informatyka europejczyka. zeszyt ćwiczeń dla gimnazjum full.pdf

(6211 KB) Pobierz
889765107.066.png
Rozdział
4
Podstawy
edycji graiki
889765107.077.png 889765107.088.png 889765107.099.png 889765107.001.png 889765107.012.png 889765107.018.png 889765107.019.png 889765107.020.png 889765107.021.png 889765107.022.png 889765107.023.png 889765107.024.png 889765107.025.png 889765107.026.png 889765107.027.png 889765107.028.png 889765107.029.png 889765107.030.png 889765107.031.png 889765107.032.png 889765107.033.png 889765107.034.png 889765107.035.png
Ćwiczenie 4.1.
Napisz, co umożliwiają programy graficzne.
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
Ćwiczenie 4.2.
Zaprojektuj na komputerze w dowolnym programie graficznym kartkę
okolicznościową, na przykład urodzinową.
Ćwiczenie 4.3.
Narysuj w dowolnym programie graficznym rysunek podobny do
poniższego. Pokoloruj go. Korzystaj z linii krzywej. Zwróć uwagę na
powtarzające się elementy. Zapisz rysunek pod nazwą Motyl w folde-
rze Moje dokumenty.
24
889765107.036.png 889765107.037.png 889765107.038.png 889765107.039.png 889765107.040.png 889765107.041.png 889765107.042.png 889765107.043.png 889765107.044.png 889765107.045.png 889765107.046.png 889765107.047.png 889765107.048.png 889765107.049.png 889765107.050.png 889765107.051.png 889765107.052.png 889765107.053.png 889765107.054.png 889765107.055.png 889765107.056.png 889765107.057.png 889765107.058.png 889765107.059.png 889765107.060.png 889765107.061.png
Ćwiczenie 4.4.
Narysuj w programie Paint rysunek podobny do poniższego. Zapisz go
w plikach z wymienionymi poniżej rozszerzeniami. Sprawdź i dopisz
poniżej, ile miejsca w pamięci komputera zajmuje ten rysunek w za-
leżności od rozszerzenia, z jakim został zapisany.
Stosując różne odcienie zieleni, korzystaj z kolorów
niestandardowych.
Mapa.bitowa.24-bitowa.( *.bmp ).—..............................................
Mapa bitowa 256-kolorowa ( *.bmp ).—..........................................
Mapa bitowa 16-kolorowa ( *.bmp ).—...........................................
Mapa.bitowa.monochromatyczna.( *.bmp ).—..................................
JPG.( *.JPG ).—......................................................................
GIF.( *.GIF ).—.......................................................................
TIFF.( *.TIFF ).—.....................................................................
Ćwiczenie 4.5.
Napisz, jakiego polecenia należy użyć w programie graficznym Paint,
aby został wyświetlony pasek narzędzi przedstawiony poniżej.
.......................................................................................
25
889765107.062.png 889765107.063.png 889765107.064.png 889765107.065.png 889765107.067.png 889765107.068.png 889765107.069.png 889765107.070.png 889765107.071.png 889765107.072.png 889765107.073.png 889765107.074.png 889765107.075.png 889765107.076.png 889765107.078.png 889765107.079.png 889765107.080.png 889765107.081.png 889765107.082.png 889765107.083.png 889765107.084.png 889765107.085.png 889765107.086.png 889765107.087.png 889765107.089.png 889765107.090.png
Ćwiczenie 4.6.
Dokończ zdania:
Zapamiętywanie przez komputer obrazu w postaci mapy bitowej
(obrazu rastrowego) polega na .................................................
.......................................................................................
Zapamiętywanie obrazów w postaci obiektów uwzględniających naj-
istotniejsze szczegóły (nazywane grafiką wektorową) polega na .........
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
Ćwiczenie 4.7.
Poniższe rysunki przedstawione są w dużym powiększeniu. Napisz
obok każdego z nich, jaką reprezentują kompresję obrazu — stratną
czy bezstratną
.
...................................................................
.
..................................................................
Ćwiczenie 4.8.
Korzystając z klawisza Print Screen, utwórz na komputerze obraz
okna programu Paint. Dokonaj takiej obróbki, aby w nowym oknie
programu Paint uzyskać kilka poniżej przedstawionych ikonek z kolo-
rowymi ramkami różnej grubości.
.
.
.
.
.
26
889765107.091.png 889765107.092.png 889765107.093.png 889765107.094.png 889765107.095.png 889765107.096.png 889765107.097.png 889765107.098.png 889765107.100.png 889765107.101.png 889765107.102.png 889765107.103.png 889765107.104.png 889765107.105.png 889765107.106.png 889765107.107.png 889765107.108.png 889765107.109.png 889765107.002.png 889765107.003.png 889765107.004.png 889765107.005.png 889765107.006.png 889765107.007.png 889765107.008.png 889765107.009.png 889765107.010.png 889765107.011.png 889765107.013.png 889765107.014.png 889765107.015.png 889765107.016.png 889765107.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin