PLAN PRACY na XI 201097.doc

(162 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

GRUPY  V

NA ROK SZKOLNY 2010/2011

 

 

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc listopad

Tematyka tygodniowa:

1.      Kapie, kropi, mży.

2.      Barwy Ojczyste.

3.      Pomysły na deszczową pogodę.

4.      Jak ubieramy się jesienią.

5.      Wiem, skąd mamy ciepło w domu.             

 

Dzieci będą:

Ø      Wymieniać oznaki późnej jesieni,

Ø      Wymieniać zjawiska atmosferyczne,

Ø      Określać wybrane właściwości fizyczne wody,

Ø      Utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej,

Ø      Aktywnie uczestniczyć w dbaniu o porządek i ład w sali,

Ø      Współtworzyć przyjazną atmosferę w grupie,

Ø      Zwracać uwagę na zmiany zachodzące w wyglądzie i zachowaniu niektórych zwierząt,

Ø      Poznawać etapy otrzymywania niektórych produktów i przedmiotów,

Ø      Estetycznie nakrywać do stołu,

Ø      Rozwijać ekspresję plastyczną,

Ø      Odtwarzać podany rytm,

Ø      Określać położenie przedmiotów względem siebie,

Ø      Rozróżniać dźwięki ciche i głośne,

Ø      Uczestniczyć w lekcji biblioterapii,

Ø      Układać figury z tangramu,

Ø      Wzbogacać kącik przyrody,

Ø      Wymienia nazwy ubrań i podaje w jakiej kolejności należy je wkładać,

Ø      Wymienia właściwości magnesu,

Ø      Wykazuje się opiekuńczością w stosunku do zwierząt.

 

Kąciki zainteresowań:

 

Kącik- przyrody

ü      Wzbogacanie kącika o eksponaty związane z wodą,

Kącik kalendarz- pora  roku, miesiąc, dzień i data  -zaznaczane przez dzieci

Kącik –Jestem bezpieczny.

 

 

Współpraca z  rodzicami:

1.      Kontakty indywidualne

2.      Artykuł na gazetkę grupową

3.      Wiadomości na krzynkach  e –mail.

4.      Wiadomości na stronie internetowej przedszkola.

5.      Zebranie  z rodzicami – spotkanie z pedagogiem dotyczące dojrzałości szkolnej.

6.      Projekcja filmu pt.: Wychowanie przez czytanie – w ramach programu Cała Polska czyta dzieciom.

7.      Przekazanie informacji rodzicom z diagnozy wstępnej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Kapie, kropi, mży.

Podstawa programowa dla kl.I – Nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku, podejmuje rozsądne decyzje i nie naraża się na niebezpieczeństwo wynikające z pogody.

CEL OGÓLNY:  Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku.

 

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

2.11.10

Poniedz.

 

 

Pada deszcz.

Poznanie oznak późnej jesieni.

 

I – Indywidualne zabawy w kącikach tematycznych,

·         Zab. „Posłuchaj i wykonaj

·         Różnicowanie liczby dźwięków.

·         Ćwiczenia poranne wg K.Wlaźnik  -zestaw IX.

·         Przydział znaczków dyżurnych

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II – Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Parasole” – rozmowa nt treści utworu.

·         Naśladowanie odgłosów padającego deszczu

·         Zabawa ruchowa z elementem równowagi: Omiń kałużę

·         Malowanie nt „Deszczowy dzień”

III – Spacer po okolicy  - obserwacja zmieniającej się przyrody- zwrócenie uwagi na właściwy ubiór późną jesienią.

·         Realizacja zadań wynikających z programu: Mamo, tato, wolę wodę

·         Zab. „Porównania”

IV – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zabawa ruchowa z elementem równowagi: Omiń kałużę

·         Ćwiczenia logorytmiczne z tekstem- Listopad.

V – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw

ü       Wymienia oznaki późnej jesieni

ü       Nie naraża się na niebezpieczeństwo wynikające z pogody

ü       Maluje skrawkami materiału

2.11.10

Wtorek

 

 

Jesienna pogoda.

Rozpoznaje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni.

I – Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań.

·         Różnicowanie słów(wg D.Emiluty –Rozyi)

·         Ćwiczenia poranne wg K.Wlaźnik  -zestaw IX.

·         Zaznaczenie kalendarza pogody – utrwalamy nazwy miesięcy

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II – Zab. jesienną pogodą (wg E.Wagner)

·         Przyporządkowanie określonym zjawiskom atmosferycznym instrumentów perkusyjnych

·         Opowiadanie muzyczne przy akompaniamencie instrumentów perkusyjnych

·         Słuchanie Preludium Deszczowego F. Chopina

III – Spacer do pobliskiego lasu – zwrócenie uwagi na bezpieczne poruszanie się po lesie.

·         Ćwiczenia grafomotoryczne „Po śladzie”

·         Kółko szachowe

·         Słuchanie bajki czytanej przez N-la

IV – Badanie rozpuszczalności cukru, soli i maki w wodzie.

·         Zabawa ruchowa z elementem równowagi: Omiń kałużę

·         Ćw. słownikowo – ruchowe

V – Podsumowanie dnia – rozmowy indywidualne z rodzicami.

ü       Wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni

ü       Okres law wybrane właściwości wody

3.11.10

Środa

 

 

Cały świat w deszczu pływa.

Poznaje cykliczność pór roku.

I – Zab konstrukcyjne z wybranych elementów.

·         Ćw. ruchowo – graficzne

·         Zab. Listopadowa pogoda.

·         Ćwiczenia poranne wg K.Wlaźnik  -zestaw IX.

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II – Nauka piosenki „Płyną chmurki” – rozmowa nt treści

·         Ćw. gimnastyczne zestaw III oprac przez R. Gałuszkę

·         Improwizacja rytmiczna z sylwetami chmurek

III – Spacer – oglądanie wyglądu chmur na niebie

·         Próba wspólnego śpiewu piosenki

·         Poznawanie cykliczności pór roku – ćw. klasyfikacyjne

·         Słuchanie bajki czytanej przez N-la

IV – Ćw. grafomotoryczne „Parasol”

·         Religia

·         Zabawa ruchowa z elementem równowagi: Omiń kałużę

·         Rytmizowanie rymowanki z podziałem na sylaby

V – Podsumowanie dnia – rozmowy indywidualne  z dziećmi

ü       Śpiewa piosenkę

ü       Wymienia nazwy pór roku

ü       Wykonuje ćw gimnastyczne

ü       Zachowuje bezpieczeństwo na Sali gimnastycznej

4.11.10

czwartek

 

 

Co wiemy o jesieni?

Usystematyzowanie wiadomości nt jesieni.

I – Zaznaczenie kalendarza pogody – omówienie cech charakterystycznych dla jesieni.

·         Porównywanie słyszanych dźwięków

·         Ćwiczenia poranne wg K.Wlaźnik  -zestaw IX.

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin