KARTA OBSERWACJI 1.RTF

(73 KB) Pobierz
Arkusz obserwacji dziecka

                                

Arkusz obserwacji dziecka

 

1. KONTAKT Z RÓWIEŚNIKAMI                                                                                                                                 1       2                  3

- przewodzi grupie rówieśników, zachęca innych do działania                      

- chętnie uczestniczy we wszystkich działaniach grupy, współpracuje z innymi                    

- interesuje się co robią rówieśnicy, ale jako obserwator                       - preferuje własne towarzystwo, unika kontaktów z rówieśnikami                    

2. SAMODZIELNOŚĆ

- z ochotą przyjmuje okazywanie uczuć przez znane osoby dorosłe                    

- zawsze uśmiechnięty, zrównoważony, rzadko zmartwiony                   

- niekiedy smutny, zwłaszcza gdy dozna przykrości, zwykle wesoły                    

- płacze gdy dozna przykrości i długo powraca do równowagi                    

- bez wyraźnych powodów łatwo wpada w płacz                    

- stale domaga się uwagi ze strony dorosłych                    

- zwykle działa samodzielnie, lecz niekiedy potrzebuje wsparcia od dorosłych ,                   

- podejmuje samodzielne działania, lecz przy najmniejszej trudności natychmiast

zwraca się o pomoc dorosłych                       

- całkowicie zależny od dorosłych                             

3. KOMUNIKACJA

- bardzo sprawny językowo, śmiało inicjuje dialog z rówieśnikami i dorosłymi                     

- odzywa się tylko po to, aby przedstawić swoje potrzeby fizyczne zagadnięty odpowiada monosylabami                    

- lubi słuchać opowieści i lekturę książek                   

- z trudnością słucha i reaguje                   

4. SPRAWNOŚĆ UMYSŁOWA

- samodzielnie wypowiada się na zajęciach: rozwiniętymi zdaniami, prostymi zdaniami, pojedynczymi

wyrazami, nie wypowiada się                    

- opisywanie obrazka: opowiada całą akcję, opisuje fragmenty, wylicza elementy                   

- układanie historyjki obrazkowej (3 obrazki): układa samodzielnie, z pomocą, nie rozumie zależności między

obrazkami                    

- rozumienie złożonych poleceń: szybko rozumie, wymaga powtórzeń, nie rozumie w pełni poleceń

- rozumienie treści opowiadań: samodzielnie formułuje główną myśl, odpowiada na pytania, nie rozumie treści                    

- zapamiętywanie treści wierszy i piosenek: odtwarza treść wiernie, nieznacznie zniekształca treść, nie może

zapamiętać                   

- rysunek dowolny: bogaty w szczegóły, schematyczny, ubogi w szczegóły, nie lubi rysować                    

- rysunek postaci ludzkiej: posiada podstawowe części, brak niektórych elementów, głowonogi, mało czytelne                   

- rozpoznawanie i nazywanie post. kolorów: rozpoznaje i nazywa, myli, nie rozpoznaje                    

- układanie obrazka z części (wg wzoru, bez wzoru) radzi sobie, nie radzi sobie, nie lubi układać                   

- rozumienie i nazywanie stos. przestrzennych (kierunku, położenia, odległości) potrafi, myli, nie potrafi                   

- rozumienie i nazywanie wielkości, ciężaru, czasu: potrafi, myli, nie potrafi                     

5. PRZYSWOJENIE WYBRANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH

- posługiwanie się nazwami dni tygodni i pór roku: zna i zachowuje kolejność, myli kolejność, nie zna                    

- rozpoznawanie i nazywanie cyfr ozn. liczby od O do 10: zna, myli, nie zna                   

- rozumienie i stosowanie znaków <, >, =, +, -, :stosuje, myli, nie stosuje                    

- rozpoznawanie i nazywanie liter drukowanych: zna, myli, nie zna                    

- układanie z pamięci i wg wzoru wyrazów z liter: układa poprawnie, robi błędy, nie układa                    

- czytanie: czyta tekst, proste zdania, łatwe wyrazy, nie czyta, czyta wyrazami, sylabami, głoskuje, popełnia

błędy (jakie?)...                    

6. SPRAWNOŚĆ RUCHOWA

- porusza się pewnie, śmiało bada swoje otoczenie                    

- jest sprawny, energiczny                    

- wymaga zachęty, lecz dobrze reaguje ruchowo                   

- ma nieśmiałe ruchy, niechętnie uczestniczy w zabawach ruchowych                    

- wymaga opieki dorosłych już przy podjęciu najmniejszej próby umiejętności ruchowych                    

INNE UWAGI...

 

1. OBSERWACJA: WSTĘPNA: ……………………………………………………………………...................................................

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

2.OBSERWACJA PÓŁROCZNA:………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………..................................................

 

3.OBSERWACJA KOŃCOWA:……………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin