TMC-EOW RaSTW PL.pdf
(
1433 KB
)
Pobierz
TMC-EOW RaSTW PL
ul. Sowia 6,
41-100 Siemianowice ĺlĢskie
tel. +48 (0) 32 228 29 91
fax +48 (0) 32 228 97 15
http://www.wicharytech.com
e-mail:wicharytech@wicharytech.com
T E F E N B A C H
GMBH
Technika transportowa
I
T
iefenbach
M
ikro
C
omputer Î
E
lektrich
O
rtsgestellte
W
eiche /
Ra
ngier
st
ell
w
erk
Opis mikrokomputerowego systemu
lokalnego sterownia zwrotnicami z napħdem elektrycznym
Nastawnia manewrowa
Wizualizacja
Komputerowy
pulpit
nastawczy
GL.30
ZIEL
GL.29
ZIEL
GL.12
ZIEL
GL.11
ZIEL
GL.10
ZIEL
GL.9
ZIEL
GL.8
ZIEL
GL.7
ZIEL
GL.6
ZIEL
GL.5
ZIEL
EOW 35
Centralny
sterownik przebiegw
EOW 38
DISPLAY
Lf. Nr.
GLEIS
5
6
7
8
9
10
11
12
29
30
EOW 36
EOW 37
EOW 43
EOW 51
EOW 53
EOW 52
AUS/EIN BETRIEB LSCHTASTE
GRUPPEN
LSCHTASTE
DISPLAY
STRUNG
FADEN-
AzGrT
SAMM EL
EOW 47
Rozrzad - Sterowanie
EOW 48
Zdecentralizowany
sterownik przebiegw
Torowy pulpit
nastawczy 1
Torowy pulpit
nastawczy n
Lokalny sterownik zwrotnicowy z kontrolĢ zajħtoĻci
ZWROTNICA1
ZWROTNICA 2
ZWROTNICA n
EOW
EOW
EOW
Spis treĻci :
1
PODýOņE EKSPLOATACYJNE..............................................................................................3
1.1
T
ECHNOLOGIA PRACY Z LOKALNIE STEROWANYMI ZWROTNICAMI
(EOW)..........................3
1.2
D
LACZEGO TECHNIKA LOKALNEGO STEROWANIA
EOW?.....................................................4
1.3
Z
AKRESY ZASTOSOWAİ
.........................................................................................................5
2
OD LOKALNIE STEROWANYCH ZWROTNIC EOW DO NASTAWNI Î WARIANTY
TECHNICZNE.....................................................................................................................................6
2.1
TEOW- U
KýAD PODSTAWOWY Z OBSýUGġ LOKALNġ
..........................................................6
2.2
TEOW
Z AUTOMATYCZNYM PRZESTAWIANIEM OD STRONY UKRESU
...................................6
2.3
TEOW- W
ARIANT BAZOWY
Î
LICZNIKI OSI JAKO OCHRONA PRZED PRZESTAWIENIEM
........7
2.4
L
OKALNE FUNKCJE AUTOMATYZACJI I POýġCZEİ SIECIOWYCH
- TMC-EOW.....................8
2.4.1
TMC-EOW z automatycznym moŇliwym do zaprojektowania poþoŇeniem podstawowym
(poþoŇenie uprzywilejowane) ..........................................................................................................9
2.4.2
TMC-EOW w powiĢzaniu z ochronĢ bocznĢ (rozjazdy sprzħŇone)..............................10
2.4.3
TMC-EODKW elektrycznie sterowany rozjazd krzyŇowy podwjny ............................11
2.4.4
TEOW jako sterownik lokalnego rejonu z nastawniĢ elektronicznĢ (ESTW)...............12
2.5
P
RZYGOTOWYWANIE DRìG PRZEBIEGU ZA POMOCġ LOKALNYCH STEROWNIKìW
.............13
2.5.1
PoþĢczenie obwodw licznikw osi dla grupowej kontroli zajħtoĻci............................14
2.6
S
TEROWANIE DRìG PRZEBIEGU Z OBSýUGġ CENTRALNġ
....................................................15
2.6.1
UrzĢdzenia maþego rozrzĢdu........................................................................................15
2.6.2
Protokoþowanie i zapamiħtywanie zdarzeı ..................................................................15
2.6.3
Komputerowy pulpit nastawczy....................................................................................16
2.7
N
ASTAWNIA MANEWROWA DLA UPROSZCZONYCH WARUNKìW PRACY
.............................19
3
MOņLIWOĺCI INTEGRACJI I ROZBUDOWY SYSTEMU..............................................20
3.1
P
RZEGLġD SYSTEMU
TMC-EOW
DOPUSZCZONEGO PRZEZ
EBA........................................21
3.2
K
ONFIGURACJA SYSTEMU DLA MAýYCH I ĺREDNICH GìREK ROZRZġDOWYCH
..................22
4
LISTA REFERENCYJNA ........................................................................................................23
4.1
K
OLEJE NIEMIECKIE
AG.......................................................................................................23
4.2
K
OLEJE NIEFEDERALNE
(NE)...............................................................................................24
4.3
K
OLEJE ZAGRANICZNE
.........................................................................................................25
Data 23.06.04
Opis systemu
Strona
Opracowaþ: Peiser
TMC-EOW/RaStw
2+
ELP-81301-00-00
Tþumaczyþ Neumann
Perek
Tiefenbach GmbH Technika transpor-
towa
1 PodþoŇe eksploatacyjne
1.1 Technologia pracy z lokalnie sterowanymi zwrotnicami (EOW)
Technika lokalnie sterowanych zwrotnic (EOW) pierwotnie zastosowana zostaþa przy racjo-
nalizowaniu pracy manewrowej w prywatnych bocznicach kolejowych i na kolei przemysþo-
wej.
W zwrotnicach nastawianych rħcznie zastosowano nowĢ technikħ nastawczĢ bez koniecz-
noĻci zwiħkszenia nakþadw finansowych.
Rysunek 1: Operator manewrw (maszynista Î ustawiacz) z lokalnym sterownikiem zwrotni-
cowym (EOW)
Uderzeniowe przyciski nastawcze umieszczono na sþupku, na kilku poziomach obsþugi, dziħ-
ki czemu mogĢ byę uruchamiane poprzez maszynistħ lub manewrowego w zaleŇnoĻci od po-
trzeb. Taka zabudowa przyciskw nastawczych odciĢŇa personel manewrowy (odpada ciĢ-
gþe wchodzenie i schodzenie z taboru w celu przestawienia zwrotnicy) umoŇliwiajĢc tym sa-
mym pþynnĢ pracħ.
Techniczny rozwj pracy manewrowej zostaþ poprowadzony jeszcze dalej. DruŇyna manew-
rowa moŇe byę zastĢpiona przez jednego pracownika áoperatora manewrwÑ, ktry kieruje
lokomotywĢ za pomocĢ sterownika radiowego i jednoczeĻnie nastawia lokalnie zwrotnice.
Elektryczne sterowanie zwrotnicy otworzyþo jednoczeĻnie nastħpujĢce moŇliwoĻci np. lokal-
nej kontroli zajħtoĻci zwrotnicy i wyposaŇenia jej w funkcje automatycznego przestawiania.
Obok zdecentralizowanego sygnalizowania poþoŇenia zwrotnicy specjalnymi sygnaþami
Ļwietlnymi na wskaŅniku poþoŇenia i stanu zwrotnicy (WLM), poprzez urzĢdzenia kontrolujĢ-
ce stan zajħtoĻci toru, takie jak podwjny czujnik szynowy (DSS), moŇliwe jest zabezpiecze-
nie zwrotnicy przed nieprzewidzianym przestawieniem pod jadĢcymi pojazdami. Potrzebne
do tego urzĢdzenia sterujĢce i zabezpieczajĢce mogĢ byę zainstalowane niewielkim kosz-
tem w szafach sterowniczych w pobliŇu zwrotnic ktrymi chcemy sterowaę, tak Ňe nakþad
zwiĢzany z wymaganym okablowaniem bħdzie niewielki.
Przez konsekwentnĢ zdecentralizowanĢ filozofiħ bezpieczeıstwa, ktrĢ jest technika EOW,
moŇliwe jest bezproblemowe poszerzanie obszaru sterowania wzglħdnie nakþadanie nowo-
czesnych, komputerowych technik sterowania i þĢczenia pojedynczych elementw caþego
systemu.
Dla wielu przedsiħbiorstw przemysþowych i kolejowych znajdujĢcych siħ pod silnĢ presjĢ
ekonomicznie uzasadnionej transformacji zastosowanie techniki EOW byþo jedynĢ moŇliwo-
ĻciĢ utrzymania transportu kolejowego i uczynienia go konkurencyjnym w stosunku do
transportu drogowego.
Data 23.06.04
Opis systemu
Strona
Opracowaþ: Peiser
TMC-EOW/RaStw
3+
ELP-81301-00-00
Tþumaczyþ Neumann
Perek
Tiefenbach GmbH Technika transpor-
towa
1.2 Dlaczego technika lokalnego sterowania EOW?
Wprowadzenie techniki EOW, dokonaþo rozdzielenia techniki sterowania dla ruchu osobowe-
go i wysokich prħdkoĻci, z wysokim poziomem bezpieczeıstwa, jak rwnieŇ techniki stero-
wania dla ruchu towarowego lub manewrowego ze stopniowanym poziomem bezpieczeı-
stwa, dajĢc uŇytkownikowi wiele korzyĻci.
W europie powszechnie prywatyzuje siħ paıstwowĢ sieę kolejowĢ w celu uczynienia trans-
portu kolejowego bardziej opþacalnym i elastycznym a przez to atrakcyjniejszym (konkuren-
cyjnym).
Podmioty gospodarcze, ktre prowadzĢ coraz bardziej samodzielnĢ dziaþalnoĻę þadunkowĢ
jak rwnieŇ wþaĻciciele terminali i zakþadw (Rysunek 2) sĢ utwierdzeni w przekonaniu, Ňe
naleŇy przy pomocy opþacalnej ekonomicznie infrastruktury (technika EOW) rozwijaę racjo-
nalnie ruch manewrowy.
Dþugoletnie doĻwiadczenia niemieckich prywatnych przedsiħbiorstw transportowych, wyko-
rzystujĢcych te sposoby pracy pokazaþy, Ňe moŇna w istotny sposb podnieĻę iloĻę rozrzĢ-
dzanych i zestawianych pociĢgw na pracownika i godzinħ w stosunku do konwencjonalnych
sposobw wykonywania pracy manewrowej kierowanej z nastawni.
Podniesienie efektywnoĻci moŇna zaobserwowaę dlatego, Ňe
• druŇyna manewrowa nie musi porozumiewaę siħ z nastawniczym lub maszynistĢ
lecz pracowaę samodzielnie i odpowiadaę tylko za siebie;
• praca wspomagana jest przez zdecentralizowanĢ technikħ sterowania jak rwnieŇ
przez najnowoczeĻniejszĢ, komputerowĢ technikħ zdalnego sterowania.
System TMC-EOW firmy Tiefenbach dopasowaþ siħ konsekwentnie do tych warunkw i dziħ-
ki swojej moduþowej budowie umoŇliwia rŇnorodne poziomy rozbudowy w zaleŇnoĻci od
konkretnych warunkw, od prostego EOW do kompletnie wyposaŇonej nastawni sterujĢcej
pracĢ manewrowĢ (rozrzĢdowĢ).
ýatwoĻę rozbudowy wzglħdem wymaganego poziomu bezpieczeıstwa i wydajnoĻci daje
moŇliwoĻę wprowadzenia tylko takiej iloĻci techniki jaka faktycznie potrzebna jest dla rozwiĢ-
zania konkretnego problemu transportowego.
W tych materiaþach zostanĢ opisane stopnie rozwoju i moŇliwoĻci techniczno-eksploatacyjne
techniki EOW, ktra przekonuje swoim opþacalnym inwestycyjnie rozwiĢzaniem i wysokĢ
niezawodnoĻciĢ a prby sprawnoĻci zdaþa bez zastrzeŇeı.
Data 23.06.04
Opis systemu
Strona
Opracowaþ: Peiser
TMC-EOW/RaStw
4+
ELP-81301-00-00
Tþumaczyþ Neumann
Perek
Tiefenbach GmbH Technika transpor-
towa
1.3 Zakresy zastosowaı
MoŇna stosowaę nastħpujĢce elementy systemowe produkcji firmy Tiefenbach, z przepro-
wadzonymi dowodami bezpieczeıstwa i dopuszczone przez EBA (Eisenbahnbundesamt Î
niemiecki odpowiednik GIK - Gþwnego Inspektoratu Kolejowego):
è Elektryczny sterownik zwrotnicowy (EOW) z lokalnĢ
obsþugĢ poprzez przycisk uderzeniowy, automatycz-
nym przestawianiem od strony ukresu i ochronĢ przed
przestawieniem (licznikowĢ kontrolĢ nie zajħtoĻci)
è Mikrokomputerowy sterownik drg przebiegu z lokal-
nym, torowym pulpitem nastawczym
Rysunek 2: TEOW na kolei DB
AG w Kassel
è Mikrokomputerowe urzĢdzenia maþego rozrzĢdu z lo-
kalnym i / lub centralnym sterowaniem wþĢcznie z pro-
gramatorem jazd, szafa torowa z monitorem lub pulpit
rozrzĢdowy z wyĻwietlaczem
è Mikrokomputerowa nastawnia manewrowa z kompute-
rowym pulpitem nastawczym wþĢcznie z monitorem
zdarzeı opcjonalnie umoŇliwiajĢca sterownie tarczami
manewrowymi lub zaporowymi.
Kombinacja zdecentralizowanego zabezpieczania zwrotnic i drg przebiegu z sterowanĢ mi-
krokomputerowo technikĢ transmisji i dyspozycji umoŇliwia przy jednoczesnym ograniczeniu
kosztw personalnych i inwestycyjnych podniesienie wydajnoĻci w ruchu manewrowych.
Typowe zastosowania dla systemu TMC-EOW to:
• Grupy manewrowe do zestawiania pociĢgw metodĢ przestawczĢ
• Grupy manewrowe do zestawiania pociĢgw przy pomocy rozrzĢdu pþaskiego
• Maþe i Ļrednie urzĢdzenia rozrzĢdowe, moŇliwe rwnieŇ kombinacje z przewzkĢ
(doskonaþe w procesie dopychania wagonw) praca EOW
• Zautomatyzowane terminale kolejowe
• Sterowniki lokalne i urzĢdzenia zabezpieczajĢce ze zdecentralizowanĢ lub zcen-
tralizowanĢ obsþugĢ i kontrolĢ dla rejonw o maþym natħŇeniu ruchu.
• Nastawnie manewrowe z obsþugĢ scentralizowanĢ i poleceniami wydawanymi
przy pomocy myszy na monitorze dla rejonw o maþym natħŇeniu ruchu.
Data 23.06.04
Opis systemu
Strona
Opracowaþ: Peiser
TMC-EOW/RaStw
5+
ELP-81301-00-00
Tþumaczyþ Neumann
Perek
Tiefenbach GmbH Technika transpor-
towa
Plik z chomika:
Koltech
Inne pliki z tego folderu:
DTR Wizualizacja.pdf
(2298 KB)
TMC-EOW RaSTW PL.pdf
(1433 KB)
Inne foldery tego chomika:
Akumulatory
Blokady
Bocznice
CUiD
EOR
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin