Access- tworzenie formularzy.doc

(129 KB) Pobierz
4

4. TWORZENIE FORMULARZY

 

4.1. Tworzenie formularza KLIENCI

·         wybrać kartę Formularze

·         kliknąć przycisk Nowy

·         na liście w oknie dialogowym zaznaczyć Kreator formularzy

·         nacisnąć przycisk OK

·         w polu Tabele/Kwerendy nacisnąć strzałkę rozwinięcia i wybrać tabelę KLIENCI

·         kliknąć na przycisk >> , aby wszystkie nazwy pól z listy Dostępne pola pojawiły się w polu Wybrane pola

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaznaczyć Kolumnowy układ formularza

·         kliknąć przycisk Dalej

·         z listy wybrać styl Standardowy

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaakceptować nazwę formularza KLIENCI

·         kliknąć przycisk Utwórz

·         przejść do Widoku Projekt

·         ustawić wskaźnik myszy na granicy sekcji Nagłówek formularza i Szczegóły (wskaźnik myszy zmieni się w czarne strzałki)

·         wcisnąć LPM (lewy przycisk myszy) i rozciągnąć w dół sekcję nagłówka

·         upewnić się, czy na ekranie wyświetlony jest Przybornik (jeśli nie, to na pasku narzędzi kliknąć przycisk z młotkiem i kluczem francuskim)

·         z przybornika wybrać formant Etykieta (przycisk Aa)

·         kliknąć w dowolnym miejscu sekcji Nagłówek formularza

·         wpisać do etykiety KLIENCI NASZEJ FIRMY

·         nacisnąć ENTER

·         z paska narzędzi wybrać czcionkę Times New Roman CE, rozmiar czcionki 10

·         z paska narzędzi wybrać przycisk pogrubienia B

·         dwukrotnie kliknąć na prawą krawędź etykiety, aby automatycznie dopasować szerokość etykiety do długości tekstu

·         na pasku narzędzi rozwinąć strzałkę przy przycisku Kolor czcionki A i wybrać z palety kolorów kolor Czerwony

·         na pasku narzędzi rozwinąć strzałkę przy przycisku Kolor wypełnienia/tła (przycisk z przechylonym wiaderkiem) i wybrać z palety kolorów kolor Żółty

·         mając zaznaczoną w nagłówku formularza etykietę KLIENCI NASZEJ FIRMY, kliknąć dwukrotnie na pasku narzędzi przycisk Malarz formatów (przycisk z żółtym pędzlem)w celu skopiowania formatu tej etykiety do pozostałych etykiet

·         klikać po kolei na poszczególne etykiety w sekcji Szczegóły

·         wcisnąć ponownie na pasku narzędzi przycisk Malarz formatów (przycisk z żółtym pędzlem) lub przycisk ESC w celu wyłączenia funkcji kopiowania formatów

·         dopasować szerokość tych etykiet, w których  tekst nie jest w pełni widoczny (rozciągnąć lub dwukrotnie kliknąć ich prawą krawędź )

·         w nagłówku formularza zaznaczyć etykietę KLIENCI NASZEJ FIRMY

·         zmienić rozmiar czcionki w etykiecie na 14

·         dwukrotnie kliknąć na prawą krawędź etykiety, aby automatycznie dopasować szerokość etykiety do długości tekstu

·         zaznaczyć całą sekcję nagłówka (kliknąć na szary prostokąt z napisem Nagłówek formularza)

·         na pasku narzędzi rozwinąć strzałkę przy przycisku Kolor wypełnienia/tła (przycisk z przechylonym wiaderkiem) i wybrać z palety kolorów kolor Pomarańczowy

·         zaznaczyć całą sekcję szczegółów (kliknąć na szary prostokąt z napisem Szczegóły)

·         na pasku narzędzi rozwinąć strzałkę przy przycisku Kolor wypełnienia/tła (przycisk z przechylonym wiaderkiem) i wybrać z palety kolorów kolor Granatowy)

·         z menu Format wybrać polecenie Autoformatowanie lub na pasku narzędzi kliknąć przycisk o tej samej nazwie (ikona przedstawia kartkę ze ściętym lewym dolnym rogiem)

·         w oknie Autoformatowanie wcisnąć przycisk Dostosuj i zaznaczyć opcję Utwórz nowe autoformatowanie w oparciu o formularz Klienci

·         kliknąć przycisk OK

·         w oknie Nazwa stylu wpisać Swoje nazwisko

·         kliknąć przycisk OK

·         zamknąć okno Autoformatowanie (kliknąć przycisk Zamknij lub przycisk z krzyżykiem)

·         rozciągnąć dolną lub prawą krawędź formularza (przy paskach przewijania) aż do pojawienia się pod formularzem lub obok formularza ciemnoszarego tła

·         kliknąć prawy przycisk myszy na ciemnoszarym tle i zaznaczyć polecenie Właściwości

·         pojawi się okno właściwości Formularz

·         wybrać kartę Format

·         ustawić kursor we właściwości Przyciski nawigacyjne

·         kliknąć strzałkę rozwinięcia i wybrać opcję Nie

·         zamknąć okno właściwości formularza

·         upewnić się, czy na przyborniku jest wciśnięty przycisk Kreatorzy formantów (ikona z różdżką i gwiazdkami).Jeśli nie, to należy go wcisnąć

·         z przybornika wybrać formant Przycisk polecenia (ikona z szarym prostokątem)

·         kliknąć pod szarym prostokątem z napisem Stopka formularza

·         w oknie dialogowym Kreator przycisków poleceń w polu Kategorie wybrać Poruszanie się między rekordami, a następnie w polu Akcje wybrać Idź do następnego rekordu

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaznaczyć opcję Tekst i wpisać Następny klient

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaakceptować nazwę przycisku proponowana przez program

·         wcisnąć przycisk Utwórz

·         z przybornika wybrać formant Przycisk polecenia (ikona z szarym prostokątem)

·         kliknąć w sekcji Stopka formularza obok przycisku Następny klient

·         w oknie dialogowym Kreator przycisków poleceń w polu Kategorie wybrać Poruszanie się między rekordami, a następnie w polu Akcje wybrać Idź do poprzedniego rekordu

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaznaczyć opcję Tekst i wpisać Poprzedni klient

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaakceptować nazwę przycisku proponowana przez program

·         wcisnąć przycisk Utwórz

·         z przybornika wybrać formant Przycisk polecenia (ikona z szarym prostokątem)

·         kliknąć w sekcji Stopka formularza obok przycisku Poprzedni klient

·         w oknie dialogowym Kreator przycisków poleceń w polu Kategorie wybrać Poruszanie się między rekordami, a następnie w polu Akcje wybrać Idź do pierwszego rekordu

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaznaczyć opcję Tekst i wpisać Pierwszy klient

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaakceptować nazwę przycisku proponowana przez program

·         wcisnąć przycisk Utwórz

·         z przybornika wybrać formant Przycisk polecenia (ikona z szarym prostokątem)

·         kliknąć w sekcji Stopka formularza obok przycisku Pierwszy klient

·         w oknie dialogowym Kreator przycisków poleceń w polu Kategorie wybrać Poruszanie się między rekordami, a następnie w polu Akcje wybrać Idź do ostatniego rekordu

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaznaczyć opcję Tekst i wpisać Ostatni klient

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaakceptować nazwę przycisku proponowana przez program

·         wcisnąć przycisk Utwórz

·         z przybornika wybrać formant Przycisk polecenia (ikona z szarym prostokątem)

·         kliknąć w sekcji Stopka formularza obok przycisku Ostatni klient

·         w oknie dialogowym Kreator przycisków poleceń w polu Kategorie wybrać Operacje na formularzach, a następnie w polu Akcje wybrać Zamknij formularz

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaznaczyć opcję Tekst i wpisać Zamknij formularz

·         kliknąć przycisk Dalej

·         zaakceptować nazwę przycisku proponowana przez program

·         wcisnąć przycisk Utwórz

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin