infra2.pdf
(
43 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - infra4.doc
INFRASTRUKTURA
TRANSPORTU
C: liczbach ton / rok
D: pasa
Ň
erokilometrach / rok
E: tonokilometrach / rok
TEST EGZAMINACYJNY - ZESTAW
A.
6.
‘’ Droga publiczna ‘’ to droga :
A: dost
ħ
pna dla wszystkich pojazdów i
u
Ň
ytkowników, którzy spełniaj
Ģ
warunki
okre
Ļ
lone w ustawie
i rozporz
Ģ
dzeniach wykonawczych.
B: słu
ŇĢ
ca do wjazdu (i wyjazdu )
publiczno
Ļ
ci do obiektów kulturalnych,
sportowych, sakralnych i
innych okre
Ļ
lonych przez wojewod
ħ
zgodnie z ustaw
Ģ
.
C: poło
Ň
ona poza obszarem
zabudowanym
D: przeznaczona tylko dla obywateli
danego kraju
E: poło
Ň
ona na terenie parku
krajobrazowego i dost
ħ
pna bezpłatnie po
uzyskaniu zezwolenia w
dyrekcji parku narodowego
1. Słowo ‘’komunikacja’’ pochodzi od
łaci
ı
skiego :
A: ogradza
ę
B: przenosi
ę
C: czyni
ę
wspólnym
D: wi
Ģ
za
ę
E: woła
ę
2.
Wskaza
ę
gał
ħ
zie transportu zaliczane do
‘’ transportu l
Ģ
dowego ‘’ :
A: transport samochodowy
B: transport kolejowy
C: transport lotniczy
D:
Ň
egluga
Ļ
ródl
Ģ
dowa
E: transport rurowy
3.
Okre
Ļ
lenie ‘’ transport kombinowany ‘’
oznacza :
A: tor kolejowy wbudowany w jezdni
ħ
drogi samochodowej
B: transport osób niepełnosprawnych
C: podró
Ň
e pasa
Ň
erów z przesiadkami
D: przemieszczanie jednostek
ładunkowych (np. kontenerów) przez ró
Ň
ne
gał
ħ
zie transportu
l
Ģ
dowego i morskiego
E: transport zarówno pasa
Ň
erów , jak i
ładunków tymi samymi pojazdami
7.
Autostrada (tj. Droga I klasy technicznej
) spełnia nast
ħ
puj
Ģ
ce warunki :
A: dopuszczalna jest maksymalna
pr
ħ
dko
Ļę
jazdy 200 km/h.
B: dopuszczalna jest maksymalna
pr
ħ
dko
Ļę
jazdy 150 km/h.
C: ma wszystkie skrzy
Ň
owania z kolejami
ró
Ň
nopoziomowe
D: ma wszystkie skrzy
Ň
owania z innymi
drogami ró
Ň
nopoziomowe
E: ma dwie jezdnie oddzielone pasem
ochronnym.
4.
Roczne wielko
Ļ
ci przewozów s
Ģ
mierzone w :
A: liczbach pasa
Ň
erów / rok
B: kilowatogodzinach / rok
C: liczbach ton / rok
D: pasa
Ň
erokilometrach / rok
E: tonokilometrach / rok
8.
W jakich jednostkach przyj
ħ
to okre
Ļ
la
ę
pochylenie podłu
Ň
ne dróg
samochodowych :
A: w stopniach
B: w gradach
C: w radianach
D: w procentach
E: w ................
5.
Roczna praca przewozowa jest mierzona
w :
A: liczbach pasa
Ň
erów / rok
B: kilowatogodzinach / rok
9.
Jaki gatunek drzew wysadza si
ħ
na
jezdniach dróg w celu oddzielenia od
siebie poszczególnych
pasm ruchu ( uwzgl
ħ
dniaj
Ģ
c wymogi
ochrony
Ļ
rodowiska ) :
A: sosna
B: topola
C: garb
D: d
Ģ
b
E: modrzew
B: 4.50 [m.]
C: 4.75 [m.]
D: 5.50 [m.]
E: 5.75 [m.]
14.Co to jest przechyłka jezdni :
A: podniesienie wewn
ħ
trznej kraw
ħ
dzi
jezdni w łuku
B: podniesienie zewn
ħ
trznej kraw
ħ
dzi
jezdni w łuku
C: miejsce wyznaczone dla przekraczania
jezdni przez pieszych
D: pasmo ruchu wyznaczone dla
pojazdów uprzywilejowanych
E: koryto dla ukierunkowania odpływu
wód deszczowych
10.Jaka jest orientacyjna szeroko
Ļę
pasa
terenu zaj
ħ
tego przez autostrad
ħ
( bez strefy
ochronnej, w
której nie wolno umieszcza
ę
budynków
mieszkalnych ).
A: 8 do 10 metrów
B: 12 do 18 metrów
C: 20 do 25 metrów
D: 30 do 50 metrów
E: 80 do 100 metrów
15. Co to jest w
ħ
zeł drogowy :
A: miejsce zmiany numeracji dróg
B: miejsce krzy
Ň
owania wi
ħ
cej ni
Ň
dwu
dróg
C: miejscowo
Ļę
w której zbiega si
ħ
kilka
dróg
D: miejsce krzy
Ň
owania dróg, w którym
niektóre punkty kolizyjne s
Ģ
rozwi
Ģ
zane
ró
Ň
nopoziomowo
E: skrzy
Ň
owanie dróg, na których ruch
jest regulowany przez policjanta lub
sygnalizacj
ħ
Ļ
wietln
Ģ
11.Promie
ı
łuku kołowego w planie R=150
m. Na drodze V klasy technocznej
prowadzonej w górach
mo
Ň
na okre
Ļ
li
ę
jako :
A: bardzo du
Ň
y
B: do
Ļę
du
Ň
y
C:
Ļ
redni
D: mały lecz jeszcze dopuszczalny
E: za mały ( niedopuszczalny )
16.
Ile ł
Ģ
cznic jest w w
ħ
zle drogowym typu :
‘’ pełna koniczynka ‘’
A: 3
B: 5
C: 7
D: 9
E: 12
12.Jakie pochylenie podłu
Ň
ne na podje
Ň
dzie
drogi na wiadukt nad lini
Ģ
kolejow
Ģ
mo
Ň
na
uzna
ę
za
do
Ļę
du
Ň
e, lecz jeszcze dopuszczalne :
A: 50 %
B: 15%
C: 5 %
D: 0.5 %
E: 15 ........
17.
Najmniejszy promie
ı
skr
ħ
tu du
Ň
ej
ci
ħŇ
arówki, wg którego projektuje si
ħ
zaokr
Ģ
glenia kraw
ħŇ
ników
, p
ħ
tle do zawracania, place manewrowe
itp. Wynosi :
A: 2.5 [m.]
B: 5.0 [m.]
C: 15 [m.]
D: 30 [m.]
13.Najmniejsza dopuszczalna wysoko
Ļę
spod konstrukcji wiaduktu nad poziomem
jezdni ( dla budowli
nowych ) wynosi :
A: 3.75 [m.]
E: 60 [m.]
A: fragment sieci kolejowej ł
Ģ
cz
Ģ
cy dwa
du
Ň
e miasta
B: lini
ħ
kolejow
Ģ
znaczenia
mi
ħ
dzynarodowego
C: cz
ħĻę
linii kolejowej mi
ħ
dzy stacjami
w
ħ
złowymi
D: cz
ħĻę
linii kolejowej mi
ħ
dzy
s
Ģ
siednimi stacjami
E: kierunek ruchu poci
Ģ
gów
18.
Typow
Ģ
szeroko
Ļę
stanowiska do
parkowania samochodów osobowych
przyjmuje si
ħ
:
A: 2,0 [m.]
B: 2.5 [m.]
C: 2.75 [m.]
D: 3.0 [m.]
E: 3.5 [m.]
24.
‘’ Ukres ‘’ jest to :
A: miejsce ustawienia semafora
B: znak miejsca do którego mo
Ň
na
doprowadzi
ę
tabor przed rozjazdem, aby był
jeszcze mo
Ň
liwy
przejazd po drugim torze
wyprowadzonym z rozjazdu
C: znak miejsca zatrzymania czoła
poci
Ģ
gu przy peronie
D: kraw
ħŇ
nik peronu
E: znak obowi
Ģ
zuj
Ģ
cego zatrzymania
pojazdu przed przejazdem drogi przez tory
kolejowe
19.
Typow
Ģ
szeroko
Ļę
stanowiska do
parkowania samochodów osobowych, z
których korzystaj
Ģ
osoby niepełnosprawne przyjmuje si
ħ
:
A: 2.0 [m.]
B: 2.5 [m.]
C: 2.75 [m.]
D: 3.0 [m.]
E: 3.5 [m.]
20.
Trwało
Ļę
nawierzchni drogi zale
Ň
y
przede wszystkim od :
A: rozmieszczania osłon przeciw
zawiejom i zamieciom
Ļ
nie
Ň
nym
B: typu opon samochodowych
C: wska
Ň
ników wilgotno
Ļ
ci powietrza
D: stabilno
Ļ
ci podło
Ň
a i podbudowy
E: rodzaju ro
Ļ
linno
Ļ
ci w otoczeniu drogi
25.
Szeroko
Ļę
toru kolejowego jest mierzona
:
A: mi
ħ
dzy zewn
ħ
trznymi
powierzchniami główek szyn
B: mi
ħ
dzy zewn
ħ
trznymi
powierzchniami tarcz zestawów kołowych
C: mi
ħ
dzy osiami szyn
D: mi
ħ
dzy wewn
ħ
trznymi
powierzchniami główek szyn
E: mi
ħ
dzy powierzchniami obrze
Ň
y
zestawów kołowych od strony główek szyn
21.
ĺ
wiatowy rekord pr
ħ
dko
Ļ
ci pojazdu
szynowego został uzyskany w roku 1991 :
A: w Japonii - wynosi 312.3 km/h
B: we Francji - wynosi 383.5 km/h
C: w Niemczech - wynosi 381.4 km/h
D: we Francji - wynosi 515.3 km/h
E: w Japonii - wynosi 435.0 km/h
26.
W Polsce stosowana jest ‘’ normalna ‘’
szeroko
Ļę
toru kolejowego taka, jak w
wi
ħ
kszo
Ļ
ci krajów
Europy zachodniej oraz w USA, a
mianowicie :
A: 1400 [mm]
B: 1435 [mm]
C: 1425 [mm]
D: 1520 [mm]
E: 1535 [mm]
22.
Pierwsz
Ģ
lini
ħ
kolejow
Ģ
na ziemiach
polskich uroczy
Ļ
cie otworzył :
A: Ko
Ļ
ciuszko
B: Napoleon I
C: Cesarz Austrii Franciszek Józef
D: Henryk Sienkiewicz
E: Marszałek Józef Piłsudski
23.
Poj
ħ
cie ‘’ szlak ‘’ oznacza :
27.
W jakich jednostkach przyj
ħ
to okre
Ļ
la
ę
pochylenie podłu
Ň
ne dróg kolejowych :
A: w stopniach
B: w gradach
C: w radianach
D: w procentach
E: w ..................
D: styropianu
E: granitu
32.
Krzywa przej
Ļ
ciowa w torze kolejowym
jest to :
A: krzywa słu
ŇĢ
ca da regulacji
odkształce
ı
szeroko
Ļ
ci toru powstałych
wskutek drga
ı
powodowanych ruchem poci
Ģ
gów
B: krzywa stopnia co najmniej
trzeciego, wpisana mi
ħ
dzy prost
Ģ
, a łuk
kołowy na której nast
ħ
puje
stopniowa zmiana warto
Ļ
ci siły
od
Ļ
rodkowej
C: krzywa stopnia co najmniej trzeciego
wyprowadzaj
Ģ
ca tor kolejowy z poziomu na
wzniesienie
( lub odwrotnie )
D: odcinek toru kolejowego poło
Ň
ony w
łuku kołowym w planie, na którym zwi
ħ
ksza
si
ħ
lub
zmniejsza pr
ħ
dko
Ļę
poci
Ģ
gów
E: krzywa toru w rozje
Ň
dzie słu
ŇĢ
ca dla
przeprowadzania taboru z toru na inny tor
28.
Jakie wzniesienie linii kolejowej
magistralnej, przeznaczonej dla ci
ħŇ
kich
poci
Ģ
gów towarowych
mo
Ň
na uzna
ę
za stosunkowo du
Ň
e, lecz
jeszcze dopuszczalne :
A: 8 ...........
B: 2.5 ..........
C: 0.15 radiana
D: 15 stopni
E: 2.5 procenta
29.
Jaki jest dopuszczalny nacisk na 1 o
Ļ
taboru na liniach kolejowych
magistralnych w Polsce :
A: 225 [kN]
B: 22.5 [t]
C: 25 [t]
D: 250 [kN]
E: nie okre
Ļ
lono
33.
Najmniejsza wysoko
Ļę
spodu konstrukcji
wiaduktu nad główk
Ģ
szyny - ( nad torem
zelektryfikowanym ) wynosi :
A: 4.5 [m.]
B: 4.9 [m.]
C: 5.45 [m.]
D: 6.5 [m.]
E: 8.0 [m.]
30.
Promie
ı
łuku kołowego w planie R=600
[m.] mo
Ň
na oceni
ę
jako wystarczaj
Ģ
cy dla
:
A: bocznicy zakładowej o Vmax = 40
km/h
B: linii kolejowej II-gorz
ħ
dnej o Vmax
= 80 km/h
C: linii kolejowej I-szorz
ħ
dnej o Vmax
= 120 km/h
D: linii kolejowej magistralnej o Vmax
= 160 km/h
E: linii kolejowej dla du
Ň
ych pr
ħ
dko
Ļ
ci
o Vmax = 300 km/h
34.
Szyny s
Ģ
w torze kolejowym lekko
przechylone ku
Ļ
rodkowi ( 1:20 ) :
A: jest to nieprawda - szyny s
Ģ
ustawione w torze pionowo
B: w celu ułatwienia spływu wód
deszczowych z główek szyn
C: w celu ułatwienia wylewania
Ļ
rodków chwastobójczych ze zbiorników
D: w celu utrudnienia chodzenia po
torze osób nieupowa
Ň
nionych
E: w celu wygaszania w
ħŇ
ykowatych
ruchów poprzecznych tocz
Ģ
cego si
ħ
taboru
31.
W Polsce stosuje si
ħ
podkłady kolejowe
z :
A: aluminium
B: stopów miedzi i niklów
C: tworzyw sztucznych
35.
Obecnie na liniach kolejowych głównych
stosowany jest tor z szyn ci
Ģ
głych
spawanych.
Rozszerzalno
Ļę
cieplna szyn ( podło
Ň
a )
w takim torze jest zwalczana przez :
A: perforowanie szyn
B: wstawki szyn o zwi
ħ
kszonej
spr
ħŇ
ysto
Ļ
ci podłu
Ň
nej co kilka kilometrów
C: dopuszczenie napr
ħŇ
e
ı
wewn
ħ
trznych w szynach i bardzo silne ich
przytwierdzenie do
podkładów oraz pogrubienie warstwy
podsypki
D: stosowanie domieszek niektórych
pierwiastków ‘’szlachetnych’’ do stali, które
w porównaniu z
klasyczn
Ģ
stal
Ģ
w
ħ
glow
Ģ
ograniczaj
Ģ
rozszerzalno
Ļę
ciepln
Ģ
do warto
Ļ
ci
praktycznie
niezauwa
Ň
alnych
E: smarowanie szyn olejami z
domieszkami detergentów
A: wi
ħ
cej, ni
Ň
0.5 miliona pasa
Ň
erów
rocznie
B: wi
ħ
cej, ni
Ň
1.0 milion pasa
Ň
erów
rocznie
C: wi
ħ
cej, ni
Ň
3.0 miliony pasa
Ň
erów
rocznie
D: wi
ħ
cej, ni
Ň
5.0 milionów pasa
Ň
erów
rocznie
E: wi
ħ
cej, ni
Ň
10.0 milionów pasa
Ň
erów
rocznie
39.
Okre
Ļ
lenie ‘’ terminal cargo ‘’ ( w porcie
lotniczym ) oznacza :
A: stanowisko przegl
Ģ
du technicznego i
wyposa
Ň
enia samolotów
B: wytwórnia posiłków dostarczanych
do samolotów
C: stanowisko kierowania ruchem w
powietrzu i na drogach startowych
D: budynek dla odprawy, obsługi i
oczekiwania pasa
Ň
erów lotniczych
E: budynek i urz
Ģ
dzenia do odprawy,
obsługi i składowania ładunków
przewo
Ň
onych samolotami
36.
Tunel dla pasa
Ň
erów na stacji jest z
reguły :
A: du
Ň
o dro
Ň
szy, ni
Ň
kładka nad torami
B: du
Ň
o ta
ı
szy, ni
Ň
kładka nad torami
C: wygodniejszy dla pasa
Ň
erów, ni
Ň
kładka
D: mniej wygodny dla pasa
Ň
erów, ni
Ň
kładka
E: mniej bezpieczny dla pasa
Ň
erów, ni
Ň
przej
Ļ
cie przez tory w poziomie
40.
Okre
Ļ
lenie ‘’ pirs ‘’ w porcie morskim
oznacza :
A: budynek i urz
Ģ
dzenia do odprawy i
składowania ładunków przewo
Ň
onych
statkami morskimi
B: urz
Ģ
dzenie do wyładunku w
ħ
gla z
wagonów poprzez ich odwrócenie do góry
nogami
C: stanowisko do przegl
Ģ
du
technicznego statków
D: pojemnik do zrzutu nieczysto
Ļ
ci ze
statków
E: stosunkowo w
Ģ
ski pas l
Ģ
du ( z
nabrze
Ň
ami ) wysuni
ħ
ty w morze
37.
Aby port lotniczy mógł by
ę
zaliczony do
klasy I, jego droga startowa musi mie
ę
długo
Ļę
co najmniej :
A: 3250 [m.]
B: 2600 [m.]
C: 1800 [m.]
D: 1300 [m.]
E: 900 [m.]
41.
Aby port mógł obsługiwa
ę
du
Ň
e statki o
ładowno
Ļ
ci około 30000 ton, potrzebna
jest gł
ħ
boko
Ļę
toru wodnego i basenów co najmniej :
A: około 2 [m.]
B: około 4 [m.]
C: około 9 [m.]
38.
Wielki port lotniczy ( o znaczeniu
Ļ
wiatowym ) to taki, który obsługuje
rocznie :
Plik z chomika:
Rzedzian8
Inne pliki z tego folderu:
Infra.doc
(147 KB)
infra1.pdf
(100 KB)
infra2.pdf
(43 KB)
infra3.pdf
(42 KB)
infrastruktura.doc
(211 KB)
Inne foldery tego chomika:
Fizyka I
Grafika inżynierska
Matematyka I
Materiałoznastwo
Podstawy ekonomii
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin