informatyka europejczyka. zeszyt ćwiczeń dla gimnazjum pełna wersja.pdf
(
6211 KB
)
Pobierz
Rozdział
4
Podstawy
edycji graiki
Ćwiczenie 4.1.
Napisz, co umożliwiają programy graficzne.
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
Ćwiczenie 4.2.
Zaprojektuj na komputerze w dowolnym programie graficznym kartkę
okolicznościową, na przykład urodzinową.
Ćwiczenie 4.3.
Narysuj w dowolnym programie graficznym rysunek podobny do
poniższego. Pokoloruj go. Korzystaj z linii krzywej. Zwróć uwagę na
powtarzające się elementy. Zapisz rysunek pod nazwą Motyl w folde-
rze Moje dokumenty.
24
Ćwiczenie 4.4.
Narysuj w programie Paint rysunek podobny do poniższego. Zapisz go
w plikach z wymienionymi poniżej rozszerzeniami. Sprawdź i dopisz
poniżej, ile miejsca w pamięci komputera zajmuje ten rysunek w za-
leżności od rozszerzenia, z jakim został zapisany.
Stosując różne odcienie zieleni, korzystaj z kolorów
niestandardowych.
Mapa.bitowa.24-bitowa.(
*.bmp
).—..............................................
Mapa bitowa 256-kolorowa (
*.bmp
).—..........................................
Mapa bitowa 16-kolorowa (
*.bmp
).—...........................................
Mapa.bitowa.monochromatyczna.(
*.bmp
).—..................................
JPG.(
*.JPG
).—......................................................................
GIF.(
*.GIF
).—.......................................................................
TIFF.(
*.TIFF
).—.....................................................................
Ćwiczenie 4.5.
Napisz, jakiego polecenia należy użyć w programie graficznym Paint,
aby został wyświetlony pasek narzędzi przedstawiony poniżej.
.......................................................................................
25
Ćwiczenie 4.6.
Dokończ zdania:
Zapamiętywanie przez komputer obrazu w postaci mapy bitowej
(obrazu rastrowego) polega na .................................................
.......................................................................................
Zapamiętywanie obrazów w postaci obiektów uwzględniających naj-
istotniejsze szczegóły (nazywane grafiką wektorową) polega na .........
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
Ćwiczenie 4.7.
Poniższe rysunki przedstawione są w dużym powiększeniu. Napisz
obok każdego z nich, jaką reprezentują kompresję obrazu — stratną
czy bezstratną
.
...................................................................
.
..................................................................
Ćwiczenie 4.8.
Korzystając z klawisza Print Screen, utwórz na komputerze obraz
okna programu Paint. Dokonaj takiej obróbki, aby w nowym oknie
programu Paint uzyskać kilka poniżej przedstawionych ikonek z kolo-
rowymi ramkami różnej grubości.
.
.
.
.
.
26
Plik z chomika:
Jackobe
Inne pliki z tego folderu:
Danuta Kiałka, Katarzyna Kiałka informatyka europejczyka. podręcznik do zajęć komputerowych helion.pdf
(160189 KB)
Robert V. Levine potega-perswazji.-jak-sie-nas-kupuje-i-sprzedaje pełna wersja.pdf
(3439 KB)
Rick Sammon sekrety-fotografii-okiem-ricka-sammona- scan.pdf
(115260 KB)
ios 5. podręcznik programisty full scan.pdf
(23158 KB)
inkscape. podstawowa obsługa programu scan.pdf
(47445 KB)
Inne foldery tego chomika:
► Majster
♠NIEZAKNEBLOWANE
♥♥♥ LEKTURY POLECANE ♥ FREE MB
2012
2012(1)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin