walka_dobra_ze_zlem.pdf
(
901 KB
)
Pobierz
97370503 UNPDF
fotomontaż
łatwy
|
00 min.
|
materiały na WWW
Photoshop 7.0
|
3DStudio MAX
łatwy
|
00 min.
|
film na CD
Photoshop 7.0
|
3DStudio MAX
średni
|
00 min.
|
film i pliki na CD
Photoshop 7.0
|
3DStudio MAX
trudny
|
00 min.
|
pliki na CD
Photoshop 7.0
|
3DStudio MAX
2
psd 05/2008 » www.psdmag.org
fotomontaż
walka dobra
początek
Otwieramy zdjęcia, które będą nam potrzebne do stworzenia fo-
tomontażu [
Ctrl
]+[
O
]. Musimy zastanowić się na początku, któ-
re zdjęcia będą do siebie pasowały i ogólnie zarysować sobie w gło-
wie wizję obrazu. W przedstawionym tutorialu używamy zdjęcia ma-
nekina, aby pokazać tą mniej ludzka odsłonę człowieka oraz zdjęcia
dziewczyny jako stronę czującą, myślącą, kochającą...
dopasowanie twarzy
Ustawiamy przezroczystość na około 50%, aby widzieć fragmen-
ty zdjęcia dziewczyny na warstwie znajdującej sie pod warstwą
ze zdjęciem manekina. Pozwoli nam to precyzyjnie dopasować twa-
rze. Następnie za pomocą transformacji dopasowujemy obie twarze
[
Ctrl
]+[
T
], aby dawały efekt jedności.
łączenie zdjęć
Łączymy dwa zdjęcia w jednym oknie, odblokowujemy warstwę
tła (klikając podwójnie w kłódkę na oknie warstwy; umożliwi to
nam prace na warstwie tła, którą jest zdjęcie). Warstwę z fotograią
manekina odwracamy w pionie, aby dopasować do siebie twarze.
spójność
Tworzymy warstwę, którą umieszczamy na samym dole i wy-
pełniamy czarnym kolorem, aby obraz był ujednolicony i spój-
ny. Dzięki temu możemy dowolnie manipulować zdjęciami i nadal
zachowywać czarne tło wspólne dla obu fotograii.
psd 05/2008 » www.psdmag.org
3
0
1
0
3
0
2
0
4
fotomontaż
efekt przechodzenia
Powracamy do pierwotnego wyglądu zdjęć. W tym celu krycie
warstwy z manekinem z powrotem ustawiamy na 100%. Na war-
stwie z manekinem dodajemy maskę i miękkim czarnym pędzlem
usuwamy niepotrzebne fragmenty zdjęcia manekina (zaletą ma-
ski jest to, że gdy wybierzemy pędzel czarny, możemy usuwać frag-
menty zdjęcia, natomiast gdy zmienimy kolor pędzla na biały, mo-
żemy przywrócić usunięte elementy). Robimy to tak, aby uzyskać
efekt przechodzenia z twarzy w twarz.
urealnienie
Po usunięciu nadmiaru obiektu nadajemy oku bardziej realny wy-
gląd poprzez uwypuklenie go i osadzenie w oczodole za pomocą
stylu warstwy. Klikając podwójnie w okno warstwy, uaktywnia się
nam okno z funkcjami. Wybieramy
Bevel&Emboss
i ustawiamy pa-
rametry:
Depth
– 200%,
Size
– 29,
Soften
– 0, Angle – 7,
Altitude
– 48
oko I
W celu uzyskania odrealnionego oka otwieramy zdjęcie z prze-
źroczystymi niebieskimi koralami i wycinamy jeden z nich, któ-
ry najbardziej odpowiada nam kształtem i wzorem. Za pomocą koli-
stego zaznaczenia [
M
] (
Eliptical Marquee Tool
) możemy stworzyć
najpierw linie pomocnicze, klikając [
Ctrl
]+[
R
] (pojawia nam się wte-
dy miarki na brzegach obszaru roboczego, na które należy naje-
chać kursorem i z wciśniętym lewym przyciskiem myszy przecią-
gnąć tak, aby stykały się z granicami korala) i zaczynając zazna-
czanie fragmentu od miejsca przecięcia się linii pomocniczych. Ko-
zmiana koloru skory
Aby uzyskać bajkowy efekt na skorze, nałożymy barwna maskę
korekcyjną (czwarta ikona w oknie warstw). Wybieramy opcje
Hue&Saturation
. Tworzy nam się warstwa, którą umieszczamy nad
warstwą z twarzą dziewczyny. Przesuwamy suwak
Hue
, tak aby
uzyskać żółty kolor, oraz wzmacniamy go suwakiem Saturation.
oko II
Zaimportowany koral lekko nasycamy kolorem (
Image>Adjust-
ments>Hue&Saturation
), przesuwając suwak
Saturation
w pra-
wo. Robimy to, aby uzyskać lepszy efekt wizualny. Następnie ukła-
damy go w miejscu oka, zastępując nim gałkę oczną, i usuwamy
zbędne fragmenty korala, aby powierzchnia korala była taka sama,
jak powierzchnia oka po spodem.
przejścia koloru
Aby pozostawić jedynie część żółtej maski na twarzy, koryguje-
my ją czarnym pędzlem, po uprzednim kliknięciu białego prosto-
kąta na oknie warstwy korekcyjnej. Najlepiej użyć pędzla z miękkimi
brzegami, gdyż dzięki temu uzyskamy efekt przenikania.
4
psd 05/2008 » www.psdmag.org
0
5
0
8
0
6
0
9
0
7
1
0
walka dobra ze złem
kwiatek
Aby nadać bardziej przyjazny wyraz twarzy i skojarzyć z dobrym
duszkiem leśnym czy wróżką, umieścimy na twarzy dziewczy-
ny kwiatek (jako symbol życia). Otwieramy zdjęcie saszetki, na któ-
rej wyhaftowany jest zielony kwiatek. wybieramy narzędzie zazna-
czenia, klikamy prawym przyciskiem myszki i wybieramy
Color Ran-
ge
. Zaznaczamy probówką zielony kolor i klikamy
OK
. Tworzy nam
się zaznaczenie jedynie zielonego koloru (w przypadku szparowa-
nia byłoby to kłopotliwe, gdyż kwiatek nie ma gładkich brzegów).
Wybrany element kopiujemy na nasz fotomontaż.
róg II
Na wstawiony róg nakładamy maskę i usuwamy zbędne frag-
menty (jak przy oku). Następnie zmieniamy kolor rogu (
Image-
>Adjustments>Hue&Saturation
), przesuwając suwak
Hue
na kolor
czerwony, a suwak
Saturation
w prawo, wzmacniając kolor.
dopasowanie kwiatka
Kiedy wyeksportujemy kwiatek na fotomontaż, musimy go dopa-
sować, tak aby tworzył wzór na twarzy. Klikamy [
Ctrl
]+[
T
] i usta-
wiamy go, tak jakby wyrastał z oka. Część roślinki możemy usunąć,
w wypadku gdyby nachodziła np. na gałkę oczna. Robimy to za po-
mocą lassa [
L
], zaznaczając zbędny fragment i klikając
Delete
.
róg III
Nadajemy styl warstwy (klikając podwójnie w okno warstwy z
rogiem), aby nadać plastykę rogu (
Bevel&Emboss
). Wybieramy
ustawienia:
Depth
– 1%,
Size
– 43,
Soften
– 8,
Angle
– 16,
Altitude
– 53, zmieniamy kolor
Highlight
i
Shadow
na czerwony.
róg I
Aby nadać bardziej demoniczny wyraz naszej pracy, umieści-
my na głowie manekina rogi przypominające rogi szatana (gdyż
on nieodłącznie kojarzy się ze złem). Musimy znaleźć odpowiednie
zdjęcie. Otwieramy fotograię i szparujemy rogi za pomocą pióra [
P
],
a następnie eksportujemy na nasz fotomontaż.
cień rogu
Aby stworzy cień rogu, tak aby nie przeszkadzał nam w dalszym
działaniu, kopiujemy warstwę z rogiem. Zaznaczamy cały róg na-
rzędziem selekcji i kopiujemy go na oddzielną warstwę. Następnie
wypełniamy go kolorem czarnym, ustawiamy w miejsce, gdzie ma
padać i rozmywamy (
Filter->Blur>Gaussian Blur
), tak aby nie był
zbyt wyraźny.
psd 05/2008 » www.psdmag.org
5
1
1
1
4
1
2
1
5
1
3
1
6
fotomontaż
ogień
Chcąc dopełnić naszą pracę, dodajemy na tło ogień piekielny.
Otwieramy zdjęcie płomieni na czarnym tle, zaznaczamy ca-
łość [
Ctrl
]+[
A
], kopiujemy [
Ctrl
]+[
C
] i eksportujemy do fotomonta-
żu [
Ctrl
]+[
V
]. Warstwę z ogniem układamy nad warstwą ze zdjęciem
manekina. Nakładając maskę, usuwamy zbędne fragmenty ognia
nachodzące na twarz.
motyle skrzydła I
Otwieramy zdjęcie motyla, zaznaczamy jedno ze skrzydeł i eks-
portujemy do naszej pracy. Tworzymy maskę korekcyjną
Hu-
e&Saturation
i suwak
Hue
ustawiamy na jasnoniebieski kolor. Na-
stępnie czarnym pędzlem usuwamy kolor z pozostałych fragmen-
tów obrazu.
piekielne oko I
Otwieramy zdjęcie z okiem kota (może to być równie dobrze oko
innego zwierzęcia, ważne by dawało efekt psychodeliczności) i
następnie eksportujemy je do fotomontażu. Tworzymy maskę na
warstwie i usuwamy fragmenty, poza okiem i powiekami, za pomo-
cą narzędzia selekcji.
motyle skrzydła II
Ustawiamy Poziomy (
Levels
) [
Ctrl
]+[
L
]na warstwie ze skrzy-
dłem, tak aby wkomponować je w całość: cienie (lewy suwak)
– 66; średnie tony (środkowy suwak) – 0,88; światła (prawy su-
wak) – 232.
piekielne oko II
Następnie ustawiamy style warstwy, aby nadać oku bardziej re-
alny wygląd. Wybieramy ustawienia:
Drop Shadow
:
Angle
– 65,
Distance
– 59,
Spread
– 0,
Size
– 79,
Contour
– karbowany (przed-
ostatnia opcja).
faktura twarzy I
Otwieramy zdjęcie ze skórą krokodyla, po czym eksportujemy ja
do fotomontażu, ustawiając je na twarzy manekina. Następnie
tworzymy maskę i usuwamy część warstwy ze zdjęciem skóry kro-
kodyla tak, aby tylko część nad twarzą była widoczna.
6
psd 05/2008 » www.psdmag.org
1
7
2
0
1
8
2
1
1
9
2
2
Plik z chomika:
tomcioro
Inne pliki z tego folderu:
American Photo. Wedding & Portrait Guide.pdf
(35040 KB)
Master Portrait Lighting - Christopher Grey.pdf
(13645 KB)
Lighting for Nude Photography - Światło w fotografii aktu.pdf
(12487 KB)
zabojcza_pieknosc.pdf
(808 KB)
wodka.pdf
(1080 KB)
Inne foldery tego chomika:
Cyfrografia - Czar Portretu i Urok Krajobrazu
Cyfrografia - Korekcja fotografii
Cyfrografia - Retusz i efekty
Cyfrografia - Retusz i efekty(1)
Fotografia cyfrowa - poradniki (e-booki)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin