PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
GRUPY V
NA ROK SZKOLNY 2010/2011
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc listopad
Tematyka tygodniowa:
1. Kapie, kropi, mży.
2. Barwy Ojczyste.
3. Pomysły na deszczową pogodę.
4. Jak ubieramy się jesienią.
5. Wiem, skąd mamy ciepło w domu.
Dzieci będą:
Ø Wymieniać oznaki późnej jesieni,
Ø Wymieniać zjawiska atmosferyczne,
Ø Określać wybrane właściwości fizyczne wody,
Ø Utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej,
Ø Aktywnie uczestniczyć w dbaniu o porządek i ład w sali,
Ø Współtworzyć przyjazną atmosferę w grupie,
Ø Zwracać uwagę na zmiany zachodzące w wyglądzie i zachowaniu niektórych zwierząt,
Ø Poznawać etapy otrzymywania niektórych produktów i przedmiotów,
Ø Estetycznie nakrywać do stołu,
Ø Rozwijać ekspresję plastyczną,
Ø Odtwarzać podany rytm,
Ø Określać położenie przedmiotów względem siebie,
Ø Rozróżniać dźwięki ciche i głośne,
Ø Uczestniczyć w lekcji biblioterapii,
Ø Układać figury z tangramu,
Ø Wzbogacać kącik przyrody,
Ø Wymienia nazwy ubrań i podaje w jakiej kolejności należy je wkładać,
Ø Wymienia właściwości magnesu,
Ø Wykazuje się opiekuńczością w stosunku do zwierząt.
Kąciki zainteresowań:
Kącik- przyrody
ü Wzbogacanie kącika o eksponaty związane z wodą,
Kącik – kalendarz- pora roku, miesiąc, dzień i data -zaznaczane przez dzieci
Kącik –Jestem bezpieczny.
Współpraca z rodzicami:
1. Kontakty indywidualne
2. Artykuł na gazetkę grupową
3. Wiadomości na krzynkach e –mail.
4. Wiadomości na stronie internetowej przedszkola.
5. Zebranie z rodzicami – spotkanie z pedagogiem dotyczące dojrzałości szkolnej.
6. Projekcja filmu pt.: Wychowanie przez czytanie – w ramach programu Cała Polska czyta dzieciom.
7. Przekazanie informacji rodzicom z diagnozy wstępnej.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Kapie, kropi, mży.
Podstawa programowa dla kl.I – Nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku, podejmuje rozsądne decyzje i nie naraża się na niebezpieczeństwo wynikające z pogody.
CEL OGÓLNY: Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku.
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
2.11.10
Poniedz.
Pada deszcz.
Poznanie oznak późnej jesieni.
I – Indywidualne zabawy w kącikach tematycznych,
· Zab. „Posłuchaj i wykonaj”
· Różnicowanie liczby dźwięków.
· Ćwiczenia poranne wg K.Wlaźnik -zestaw IX.
· Przydział znaczków dyżurnych
· Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem.
II – Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Parasole” – rozmowa nt treści utworu.
· Naśladowanie odgłosów padającego deszczu
· Zabawa ruchowa z elementem równowagi: Omiń kałużę
· Malowanie nt „Deszczowy dzień”
III – Spacer po okolicy - obserwacja zmieniającej się przyrody- zwrócenie uwagi na właściwy ubiór późną jesienią.
· Realizacja zadań wynikających z programu: Mamo, tato, wolę wodę
· Zab. „Porównania”
IV – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.
· Ćwiczenia logorytmiczne z tekstem- Listopad.
V – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw
ü Wymienia oznaki późnej jesieni
ü Nie naraża się na niebezpieczeństwo wynikające z pogody
ü Maluje skrawkami materiału
Wtorek
Jesienna pogoda.
Rozpoznaje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni.
I – Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań.
· Różnicowanie słów(wg D.Emiluty –Rozyi)
· Zaznaczenie kalendarza pogody – utrwalamy nazwy miesięcy
II – Zab. jesienną pogodą (wg E.Wagner)
· Przyporządkowanie określonym zjawiskom atmosferycznym instrumentów perkusyjnych
· Opowiadanie muzyczne przy akompaniamencie instrumentów perkusyjnych
· Słuchanie Preludium Deszczowego F. Chopina
III – Spacer do pobliskiego lasu – zwrócenie uwagi na bezpieczne poruszanie się po lesie.
· Ćwiczenia grafomotoryczne „Po śladzie”
· Kółko szachowe
· Słuchanie bajki czytanej przez N-la
IV – Badanie rozpuszczalności cukru, soli i maki w wodzie.
· Ćw. słownikowo – ruchowe
V – Podsumowanie dnia – rozmowy indywidualne z rodzicami.
ü Wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni
ü Okres law wybrane właściwości wody
3.11.10
Środa
Cały świat w deszczu pływa.
Poznaje cykliczność pór roku.
I – Zab konstrukcyjne z wybranych elementów.
· Ćw. ruchowo – graficzne
· Zab. Listopadowa pogoda.
II – Nauka piosenki „Płyną chmurki” – rozmowa nt treści
· Ćw. gimnastyczne zestaw III oprac przez R. Gałuszkę
· Improwizacja rytmiczna z sylwetami chmurek
III – Spacer – oglądanie wyglądu chmur na niebie
· Próba wspólnego śpiewu piosenki
· Poznawanie cykliczności pór roku – ćw. klasyfikacyjne
IV – Ćw. grafomotoryczne „Parasol”
· Religia
· Rytmizowanie rymowanki z podziałem na sylaby
V – Podsumowanie dnia – rozmowy indywidualne z dziećmi
ü Śpiewa piosenkę
ü Wymienia nazwy pór roku
ü Wykonuje ćw gimnastyczne
ü Zachowuje bezpieczeństwo na Sali gimnastycznej
4.11.10
czwartek
Co wiemy o jesieni?
Usystematyzowanie wiadomości nt jesieni.
I – Zaznaczenie kalendarza pogody – omówienie cech charakterystycznych dla jesieni.
· Porównywanie słyszanych dźwięków
· Przygotowanie do śniadania – utrwalania nawyku mycia rąk przed posiłkiem....
Miracz