Plan pracy dydaktyczno- Czerwiec.doc

(83 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

             

Czerwiec 2011

 

Zadania:

 

1. Organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach. Wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów.

2. Zapoznanie z zasadami właściwego zachowania się podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym, sali oraz na placu zabaw w parku.

3. Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.

4. Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa dotyczących zabaw na świeżym powietrzu.

 

Tematyka: Na moim podwórku. ( 06.06 - 10.06.2011)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2

II - 4

III – 1, 3

VI – 2

V- 3, 4

XII - 2

- Kształtowanie sprawności ruchowej.

- Rozwijanie mowy.

 

 

- Rozwijanie pamięci wzrokowej.

- Zabawa ruchowa z elementem skoku „Wielkoludy i żabki”; zabawa ruchowa „Bocian i żabki; zabawa bieżna „Mijanie”.

 

- Powitanie dzieci piosenką „Podwórkowe manewry”; Rozmowa na temat podwórka, zabaw na nim: O jakim miejscu mówiła piosenka?, Co to jest podwórko?, Czy wszystkie podwórka są jednakowe?. Rozmowa przy obrazkach przedstawiających: Wiejskie i miejskie podwórko – dzieci oglądają obrazki, omawiają wygląd miejsc, zwracają uwagę na różnice w zabudowie.

- Zabawa dydaktycznaCo do czego pasuje?” – segregowanie przedmiotów pasujących do ilustracji przedstawiających -wiejskie i miejskie podwórko.

- Zabawa rozwijająca pamięć „Co się zmieniło?”- rozpoznawanie zgromadzonych przedmiotów, zapamiętanie ich kolejności oraz wskazanie zmiany miejsca danego przedmiotu przez dzieci.

 

- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Wykonuje skok obunóż.

- Uważnie słucha piosenki.

- Wypowiada się na temat podwórka do zabaw dla dzieci na wsi i w mieście.

- Rozpoznaje i nazywa przedmioty występujące na podwórkach – wiejskim i miejskim.

- Przyporządkowuje obrazki do zapamiętanych miejsc.

 

 

2.

I – 1, 3

III – 1, 3

IV - 2

V – 3, 4

XII– 2

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

- Rozwijanie wrażliwości muzycznej i koordynacji ruchowej.

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności manualnej.

 

- Ilustracja ruchowa wiersza E. Gruszczyk-Kolczyńskiej „Wypraw do lasu- dzieci naśladują ruchy pokazywane przez nauczyciela.

- Zabawa rozwijająca koordynację Krążące woreczki”- dzieci przy wygrywanym rytmie przez nauczyciela podają woreczki z grochem.

- Słuchanie piosenki „Na podwórku”- omawianie treści utworu razem z dziećmi, rozpoznawanie zwierząt występujących w piosence na obrazkach, naśladowanie odgłosów zwierząt mieszkających na wiejskim podwórku.

- Zabawy ruchowe przy piosence „Na podwórku”- ilustrowanie ruchem treści piosenki.

 

- Ćwiczenia manualne Na wiejskim podwórku”- rysowanie kredkami pastelowymi ilustracji do poznanej piosenki.

 

- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

- Ilustruje wiersz odpowiednimi ruchami.

- Rozpoznaje rytmy: szybki, wolny.

- Rytmicznie podaje woreczki.

- Uważnie słucha piosenki i wypowiada się na jej temat.

- Naśladuje odgłosy wybranych zwierząt.

- Aktywnie uczestniczy w zabawie.

- Ilustruje ruchem treść piosenki.

- Rysuje ilustrację do poznanej piosenki.

 

 

3.

I – 2

III – 3

V – 1, 4

VII - 1

XIV - 5

XII - 2

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

- Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych.

 

 

 

- Obserwowanie wiosennej przyrody.

- Zestaw zabaw ruchowych z użyciem przyboru – piłki, przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy; zabawa orientacyjno-porządkowa „Spłoszone ptaki”; zabawa z elementami czworakowania „Kotki bawią się piłkami”; ćwiczenia tułowia „Krążąca piłka”; zabawa z elementem rzutu „Piłka w kole”.

 

- Przypomnienie zasad podczas spaceru oraz właściwego zachowania się w miejscach publicznych. Udział dzieci w zajęcia bibliotecznych – Na placu zabaw” czyli zasady właściwego zachowania się przedszkolaka podczas zabawy, słuchanie literatury o wybranej tematyce, rozwiązywanie zagadek oraz zabawy ruchowe.

- Spacer do pobliskiego parku, obserwacja drzew, krzewów, poruszających się owadów.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych z przyborem – piłką.

- Reaguje na umówiony sygnał.

- Rzuca piłkę do koła.

- Aktywnie uczestniczy w zajęciach bibliotecznych.

- Zna zasady bezpieczeństwa podczas spaceru.

- Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie, obserwuje drzewa i ptaki.

 

 

4.

 

I – 2

III – 3

V – 3, 4

IV – 2

IX - 2

 

 

- Rozwijanie poczucia rytmu.

 

 

- Rozwijanie mowy.

- Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.

 

 

- Zabawy ruchowe przy piosence „Wiosenne słońce”- reagują na umówiony sygnał, dobierają się w pary lub w zespoły, tańczą w kółeczkach; ilustrują ruchem piosenkę.

 

- Słuchanie opowiadania M. MarczakNa pachnącej łące”- podczas opowiadania dzieci dopowiadają brakujące słowa – nazwy obrazków w odpowiednich formach, tworząc dalszy ciąg utworu. Rozmowa na temat opowiadania, swobodne wypowiedzi dzieci.

- Składanie w całość pociętego obrazka biedronki według wzoru przez dzieci, następnie naklejają je na kartki.

- Zabawa bieżna „Biedronki latają nad łąką”- nauczyciel rozdaje plakietki z różnymi kolorami biedronek oraz rozkłada na dywanie kolorowe szarfy; podczas przerwy w muzyce dzieci szukają szarfy w takim samym kolorze jak plakietka.

- Dowolne zabawy w ogrodzie przedszkolnym inspirowane przez dzieci.

 

- Reaguje na umówiony sygnał.

- Tworzy parę i koło.

- Ilustruje ruchem poznaną piosenkę.

- Aktywnie uczestniczy w zajęciach.

- Uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat.

- Składa w całość pocięty obrazek biedronki według podanego wzoru.

- Rozpoznaje i nazywa wybrane kolory (czerwony, żółty, zielony).

- Dopasowuje kolor plakietki do koloru szarfy.

 

5.

I – 2

III – 3

IV - 2

V – 3, 4

XII - 2

 

- Kształtowanie sprawności ruchowej.

 

- Rozwijanie aktywności twórczej.

- Rozwijanie umiejętności liczenia.

 

- Zabawa ruchowa z elementem skoku „Wielkoludy i żabki”; zabawa ruchowa „Bocian i żabki”; zabawa bieżna „Mijanie”.

 

- Inscenizowanie ruchem opowiadania B. Formy „Konik polny” przez dzieci, z pomocą nauczyciela (każde dziecko ma opaskę z wybranym przez siebie zwierzęciem mieszkającym na łące). Podział na sylaby nazw zwierząt – bohaterów opowiadania.

- Zabawa ruchowo-naśladowcza „Zwierzęta na łące”- przy dźwiękach odpowiedniego instrumentu muzycznego wybrane dzieci poruszają się po sali naśladując zwierzę z opaski.

- Zabawa dydaktyczna „Ile to motyli?”- dzieci dostają sylwety motyli, słuchają zdań ułożonych przez nauczyciela i ilustrują je odpowiednią liczbą motyli.

 

- Zabawy na placu przedszkolnym – przyglądanie się napotkanym owadom. Obserwowanie ich, ale nie łapanie czy dotykanie.

 

- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Wykonuje skok obunóż.

- Inscenizuje opowiadanie o koniku polnym.

- Rozpoznaje i nazywa wybranych mieszkańców łąki (motyl, osa, konik polny, biedronka).

- Ilustruje treść zadania sylwetami motyli.

- Przelicza elementy w zakresie 5.

- Obserwuje owady w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin