24-New Tourism Industry Strategy.docx

(1099 KB) Pobierz

 

 

Tourism Scotland 2020 The future of our industry, in our hands

A strategy for leadership and growth

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ostatnie lata pozwoliły Szkockiemu przemyśle turystycznemu utrzymać swoją pozycję jako

największy wpływ na gospodarkę narodową, generujący rocznie goście odwiedzający zostawiają ponad 4,5 mld funtów.

Jednak te same lata pokazały że coraz bardziej rosną oczekiwania odwiedzających na bardziej

wyrafinowane metody z odejściem od poszczególnych atrakcji turystycznych w stronę bardziej wszechstronnych doświadczeń, które są dostarczane na wysoką jakość w każdym punkcie podróży.

Okazją dla Szkocji, jeśli jesteśmy za przyspieszeniem wzrostu gospodarczego i zbliżenia się bardzo do naszego pełnego potencjału, jest wspólna gra i obrócenie naszego narodu w jakościowe aktywa turystyki, autentyczne przeżycia - inspirujące dla odwiedzających , Turystyka Szkocji 2020.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wstęp

Stephen Leckie, 2 krzesła dla turystyki Lidera Grupy i Sojuszu Turystyki Szkocji

Szkocka turystyka do 2020 r.

Dzisiejszy przemysł 4

Przyszłe szanse 6

Gra do naszych mocnych stron 8

Priorytety działań 12

Pomiar naszego sukcesu 16

Naszej branża, w naszych rękach 18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przedmowa
"Turystyki Szkocji do 2020 r. jest to strategia dla przemysłu.

Jest to produkt o szerokim zasięgu, prowadzony przez Lidera Grupy Turystyki (TLG), i to za

pomocą której Scottish Turism Alliance (STA) doprowadzi do wielu różnych firm i interesariuszy w celu dostarczenia jednego sektora wspólnego w perspektywie roku 2020 i dalszej.

Dzięki czemu Szkocja dokona pierwszego wyboru dla wysokiej jakości, wartości pieniądza i

niezapomnianych wrażeń, wydana przez wykwalifikowanych i z pasją ludzi.

W strategii było ambitne - tak jak my - przy czym jest on realistyczny, bazującej na zbiorowym wejściu na sektor prywatny, jak i państwowy; gruntowne badania w trendy konsumenckie, nasz przemysł turystyczny i międzynarodowej turystyki; i starannej analizy najlepszych dostępnych prognoz rynkowych "Napędzana przez konieczność dostosowania się do zmian w przemyśle i niepewny klimat gospodarczy, to przegląd tego, w którym miejscu jesteśmy, że krok zmiany musimy doprowadzić aby w pełni wykorzystać nasze aktywa, potencjalnych korzyści finansowych kiedy to zrobimy i priorytety działania.

"W samym sercu tej strategii jest wzrost poprzez jakość, autentyczne przeżycia osoby

odwiedzającej. Innymi słowy, ze szczególnym uwzględnieniem tych aspektów naszych aktywów, które są jednoznacznie szkockich, w tym współczesnej Szkocji lub bardziej tradycyjne, oraz dostarczanie ich na najwyższym możliwym poziomie w każdym miejscu

"Decydujący głos w całej branży będzie mieć STA. Równie ważne jednak jest to, że każda i każdy z nas w ramach branży rajdy wokół strategii coraz liczniejsze, wspólnej agendy określa, co oznacza, że ma on pełne poparcie i podjęcie inicjatywy w naszym obszarze

"Wiele zrobiono w ostatnich latach bardzie Szkocka Turystyka jest bardziej aktywa na poziomie lokalnym poprzez grupy adresatów i przy jego wsparciu władz lokalnych. Musimy opierać się na tym co wspólne, wymiany doświadczeń i dobrych praktyk więcej w poszczególnych miejscach docelowych."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

" Potrzebne nam wsparcie rządu Szkocji oraz agencji sektora publicznego, wyrównując ich

działalność w dziedzinie turystyki z naszej strategii.

"Dopiero wtedy będziemy nastawieni na kurs do realizacji naszej wizji w perspektywie roku 2020 i dalszej: Szkocja - przeznaczenia pierwszym wyborem.

"Dziękujemy wszystkim, którzy nie mając czasu i energii, co pozwala znacznie pomóc w

kształtowaniu strategii. Chciałabym, abyśmy wspólnie pracowali nad wszystkim w szczegółowym planu działania, którym będzie dostarczanie tego planu w firmie, lokalnym i krajowym."

Stephen Leckie, Przewodnicząca Turystyki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzisiejszy przemysł

Bez wątpienia , turystyka jest jednym z najważniejszych przyczyniających się do wzrostu

ekonomicznego Szkocji z odwiedzających nocujących ośrodka wypracowującego środki pieniężne przekraczające 4,5 mld funtów rocznie i odwiedzających jednodniowych wkład to kolejne 6,2 mld funtów, co daje łącznie blisko 11 mld funtów (2011 r. dane liczbowe).

Ale nie tylko to, że turystyka stanowi ponad 200 000 miejsc pracy, z których wiele znajduje się na obszarach wiejskich, mniej ludne miasta wspólnot europejskich do osiągania sukcesów - na około 20000 różnych firm związanych z turystyką, a także w innych sektorach, takich jak jedzenie i picie, handlu detalicznego, transportu i budownictwa.

Szkocja jest szczególnym apelem Drążenia i odwołanie od Szkocji na kontynencie i wyspach może być zawdzięczana czterem grup aktywów.

Przyrody, dziedzictwa kulturowego oraz działalności gospodarczej W spektakularne krajobrazy i pejzaże, a bogata i barwna historia, oraz żywa kultura Szkocji, służy jako tło dla wyjątkowego święta i krótkiej przerwy, zapewniając mnóstwo rzeczy, które można zobaczyć i zrobić: golf, spacery, oglądanie przyrody, sporty ekstremalne, zwiedzanie zamków i zabytkowych miejsc, można wymieniać wiele.

Miejsca docelowe naszych miast, W szczególności miast docelowych takich jak St Andrews,

Pitlochry i Oban wraz z naszymi sławnymi miastami, w tym Edynburgu i Glasgow, miejsca

docelowe dla podróżujących w celach biznesowych, jak i dla przyjemności, czy też miejsc samych w sobie lub jako miejsc do odkrywania.

Imprezy i festiwale Atrakcje turystyczne, w tym międzynarodowych festiwal w Edynburgu,

prestiżowe wydarzenia takie jak Commonwealth Games, Ryder Cup i rok Homecoming

, lub mniejsze, z lokalnej inicjatywy takie jak Tiree Wave Classic, pozwalające na przedłużenie sezonu turystycznego - Szkocja imprezy i festiwale- niezapomniane przeżycia.

Turystyka biznesowa Korzystając z dobrej imprezy i usługi, sprawdziły się w inscenizacji

najważniejszych konferencji i wystaw, nie zapominając o tym aby wiele zobaczyć i wykonać poza godzinami pracy, Szkocja jest popularnym wśród turystów biznesowych.

Wszystkie z nich przyczyniają się do marki jako "radykalnego, trwałego i ludzkiego" punktu

docelowego.

To nie tylko nasze aktywa turystyczne, które posiadamy ale nasi ludzie , z dumą i łatwością

zbierając dla naszego narodu opinie, że jest to bardzo miłe miejsce. Jak dotąd opinie tak korzystne. opinie klientów mogły być lepsze z czego wiemy, że są też obszary, w których moglibyśmy robić lepiej. W szczególności, poprzez różnice w jakości jeśli chodzi o zakwaterowanie, jedzenie, podróż w obie strony i u wybrzeży Szkocji, oraz Internet i zasięg telefonu komórkowego.

Każdy z nas ma do odegrania ważną rolę w kreowaniu wrażenia na odwiedzających, obecnie, ze względu na to, iż turyści oczekują wysokiej jakości usług wszędzie. Ale jesteśmy w Szkocji - jakość, wciąż waha się w zależności od usługodawcy. Musimy działać teraz i musimy działać wspólnie - Tym bardziej zwiększyć prawdopodobieństwo, że turyści odwiedzą Szkocję raz jeszcze i zachęcić turystom polecania nas innym. To nie jedyna dziedzina, w której musimy grać razem. Coraz częściej, osoby odwiedzające szukają

bardziej wszechstronnych doświadczenia z różnych rzeczy, które można zobaczyć i zrobić. Nasze międzynarodowe badania pokazują, że konkurencja szybko reaguje, Integrując wysiłki z odpowiednich gałęzi przemysłu, które są dostosowane do potrzeb zwiedzających interesów osobistych.

Szkocja, z drugiej strony, wciąż musi reagować zbiorowo. Musimy myśleć nie tylko o , własnych przedsiębiorstwach, ale także w jaki sposób inne atrakcje, działalności oraz miejsca, gdzie można coś zjeść i wypić może być dla odwiedzających bardziej przyjemne - I jest w stanie polecić lokalnych dostawców, którzy mogą polegać na realizacji celów.

Zmiana Więc co nam to mówi jako przemysł? Mówi nam, że jest jeszcze wiele do zrobienia, jeśli mamy zrealizować oczekiwania odwiedzających stały, wysoki poziom jakości i obsługi klienta. Mówi nam, że choć na naszą korzyść mamy wiele fantastycznych walorów turystycznych, nie wykorzystujemy maksymalnie naszego potencjału - koncentrujemy się zbyt uważnie na naszych poszczególnych firmach i produktach, a za mało na ogólnych doświadczeniach klientów.

I mówi nam, że musimy pracować razem w biznesie, na poziomie lokalnym i krajowym, aby

rozpocząć kształtowanie różne aktywów Szkocji do autentycznych doświadczeń, że odwiedzający są zainteresowani.

 

Okazja jutra

Mimo, że 2011r. dostarczał zachęcającą poprawę w stosunku do 2010 roku z odwiedzających

nocujących liczba wzrosła o 9%, a podobny wzrost w ujęciu realnym pokazał iż, długoterminowe wyniki były bardziej skromne.

W rzeczywistości, jeśli długoterminowy trend odwiedzających od 1973 był kontynuacją, to

możemy zobaczyć niewielki lub żaden realny wzrost w ciągu najbliższych dziesięciu lat odbicie rosnących kosztów, nowych przeznaczeń konkurencyjnych oraz fakt, że Szkocja jest dojrzała turystycznie działająca głównie na ugruntowanych rynkach, takich jak Europa Zachodnia i Ameryka Północna.

Dodaj do tego, że możliwości realizacji na rynkach wschodzących, będzie oczywiście trochę czasu, aby wyprodukować widoczne rezultaty, wraz z utrzymującą się niepewnością gospodarczą, przed którymi stoją nasze tradycyjne rynki i dawny obraz nie wygląda aby to miało się zmienić w najbliższym czasie. Chyba że jest to, zmiana w przemyśle.

Świeże, nowe cele

Jaki jest nasz potencjał wzrostu, jeśli się nie zmieni? Korzystne prognozy uznanych

międzynarodowych ekspertów Ekonomii Turystyki za najlepszy wskaźnik dostępności naszego pełnego potencjału i oficjalnych długoterminowych statystyk turystycznych jak wyjściowo, jest zerwać ze status quo i osiągnąć roczny poziom odwiedzający z 5,5 mld funtów w latach poprzednich do 6,5 mld funtów w roku 2020. Przyniosłoby dodatkowy 1 mld funtów lub więcej (w cenach z 2011 r.).

Chociaż ta ambicja nie bierze pod uwagę faktu, że różne możliwości i wyzwania, istnieją dla

różnych części branży turystycznej, co wiąże się z ryzykiem lub niepewnością. Ale to nie wskazuje, jak bardzo wzrost jest możliwy - jeśli, jak mamy nadzieję, koniunktura powraca do jednego z globalnego wzrostu i jeśli wspólnie uzyskamy odpowiednie czynniki, które są pod naszą kontrolą.

Nasze rynki wzrostu

Więc skąd największy potencjał wzrostu? Prognozy wskazują, że trzy główne filary będą stanowiły większość naszego gościa w 2020 roku, tak jak jest teraz :

Strona główna murawy: L 3,127m w roku 2011, potencjał 3,586m-GBP GBP 4,238m w 2020 r. Anglia, Szkocja, Irlandia Północna, Walia.

Najbliżsi sąsiedzi: L 731m w 2011 roku, L 875m-m w 2020 roku potencjał 1,035 Skandynawia, Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Holandia, Włochy.

Odległych kuzynów: L 414m w 2011 roku, L 505m- L 598m do 2020 roku USA, Australia, Kanada oprócz tych głównych filarów wzrostu, będziemy również wzmagać nasze wysiłki na rynkach wschodzących. Podczas wzrostu na świecie jest mało prawdopodobne, że będzie on przynosić zyski dla szkockiej turystyki w krótkim i średnim okresie, ze względu na część wyzwań jakie stawią połączenia komunikacyjne i wizy.

Rynki wschodzące: L 33m w roku 2011, potencjał L 70m - 83m do 2020 roku Indie, Chiny, Rosja, Brazylia długoterminowych niemniej jednak, ich wkład w dziedzinie turystyki wzrósł wyraźniej. Jeśli chcemy być w stanie pełnego serwisu i zarabiać na tych i innych rynkach wschodzących musimy działać. Do działania już teraz zalicza się dostosowanie naszej oferty turystycznej do tego, co podpowiada nam nasza wiedza o ich rynku.

Zróżnicowana oferta W połączeniu, rynki te sprawiają, że jest to zróżnicowana oferta oparta na naszym największym potencjale wzrostu ale także zapewnia nam elastyczność w dostosowaniu naszych planów w przypadku znacznych zmian na rynku. Ambitne? Bez wątpienia. Osiągalne? Tak, jeżeli chcemy budować nasze możliwości i jeśli będziemy grać zbiorowo.

 

Gra do naszych mocnych stron

Jest kluczem do osiągnięcia naszego ambitnego wzrostu będzie obrócenie Szkockich walorów turystycznych w bardziej wszechstronne, doświadczeń wartości dodanej, jakiej dzisiaj goście chcą. Jest to zmiana w polu widzenia i podejściu, które musiałoby się wydarzyć na dwóch poziomach: w ramach aktywów i w całym majątku.

Rozwój naszych aktywów

Analiza rynku wykazała, że część aktywów ma znaczny potencjał wzrostu. W istocie, wielu z

naszych głównych odbiorców turystyki mają teraz jasne strategie na rzecz wzrostu gospodarczego. Na przykład, Edinburgh, Glasgow i ich okolic stanowią już prawie 1,8 mld funtów przychodów rocznie z turystyki i ich możliwości znacznie rosną.

Tymczasem w wielu naszych wiejskich miejscowościach, gdzie turystyka jest często podstawą lokalnej gospodarki, przedsiębiorstw i grup przemysłu pracują aby wspólnie rozwijać wartości turystyki na tych obszarach poprzez udostępnienie aktywów, takich jak spacery i jazda na rowerze, turystyka przygodowa, jedzenie i picie, lokalna historia i kultura.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin