trening mentalny. gry i zabawy dla dzieci ebook.pdf
(
154293 KB
)
Pobierz
Spis treści
Wstęp
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8
2
Dzieci potrzebują
wychowania
1
Całe życie to trening mentalny
Reguły i wolna przestrzeń
. . . . . . . . . . . .
26
Dlaczego bezstresowe wychowanie
musi być konsekwentne
. . . . . . . . . . . . .
26
Co właściwie oznacza
„trening mentalny”?
. . . . . . . . . . . . . . . . .
12
Dobry przykład
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
29
Trening mentalny dla dzieci
. . . . . . . . . .
13
Zmiany planów i wyjątki od reguły
. . .
36
Zwiększanie trudności
krok za krokiem
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
14
Pierwsza reguła brzmi:
„Frajda przy nauce”
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
37
W jakim wieku
zaczynać trening mentalny?
. . . . . . . . .
15
Uczenie się poprzez wspólne myślenie
i wypróbowywanie rozwiązań
. . . . . . .
38
Podstawy neurologii
. . . . . . . . . . . . . . . . .
16
Wyjaśnione poglądowo
— zakotwiczone w pamięci
. . . . . . . . . .
46
Wykorzystywanie faz uczenia się
i stosowanie bodźców
odpowiednich do wieku
. . . . . . . . . . . . .
17
Różne oczekiwania
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
47
Spis treści
5
Powiedzcie to pozytywnie
. . . . . . . . . . .
48
Sensowne spędzanie wolnego czasu
. .
49
Świadome kierowanie
zewnętrznymi wpływami
. . . . . . . . . . . .
52
3
Wasze dziecko ma potrzeby
— na szczęście!
Dziecko najedzone
— dziecko zadowolone?
. . . . . . . . . . . . .
56
Proste i konkretne sformułowania
. . . .
88
1. Potrzeby cielesne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
57
2. Potrzeba bezpieczeństwa
. . . . . . . . . . . .
73
Regularna ocena sukcesów
. . . . . . . . . .
90
3. Potrzeba miłości i przynależności
. . . .
76
Osiągnięcia muszą wzrastać
. . . . . . . . .
90
4. Potrzeba bycia docenionym
. . . . . . . . . .
77
Wielkie cele — dzieci
i profesjonalna kariera?
. . . . . . . . . . . . . .
91
5. Potrzeba samorealizacji
. . . . . . . . . . . . .
79
Różne cele — kto wygra?
. . . . . . . . . . . .
93
4
Czy ambitne cele pozaszkolne
można pogodzić z nauką?
. . . . . . . . . . .
96
Silniejsza motywacja dzięki
właściwie określonym celom
Co robić w przypadku trudności
z motywacją?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
99
Motywacja motorem
większych osiągnięć
. . . . . . . . . . . . . . . . .
84
Motywacja jest równoznaczna
z przyjemnością
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
100
Jeśli oczekiwania rodziców
przerastają dzieci
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
84
Uznawanie i przesuwanie
granic możliwości dziecka
. . . . . . . . . .
100
Wspólne określanie
właściwych celów
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
85
Oszukiwanie oznaką kreatywnego
rozwiązywania problemów?
. . . . . . . .
102
Czy dorośli powinni pomagać
dzieciom w poszukiwaniu celów?
. . . .
86
6
Spis treści
Radzenie sobie z presją i stresem
. . . .
104
Aktywny lub rozluźniony na życzenie
. .
129
Odpowiednia interpretacja
rezygnacji i agresji
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
105
Zanurzenie się w świat fantazji
. . . . . . .
131
Podróż w głąb ciała
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
134
Motywacja poprzez
wzajemny szacunek
. . . . . . . . . . . . . . . .
106
W tym jest jeszcze więcej uskrzydlenia
. .
139
Ogólne ćwiczenia
na wzmocnienie koncentracji
. . . . . . . .
142
Zręczne rozwiązywanie
konl iktów w grupie
. . . . . . . . . . . . . . . .
107
Właściwe ukierunkowanie uwagi
. . . . .
146
5
Siła psychiki
— dobre wyniki
Możliwie dokładna
ocena własnych sił
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
112
Najlepsze techniki
zwiększania siły psychicznej
. . . . . . . .
112
Sukces stale w centrum uwagi
. . . . . . . .
113
Motyw przewodni dla
Dziennika sukcesów w sporcie
. . . . . . . .
116
Plany działania dają
poczucie bezpieczeństwa
. . . . . . . . . . . .
120
Koncentracja — wiadomo jak
. . . . . . .
125
Zapomnieć o wszystkim wokół
— stan uskrzydlenia
. . . . . . . . . . . . . . . . .
126
Aktywacja i rozluźnienie
. . . . . . . . . . . . . .
127
Spis treści
7
7
Sprawność psychiczna
podczas zawodów
Wiedza daje
poczucie bezpieczeństwa
. ..........
176
Mentalny trening techniki
..........
176
Skrypt ułatwiający lepsze
wykonywanie ruchów
..............
178
Mentalne trenowanie techniki
z dziećmi
. ..........................
180
Przyzwyczajanie się do rywalizacji
. ..
183
Siedem czynników
wpływających na sukces
. ...........
184
Postrzeganie i przewidywanie
własnego sukcesu
..................
188
Prognoza i reakcja
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
190
Pozytywne rozmowy z samym sobą
pozwolą osiągnąć lepsze wyniki
podczas zawodów
. .................
196
6
Koordynacja pomaga
Waszemu dziecku
zachować równowagę
Epilog . .............................200
Podziękowania .....................201
Silni w sieci . ........................202
Polecane książki . ...................204
Krótki przegląd ćwiczeń ............207
Po co ćwiczyć koordynację?
. ........
154
Mały program treningowy
w hali sportowej
. ...................
156
Ćwiczenie koordynacji w domu
.....
164
Plik z chomika:
Jackobe
Inne pliki z tego folderu:
Danuta Kiałka, Katarzyna Kiałka informatyka europejczyka. podręcznik do zajęć komputerowych helion.pdf
(160189 KB)
Robert V. Levine potega-perswazji.-jak-sie-nas-kupuje-i-sprzedaje pełna wersja.pdf
(3439 KB)
Rick Sammon sekrety-fotografii-okiem-ricka-sammona- scan.pdf
(115260 KB)
ios 5. podręcznik programisty full scan.pdf
(23158 KB)
inkscape. podstawowa obsługa programu scan.pdf
(47445 KB)
Inne foldery tego chomika:
► Majster
♠NIEZAKNEBLOWANE
♥♥♥ LEKTURY POLECANE ♥ FREE MB
2012
2012(1)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin