metoda_johnsona.pdf

(1136 KB) Pobierz
316730004 UNPDF
Zarządzanie
Klienta
Europejski poradnik praktyka
Satysfakcją
316730004.004.png
Zarządzanie
Klienta
Europejski poradnik praktyka
Warszawa, 2008
Satysfakcją
Tytuł oryginału: European Primer on Customer Satisfaction Management
Warszawa, 2008
Publikacja wersji polskiej współinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego
Przekład z języka angielskiego: Iwona Sikorska
Nadzór merytoryczny: prof. Marek Bugdol, dr Tomasz Papaj
Korekta: Małgorzata Bryda
Wydanie 1
ISBN: 978 - 83 - 910638 - 6 - 6
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa
www.kprm.gov.pl
Przygotowanie polskiej wersji językowej:
Taurus Doradztwo i Reklama
44-100 Gliwice, ul. Wincentego Pola 16
www.taurus-reklama.pl
316730004.005.png 316730004.006.png
EUPAN i IPSG
Sieć UE ds. Administracji Publicznej (European Union Public Administration Network - EUPAN)
to nieformalna sieć Dyrektorów Generalnych odpowiedzialnych za administrację publiczną w
państwach członkowskich Unii Europejskiej, krajach akcesyjnych i kandydujących oraz w Komisji
Europejskiej (www.eupan.eu).
Celem EUPAN jest:
Wspierać wdrażanie Strategii Lizbońskiej przez uczynienie obywatela ośrodkiem zainteresowania
zarządzania publicznego poprzez pracę w różnych dziedzinach (zasoby ludzkie, innowacja,
jakość, e-goverment) i z różnymi zainteresowanymi stronami w celu zwiększenia efektywności
i nastawienia na klienta w europejskim sektorze usług publicznych.
EUPAN jest zatem platformą wymiany poglądów, doświadczeń i dobrych praktyk
w celu doskonalenia wydajności, konkurencyjności i jakości usług świadczonych przez urzędy
administracji publicznej w Europie.
Sieć zorganizowana jest na trzech poziomach:
Ministrowie i Komisarz odpowiedzialni za administrację publiczną,
Dyrektorzy Generalni odpowiedzialni za administrację publiczną w państwach
EUPAN składa się z różnych grup roboczych rezydujących w ramach zgromadzenia Dyrektorów
Generalnych Administracji Publicznej:
grupa robocza ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi (Human Resources Working- Group -
członkowskich,
Grupy robocze pracowników administracji z różnych państw członkowskich.
HRWG) oraz tzw. Krajowe punkty kontaktowe (NCP)
grupa robocza e-goverment,
grupa robocza ds. doskonalenia przepisów i wprowadzania uproszczeń administracyjnych,
(Better Regulation)
Grupa ds. Innowacyjnych Służb Publicznych (IPSG).
Minister
Dyrektor Generalny
DISPA 1
DEBR 1
DG Troika
Sekretariat Troiki
HRWG
IPSG
E-government
Better Regulation
NCP
CAF CSM
IPSG uznaje znaczenie i rolę klientów w doskonaleniu administracji publicznej i podejmuje szereg
działań i projektów w celu porpawy umiejętności w tej dziedzinie. Ponieważ w ostatnich latach
satysfakcja klienta wzbudza zainteresowanie i nabiera coraz większego znaczenia, ustanowiono
Grupę Ekspertów ds. Zarządzania Satysfakcją Klienta.
1 Directors of Institutes and Schools of Public Administration, Directors and Experts for
Better Regulation - grupy współpracujące z EUPAN
5
316730004.007.png 316730004.001.png 316730004.002.png 316730004.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin