informatyka europejczyka. zeszyt ćwiczeń dla gimnazjum full.pdf
(
6211 KB
)
Pobierz
Rozdział
4
Podstawy
edycji graiki
Ćwiczenie 4.1.
Napisz, co umożliwiają programy graficzne.
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
Ćwiczenie 4.2.
Zaprojektuj na komputerze w dowolnym programie graficznym kartkę
okolicznościową, na przykład urodzinową.
Ćwiczenie 4.3.
Narysuj w dowolnym programie graficznym rysunek podobny do
poniższego. Pokoloruj go. Korzystaj z linii krzywej. Zwróć uwagę na
powtarzające się elementy. Zapisz rysunek pod nazwą Motyl w folde-
rze Moje dokumenty.
24
Ćwiczenie 4.4.
Narysuj w programie Paint rysunek podobny do poniższego. Zapisz go
w plikach z wymienionymi poniżej rozszerzeniami. Sprawdź i dopisz
poniżej, ile miejsca w pamięci komputera zajmuje ten rysunek w za-
leżności od rozszerzenia, z jakim został zapisany.
Stosując różne odcienie zieleni, korzystaj z kolorów
niestandardowych.
Mapa.bitowa.24-bitowa.(
*.bmp
).—..............................................
Mapa bitowa 256-kolorowa (
*.bmp
).—..........................................
Mapa bitowa 16-kolorowa (
*.bmp
).—...........................................
Mapa.bitowa.monochromatyczna.(
*.bmp
).—..................................
JPG.(
*.JPG
).—......................................................................
GIF.(
*.GIF
).—.......................................................................
TIFF.(
*.TIFF
).—.....................................................................
Ćwiczenie 4.5.
Napisz, jakiego polecenia należy użyć w programie graficznym Paint,
aby został wyświetlony pasek narzędzi przedstawiony poniżej.
.......................................................................................
25
Ćwiczenie 4.6.
Dokończ zdania:
Zapamiętywanie przez komputer obrazu w postaci mapy bitowej
(obrazu rastrowego) polega na .................................................
.......................................................................................
Zapamiętywanie obrazów w postaci obiektów uwzględniających naj-
istotniejsze szczegóły (nazywane grafiką wektorową) polega na .........
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
Ćwiczenie 4.7.
Poniższe rysunki przedstawione są w dużym powiększeniu. Napisz
obok każdego z nich, jaką reprezentują kompresję obrazu — stratną
czy bezstratną
.
...................................................................
.
..................................................................
Ćwiczenie 4.8.
Korzystając z klawisza Print Screen, utwórz na komputerze obraz
okna programu Paint. Dokonaj takiej obróbki, aby w nowym oknie
programu Paint uzyskać kilka poniżej przedstawionych ikonek z kolo-
rowymi ramkami różnej grubości.
.
.
.
.
.
26
Plik z chomika:
arkadius29
Inne pliki z tego folderu:
Joanna Wrycza-Bekier kreatywna praca dyplomowa. jak stworzyć fascynujący tekst naukowy full version.pdf
(8780 KB)
perełki programowania gier. vademecum profesjonalisty. tom 1 full.pdf
(7859 KB)
bezpieczenstwo-aplikacji-tworzonych-w-technologii-ajax- full scan.pdf
(32838 KB)
wybrzeże dalmacji i czarnogóry. udane wakacje. wydanie 1 cała książka.pdf
(63974 KB)
fotografia-kulinarna.-od-zdjecia-do-arcydziela full version.pdf
(27835 KB)
Inne foldery tego chomika:
1181 ebooków mobi
Amazon KINDLE
Bajki
Bajki edukacyjne
Chopin - Preludia - Blechacz
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin