Regulacja gaznika w XV535.pdf

(195 KB) Pobierz
Regulacja gaznika w XV535
..:: Forum Miłośników Yamaha Virago ::..
www.virago.com.pl
Regulacja gaŹnika w XV535
PoniewaŜ ostatnio teŜ trudziłem się z regulacją gaźnika po zimowym postoju, po osiągnięciu
sukcesu postanowiłem iŜ zamieszczę parę fotek i opiszę regulację gaźników w Virago 535
gaźniki MIKUNI , oraz z tego względu Ŝe nie ma na forum takowego opisu jak co po kolei robić. Od
razu zaznaczam, Ŝe robiłem to po swojemu z pomocą instrukcji oraz po przestudiowaniu kilkunastu
postów miałem przedtem świeczki czarne, powkręcane śrubki od mieszanki prawie na maxa i moto
Ŝrało paliwo jak smok po poprzednim właścicielu (właścicielce )powymieniałem króćce ssące i
membrany na nówki i dzięki temu wszystko gra i buczy a świeczki są dopiero teraz kawowomleczne,
jakoś tak.
Jeśli szanowni forumowicze mają jakieś uwagi, sugestie to proszę o poprawkę jeśli coś źle napisałem,
nie chcę źle doradzić, chcę tylko pomóc bo pewnie wielu jest wśród nas kto ma takowy problem.
Jestem tylko amatorem i mam duuuuŜo cierpliwości i zapału do grzebania.
A więc zaczynamy:
1. Zakładam Ŝe ustawienia zapłonu (chyba nikt nie kopał w tym i jest wszystko fabryczne) luz na
zaworach i poziom paliwa w komorach jest prawidłowy (13,514,5 poniŜej kreski na pokrywie gaźnika z
lewej strony, jeśli nie to przeszperać naleŜy forum i dokonać regulacji)
2. Zakładam, Ŝe membrany i króćce ssące są w idealnym stanie, czyli nie sparciałe, nie popękane, nie
klejone jakimiś dziadostwami jak u mnie:
241788336.002.png 241788336.003.png
Jeśli nie to coś tam podregulujemy ale nie wiem czy efekty będą zadawalające, bo jak będzie
ciągnąć lewy luft to będzie nierówno chodzić ecetra ecetra itp. itd.
Mała uwaga !! przy wymianie membran na nowe, na iglicach są rowki, i taka zapinka, nie doszukałem
się w instrukcjach na której zapadce ma być fabrycznie załoŜona, ale podejrzewam Ŝe na środkowej
(tak jak to było u mnie) na obu iglicach:!: przy montaŜu nie popieprzyć iglic z cylindrami mają one
oznaczenia, i tak CYLINDER 1 5DZ10, CYLINDER 2 5DZ9 (CLYMER str 425 "JET NEEDLE")
241788336.004.png
3. Zakładam Ŝe świeczki mamy wkręcone gaźnik załoŜony, to bierzemy teraz do ręki śrubokręt płaski
taki Ŝeby idealnie pasował do śrub regulacji mieszanki, które są pod deklikami membran (miałyby tam
być takie gumowe kapturki ale ja ich nie miałem ) patrz foto, zaznaczone strzałkami, lewy i prawy
dekiel i WKRĘCAMY owe śrubki do oporu i WYKRĘCAMY o 2 obroty, kaŜda tak samo dla danego
gaźnika !!
4. Odpalamy moto na ssaniu (musi odpalić), wyłączamy ssanie, zagrzewamy sprzęt i po nagrzaniu
regulujemy gaźniki.
WKRĘCAJĄC MIESZANKA JEST BOGATA, WIĘCEJ PALIWA NIś POWIETRZA, ŚWIECZKI
CZARNE, ZALANE (tak było u mnie)
WYKRĘCAJĄC MIESZANKA JEST UBOśSZA, WIĘCEJ POWIETRZA, JAK ZA DUśO WYKRĘCIMY
TO STRZELA
Chodzi teraz o to Ŝeby wkręcić moto na jak najwyŜsze obroty za pomocą tych śrub wykręcając je ale
tak Ŝeby nam nie strzelał gdy się mu da po garach.
WYKRĘCAMY śrubki jednakowo dla kaŜdego gaźnika o pół lub cały obrót tak długo aŜ moto zacznie się
wkręcać na obroty i osiągniemy je jak największe. W między czasie sprawdzamy czy nam nie zacznie
strzelać, dając mu po garach. Jeśli coś walnie to trzeba na wyczucie WKRĘCIĆ minimalnie śrubki tak
samo na kaŜdym gaźniku i sprawdzać czy nie strzela.
MoŜemy odjąć teŜ w międzyczasie obroty Ŝeby nam motong nie ryczał i sąsiadów nie straszył Ŝe zaraz
sam odjedzie za pomocą śrubki biegu jałowego.
Regulacje trzeba brać na słuch i wyczucie, dodatkowo nie wolno się spieszyć, jak zrobimy to
nierzetelnie to moto nie będzie dobrze chodził i odczujemy niedosyt z wykonanej operacji.
241788336.005.png
5. Robimy synchronizację gaźników.
6. Ruszamy w trasę, moŜliwe Ŝe jeśli za duŜo wykręciliśmy (mieszanka zbyt uboga) i zdarzy się Ŝe
strzeli w gaźnik to dokonujemy delikatnej korekty dokręcając minimalnie śrubki na obu gaźnikach i
powtarzamy pkt. 5
Mam nadzieję, Ŝe kaŜdy sobie z tym poradzi i na pewno zaoszczędzi kilkadziesiąt złociszy na serwisie.
Z początku teŜ nie wiedziałem z czym to się je ale dałem rade i jestem teraz zadowolony
Przedtem moje moto się dławiło po odkręceniu gazu, Ŝrało jak smok, świece czarne, słabe
przyspieszenie.
Po regulacjach: idzie równo na kaŜdym biegu bez oporu, świeczki są idealne, spalanie na pewno
zmalało ale jeszcze tego nie sprawdzałem, 140km\h więcej nie ciągłem bo miałem strach a i droga się
kończyła i ogólnie niezbyt wygodnie
Nawet nie wiedziałem Ŝe nasze maszynki mają takie kopyto.
Autor: Kazik_ro
Tekst opublikowany na forum www.virago.com.pl : Nie Kwi 12, 2009 2:21 am
241788336.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin