pieszy_na_drodze.pdf
(
660 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - pieszy_na_drodze.doc
Szkoþa Podstawowa w Gibach
zz
zz
90 minut:
z
zaj
ħ
cia lekcyjne lub pozalekcyjne
zzz
sala gimnastyczna lub korytarz szkolny, podzielony na cztery cz
ħĻ
ci:
w I jest ulica (skrzy
Ň
owanie) z przej
Ļ
ciem dla pieszych,
w II – droga z poboczem poza obszarem zabudowania.
Cz
ħĻę
III wydzielona na plansze i hasła.
w IV gromadz
Ģ
si
ħ
dzieci na powitaniu i po
Ň
egnaniu.
ucze
ı
poznaje zasady przej
Ļ
cia przez jezdni
ħ
,
rozumie znaczenie sygnalizacji
Ļ
wietlnej,
poznaje znaki drogowe dla pieszych i wie, gdzie s
Ģ
umiejscowione,
jest przekonany o konieczno
Ļ
ci noszenia
Ļ
wiateł odblaskowych,
nazywa elementy ulicy,
wła
Ļ
ciwie reaguje na sygnał d
Ņ
wi
ħ
kowy,
potrafi zachowa
ę
bezpiecze
ı
stwo na jezdni, poboczu, chodniku i przej
Ļ
ciu dla
pieszych,
wie – czego nie wolno czyni
ę
na ulicy,
przyswaja wiersz o ruchu drogowym,
zna niebezpiecze
ı
stwa wynikaj
Ģ
ce z nieprzestrzegania przepisów ruchu drogowego
pogadanka, drama,
ę
wiczeniowa, pokaz, ekspresja ruchowa, na
Ļ
ladowcza,
zabawowa
z
plansze, krzy
Ň
ówka, znaki drogowe, hasła, zagadki słowno – obrazkowe, wiersz
„Czerwone stój! Zielone id
Ņ
!” – Piotra Łosowskiego, dyplomy
zbiorowa, grupowa, indywidualna
zz
N – nauczyciel; U - uczniowie
z
zzzzz
zasadami przechodzenia przez jezdni
ħ
(5 zasad),
przechodzenie przez jezdni
ħ
z sygnalizacja
Ļ
wietln
Ģ
,
poruszanie si
ħ
po drodze poza miastem,
czego nie wolno na jezdni.
N. Przedstawia uczniom policjanta i zaprasza do prelekcji.
U. Słuchaj
Ģ
i zapami
ħ
tuj
Ģ
informacje, ogl
Ģ
daj
Ģ
prezentowane czynno
Ļ
ci.
U
Ļ
wiadamiaj
Ģ
zasady poruszania si
ħ
po jezdni.
z
zzz
N. Przydziela uczniom szarfy i tłumaczy zasady zabawy. Daje sygnał do
zabawy i do zamiany ról przez dzieci.
Uczniowie z szarfami w r
ħ
kach s
Ģ
pojazdami i poruszaj
Ģ
si
ħ
po jezdni, za
Ļ
uczniowie z szarfami na plecach s
Ģ
pieszymi i przechodz
Ģ
przez przej
Ļ
cie dla
pieszych.
Na dany sygnał dzieci – auta poruszaj
Ģ
si
ħ
po drodze, na widok pieszych
zatrzymuj
Ģ
si
ħ
, by przepu
Ļ
ci
ę
ich na przej
Ļ
ciu dla pieszych. Potem nast
ħ
puje zamiana
ról. Dzieci ucz
Ģ
si
ħ
korzystania z przej
Ļ
cia dla pieszych, rozumiej
Ģ
,
Ň
e kierowca
pojazdu winien zatrzyma
ę
si
ħ
przed przej
Ļ
ciem dla pieszych, by przepu
Ļ
ci
ę
pieszych.
z z z z
N. Wygłasza dzieciom słowa wiersza i prosi o powtórzenie: Id
Ģ
dzieci do
szkoły rano. Zanim przejd
Ģ
przez ulic
ħ
, to przystan
Ģ
. Spojrz
Ģ
w lewo, potem w prawo
rzuc
Ģ
okiem i na zebr
ħ
wchodz
Ģ
Ļ
miałym krokiem.
U. Uczniowie słuchaj
Ģ
i powtarzaj
Ģ
, zapami
ħ
tuj
Ģ
c, by zanim wejd
Ģ
na przej
Ļ
cie
dla pieszych jeszcze raz upewnili si
ħ
, czy droga jest wolna.
zzzzz
N. Prezentuje krzy
Ň
ówk
ħ
i hasła do odgadni
ħ
cia. Po wypowiedzi uczniów
wpisuje odgadni
ħ
te wyrazy w puste pola.
U. Przygl
Ģ
daj
Ģ
si
ħ
odgaduj
Ģ
poszczególne hasła i zgłaszaj
Ģ
je nauczycielowi.
Czytaj
Ģ
rozwi
Ģ
zanie krzy
Ň
ówki., utrwalaj
Ģ
w ten sposób poznawane hasła.
zzzz
N. Prosi o powtórzenie pierwszej cz
ħĻ
ci wiersza.
Wygłasza dzieciom słowa wiersza i prosi o powtórzenie: Gdy po chwili po
chodniku id
Ģ
dzieci dalej, ruch na drodze nie przera
Ň
a dzieci wcale, bo gdy wita ich
Ļ
wiatłami skrzy
Ň
owanie, to ten wierszyk u
Ļ
miechni
ħ
ty mówi
Ģ
sobie.
Uczniowie powtarzaj
Ģ
razem z nauczycielem.
zzzzzzz
N. Pokazuje uczniom trzy koła: sygnalizacj
ħ
Ļ
wietln
Ģ
i obja
Ļ
nia zasady
przej
Ļ
cia przez jezdni
ħ
z sygnalizacj
Ģ
Ļ
wietln
Ģ
.
U. Obserwuj
Ģ
kolorowe koła i słuchaj
Ģ
. Na sygnał
koła zielonego
uczniowie
przechodz
Ģ
, na sygnał
czerwonego
zatrzymuj
Ģ
si
ħ
, na sygnał
Ň
ółtego
czekaj
Ģ
,
utrwalaj
Ģ
w ten sposób zasad
ħ
przechodzenia przez jezdni
ħ
z sygnalizacj
Ģ
Ļ
wietln
Ģ
.
zzzzzz
(3 minuty)
N. Przypomina z uczniami cz
ħĻę
wiersza ju
Ň
nauczonego.
Wygłasza III cz
ħĻę
wiersza i prosi o powtórzenie: Czerwone stój! Czerwone
stój!
bo jada aut. Przez jezdni
ħ
id
Ņ
, gdy
Ļ
wieci ci zielone
Ļ
wiatło.
Czerwone stój!
Zielone id
Ņ
! A
Ň
ółte czekaj, Czerwone stój! Zielone id
Ņ
, nigdy nie zwlekaj.
U. Powtarzaj
Ģ
i pami
ħ
taj
Ģ
znaczenie danego koloru w sygnalizacji
Ļ
wietlnej.
zz”
N. Dzieli uczniów na trzy zespoły i wr
ħ
cza im koła:
czerwone
,
zielone
i
Ň
ółte
.
Uczniowie maj
Ģ
za zadanie reagowa
ę
ruchem na wła
Ļ
ciwy kolor koła. Powtarza III
cz
ħĻę
wiersza.
U. Odbieraj
Ģ
koła i wła
Ļ
ciwie reaguj
Ģ
ruchem na sygnał
Ļ
wietlny.
zzzz”
N. Wr
ħ
cza uczniom plansze (wcze
Ļ
niej zespoły były ju
Ň
podzielone w
poprzedniej zabawie) z zagadkami do pokolorowania kół –
Ļ
wiateł na wła
Ļ
ciwy kolor
po odczytaniu tre
Ļ
ci zagadki.
- Gdy
Ļ
wiatło
Ļ
wieci, grzecznie stoj
Ģ
wszystkie dzieci.
- sygnał znaczy: czekaj! Przez ulic
ħ
nie przebiegaj!
- Kiedy
Ļ
wiatło masz mo
Ň
esz przej
Ļę
na drug
Ģ
stron
ħ
.
Nauczyciel prosi o odczytanie zagadek. Po wysłuchaniu zawiesza je pod hasłem
głównym: „PRZECHODZENIE PRZEZ JEZDNI
Ħ
Z SYGNALIZACJ
ġ
ĺ
WIETLN
ġ
”.
U. Odbieraj
Ģ
w zespołach plansze z zagadkami i słuchaj
Ģ
polece
ı
. Na sygnał
koloruj
Ģ
koła. Odczytuj
Ģ
zagadki.
zz
N. Nauczyciel wywiesza kolejne hasło: „NA DRODZE POZA MIASTEM”.
Pod hasłem umieszcza plansz
ħ
sytuacyjn
Ģ
przedstawiaj
Ģ
c
Ģ
w
ħ
druj
Ģ
ce dzieci poboczem
drogi. Pyta uczniów, jak
Ģ
stron
Ģ
drogi powinni chodzi
ę
piesi poza miastem.
U. Przygl
Ģ
daj
Ģ
si
ħ
i czytaj
Ģ
. Odpowiadaj
Ģ
: lew
Ģ
stron
Ģ
, by z naprzeciwka
widzie
ę
nadje
Ň
d
Ň
aj
Ģ
ce samochody.
N. Przypina zasad
ħ
: POZA TERENEM ZABUDOWANYM CHODZIMY
LEW
ġ
STRON
ġ
DROGI.
z zz
N. Policjant prezentuje
Ļ
wiatła odblaskowe i pyta o ich rol
ħ
w ruchu drogowym.
Wywieszenie hasła na
Ļ
cianie: „NO
ĺ
NA TORNISTRZE LUB UBRANIU
ĺ
WIATŁA ODBLASKOWE”.
U. Wypowiadaj
Ģ
si
ħ
: by piesi byli widzialni z daleka.
zzzz
N. Powtarza razem z dzie
ę
mi.
Plik z chomika:
ANNAK911
Inne pliki z tego folderu:
Okład z lodu.bmp
(3042 KB)
Co zrobić z guzem(1).bmp
(2753 KB)
Wizyta u lekarza(1).bmp
(2753 KB)
Uwaga na zarazki(1).bmp
(2753 KB)
U dentysty(1).bmp
(2753 KB)
Inne foldery tego chomika:
!!!MOJE PRACE!!!
+PLANY MIESIĘCZNE+
►Dziecko-całe zycie dziecka wszystkie jego aspekty zwłaszcza w wieku przedszkolnym
3 LATKI
3- latki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin