recyrkulacja spalin.pdf
(
123 KB
)
Pobierz
1
© Hella KG Hueck & Co., Lippstadt
Informacje techniczne
1. August 2005
System odprowadzania zwrotnego spalin 1-2
System recyrkulacji spalin
Informacje ogólne
W celu dalszej redukcji zawartości szkodliwych substancji w
spalinach, w niektórych modelach samochodów
wbudowywany jest dodatkowo system zwrotnego
odprowadzania spalin. System ten regulowany jest przez
moduł sterujący silnika i zawór odprowadzania zwrotnego
spalin.
Działanie
W wyniku odprowadzenia z powrotem części spalin, można
zredukować wydzielanie tlenków azotu NO
x
. Spaliny
doprowadzone do świeżej mieszanki nie biorą udziału
w spalaniu. Pobierają jedynie część ciepła powstałego przy
spalaniu i ogrzewają się. Przez to temperatura spalania
spada. Skutkiem obniżenia się temperatury spalania jest
zmniejszenie się udziału tlenków azotu NO
x
w spalinach.
W celu zapewnienia odprowadzania zwrotnego tylko
odpowiedniej ilości spalin, zastosowano sterowanie zależne
od charakterystyk zapisanych w module sterującym silnika.
Istnieją dwie możliwości sterowania: bezpośrednie
połączenie miedzy modułem sterującym a zaworem
odprowadzania zwrotnego spalin, albo przez zawór sterujący.
Zawór ten, sterowany przez moduł sterujący silnika, otwiera i
zamyka przewód podciśnieniowy, uruchamiający z kolei
zawór odprowadzania zwrotnego.
Skutki awarii
Awarię systemu zwrotnego odprowadzania spalin można
rozpoznać po następujących objawach:
•
Zaświecenie się lampki kontrolnej silnika, zapis kodu
błędu.
2
© Hella KG Hueck & Co., Lippstadt
Informacje techniczne
1. August 2005
System odprowadzania zwrotnego spalin 2-2
•
Czarne dymienie (silniki wysokoprężne).
•
Nierówna praca silnika na biegu jałowym.
Przyczynami awarii systemu zwrotnego odprowadzania
spalin mogą być:
•
Zapchany lub stale otwarty zawór odprowadzania
zwrotnego spalin.
•
Brak sterowania przez moduł sterujący silnika, złe
połączenie z masą.
•
Uszkodzone, zapchane przewody spalin.
•
Uszkodzony, zapchany przewód podciśnieniowy.
•
Uszkodzony zawór sterujący.
•
Uszkodzone kable, zły styk na przyłączeniach.
Wykrywanie usterek
Przy wykrywaniu usterek należy uwzględnić następujące
punkty:
•
Wzrokowa kontrola wszystkich istotnych części.
•
Sprawdzenie wszystkich przewodów i przyłączy, pod
kątem uszkodzeń, prawidłowości montażu i
właściwego umocowania.
•
Odczytanie pamięci błędów modułu sterującego (jeśli
możliwe).
•
Sprawdzenie, czy zawór odprowadzania zwrotnego
spalin i przewody nie są zapchane lub
zanieczyszczone.
•
Kontrola napięcia zasilania modułu sterującego i połą-
czenia z masą zaworu sterującego, wzgl. bezpośre-
dnio przy zaworze odprowadzania zwrotnego spalin.
Plik z chomika:
groundsin
Inne pliki z tego folderu:
alternator.pdf
(117 KB)
CAB-bus.pdf
(321 KB)
czujnik cisnienia-MAP.pdf
(482 KB)
czujnik polozenia walka rozrzadu.pdf
(156 KB)
czujnik polozenia walu korbowego.pdf
(178 KB)
Inne foldery tego chomika:
Audi
automatyczne skrzynie
Citroen Xm schematy połączeń
INFORMACJE TECHNICZNE PSA
PEUGEOT 207
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin