Plan pracy Styczeń.doc

(78 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

             

Styczeń 2011

 

Zadania:

 

1.      Rozumienie potrzeby opiekowania się i dokarmiania zwierząt, ptaków w trudnych zimowych warunkach.

2.      Budzenie zainteresowania życiem ptaków w okresie zimy – kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt.

3.      Kształtowanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowo-naśladowcze.

 

Tematyka: Obserwujemy, co robią zimą zwierzęta. ( 3-7.01.2011)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2

II - 4

III – 2, 3

VI – 2

V- 1

 

- Rozwijanie mowy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Obserwowanie zmian zachodzących w zimowym krajobrazie.

 

 

- Oglądanie ilustracji przedstawiających zwierzęta mieszkające w lesie i zapadające w zimowy sen; rozpoznawanie i nazywanie ich przez dzieci.

- Ćwiczenia ortofoniczne „Ptaszki- naśladowanie wybranych odgłosów ptaków (wróbelek, sowa, dzięcioł, sikorka).

- Słuchanie opowiadania H. Łopickej „Kto szedł do babulki po nowe odzienie”- rozmowa z dziećmi na temat treści utworu: Kto odwiedził Babulkę Zimę?; Dlaczego zając i wiewiórka chcieli zmienić futerko?; Kto zmienił jeszcze futerko i dlaczego?; swobodne wypowiedzi dzieci na temat opowiadania.

 

- Spacer do pobliskiego parku; przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas spaceru po parku. Obserwacja zmian zachodcych w zimowym krajobrazie; obserwacja i dokarmianie przez dzieci ptaków.

 

- Rozpoznaje i nazywa zwierzęta na obrazkach.

- Naśladuje odgłosy wybranych ptaków.

- Uważnie słucha opowiadania.

- Wymienia nazwy zwierząt występujących w opowiadaniu i wskazuje je na ilustracji.

- Dostrzega zmiany w zimowej pogodzie.

- Obserwuje i dokarmia ptaki.

 

2.

I - 1

III – 1, 3

IX - 2

XIII - 1

XIV - 2

- Poznanie nazw wybranych ptaków zimujących u nas w kraju.

 

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie kompetencji matematycznych.

 

- Oglądanie ilustracji przedstawiających wybrane ptaki: wróbla, sikorki, gila. Rozmowa przy obrazkach, zwrócenie uwagi na charakterystyczne upierzenie różniące te ptaki.

- Słuchanie opowiadania S. Szuchowej „Spiżarnia dla ptaków; omówienie treści utworu: Jakie ptaki występują w opowiadaniu?; Co jedzą ptaki?; Jak pomagały ptakom dzieci z przedszkola?; wypowiedzi dzieci na temat utworu.

- Wspólne wystawienie z nauczycielem karmnika na tarasie przedszkolnym dla ptaków, dokarmianie ich ziarnami oraz zawieszenie słoninki.

 

- Ćwiczenia matematyczne i klasyfikacyjne „Zimowe ptaki”- liczenie kolorowych ptaków; segregowanie ich według określonej cechy, porównywanie ich wielkości, kształtu i kolorystyki.

 

- Rozpoznaje i nazywa: wróbla, sikorkę, gila na ilustracjach.

- Uważnie słucha opowiadania oraz wypowiada się na jego temat.

- Dokarmia ptaki.

- Segreguje sylwety ptaków według określonej cechy.

- Przelicza w zakresie 4.

 

3.

III – 2, 3

VIII - 1

V – 3, 4

XII – 3

IX - 2

- Rozbudzanie aktywności muzyczno-ruchowej.

 

 

- Rozwijanie sprawności manualnej.

- Słuchanie piosenki „Szary nasz przyjaciel”- omówienie treści piosenki wspólnie z dziećmi; swobodne wypowiedzi dzieci; nauka utworu metodą ze słuchu.

- Zabawa ruchowa przy piosence „Szary nasz przyjaciel- utrwalenie umiejętności tworzenia koła i pary.

 

- Wykonanie pracy plastycznejPtaki w karmniku

(ćw. plastyczne nr 14) – dzieci przyklejają brązowe paski papieru na rysunek karmnika; następnie kolorują ptaki według wzoru, wycinają je i naklejają w karmniku; prezentacja powstałych prac, zorganizowanie wystawy w kąciku plastycznym dla rodziców.

 

- Uważnie słucha piosenki i wypowiada się na jej temat.

- Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Potrafi utworzyć koło oraz parę z innym dzieckiem.

- Wykonuje pracę plastyczną.

- Koloruje rysunek ptaka, wycina i nakleja go.

 

5.

I – 2

III – 1, 2

IX - 2

V – 3, 4

XII - 3

 

 

- Uświadamianie konieczności dokarmiania ptaków zimą.

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

 

- Rysowanie po śladach – dzieci łączą kropki i kolorują rysunek ptaka według własnego pomysłu.

- Słuchanie opowiadania H. ZdzitowskiejGawronem poznaje zimę” ilustrowanego obrazkami, rozmowa z dziećmi na temat sposobów pomagania ptakom i leśnym zwierzętom w przetrwaniu zimy; podkreślenie znaczenia dokarmiania ptaków zimujących w naszym kraju.

 

- Zabawy ruchowo naśladowcze: „Wiatr i śnieżynki”, „Ptaszki szukają jedzenia”, „Wiewiórki szukają dziupli”.

 

 

 

- Rysuje po śladzie oraz koloruje powstały obrazek.

- Uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat.

- Wymienia sposoby dokarmiania ptaków.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Naśladuje określone czynności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1.      Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku wobec najbliższych członków rodziny.

2.      Zachęcenie dzieci do swobodnych wypowiedzi, poprzez składanie życzeń w Dniu Babci i Dziadka.

3.      Uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym – Dzień Babci i Dziadka (wykonanie drobnych prezentów dla dziadków, dekorowanie sali, prezentowanie własnych umiejętności).

4.      Rozwijanie muzykalności dzieci poprzez przygotowanie programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka.

 

Tematyka: Świętujemy Dzień Babci i Dzień Dziadka. ( 17-21.01.2011)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 1, 2

III – 1, 3

IV- 2

V – 3, 4

VIII – 1, 3

XV - 1

- Rozwijanie zainteresowania muzyką i tańcem jako alternatywną forma ruchu.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin