy jej pracowników. Oglądanie budynku z zewnątrz, zwrócenie uwagi na skrzynki pocztowe. Bezpieczny powrót do przedszkola. Ćwiczenia gimnastyczne zestaw

Rysowanie kredkami świecowymi listów do rodziców

-zna wygląd i funkcjonowanie urzędu pocztowego,

 

PIĄTEK

 

ROZMOWY TELEFONICZNE

 

Zabawa inscenizowana do piosenki „Chodzi listonosz” – przedstawianie ruchem treść piosenki, określanie jej nastroju. Rozmowa na temat treści zawartych w piosence.Uważne słuchanie wyjaśnień nauczyciela.

Puzzle z pocztówek- układanie puzzli z pociętego obrazka

-Uczestniczy w zabawach muzycznych

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin