Traktat o Projekcji Astralnej -Robert Bruce.pdf

(235 KB) Pobierz
Microsoft Word - Traktat.doc
Traktat o Projekcji Astralnej
(C) 1994 Robert Bruce
Projekcja astralna ma wiele aspektów, które są czasem źle rozumiane. Niniejsza
praca ma na celu rzucić nieco światła na to zagadnienie i wyjaśnić, na czym ono
naprawdę polega. Teorie i wnioski, jakie tu przedstawiam, pochodzą w większości z
mojego osobistego doświadczenia. Celem tego traktatu jest przyczynić się do
lepszego zrozumienia i rozpropagowania nowych, prostszych i efektywniejszych
technik projekcji.
Czym jest wymiar astralny?
Astral jest wymiarem najbliższym światu fizycznemu. Pokrywa nasz świat niczym
wielka mentalna sieć, łapiąc i zatrzymując wszystkie myśli. Jego zawartość została
stworzona przez zbiorową świadomość umysłu wszechświata. Zwiera wszystkie
myśli, wspomnienia, fantazje i sny każdej żywej istoty. materiał zawarty w tym
świecie, na mocy prawa podobieństwa (podobne przyciąga podobne), rozwarstwia
się i tworzy osobne warstwy lub skupiska. Te skupiska myśli są zwane potocznie
planami astralnymi, światami astralnymi lub rzeczywistościami astralnymi.
Świat astralny składa się z materii astralnej, którą opisuje się krótko jako to, co w
umyśle. Świat ten jest niezwykle wrażliwy na myśl i może być kształtowany w
dowolny sposób. Kreacje te mogą być tak doskonałe, że staną się nieodróżnialne od
rzeczywistości.
Najlepszym wyjaśnieniem tego może być porównanie materii astralnej z
nienaświetloną, bardzo czułą taśmą fotograficzną. Gdy film zostaje wystawimy na
światło i skoncentrowany na właściwym obszarze przez soczewkę aparatu, na taśmie
niezwłocznie pojawia się wskutek reakcji chemicznych idealny obraz rzeczywistości.
Podobnie, gdy materia astarlna jest wystawiona na działanie myśli, skoncentrowana
przez soczewkę umysłu, niezwłocznie powstaje idealny obraz rzeczywistości dzięki
reakcji materii astralnej z myślą. Spójność i trwałość jakiejkolwiek kreacji w astralu
zależy w dużej mierze od siły umysłu dokonującego tworzenia.
Sny
Oto jak podświadomość tworzy sny: Przenosząc się podczas snu w astral, może
stworzyć dowolny scenariusz, jaki tylko sobie zażyczy. Jest to jej sposób
rozwiązywania problemów i porozumiewania ze świadomą częścią umysłu. Tworzy
serię spójnych myślowych scenariuszy i projektuje je w astral, gdzie się utrwalają.
Następnie świadomy umysł przeżywa i ogląda te scenariusze podczas snu.
Przypomina to oglądanie wcześniej nakręconego przez kogoś (podświadomość)
innego filmu na ekranie (w świecie astralnym).
Myślokształty.
Jakikolwiek nowy obiekt w świecie fizycznym jest asymilowany przez pewien okres
czasu również w świecie astralnym. Myślokształt go reprezentujący najpierw "rośnie"
w najniższej części astralu, blisko wymiaru fizycznego, a w miarę upływu czasu staje
się coraz to trwalszy. Jak każdy myślokształt, rośnie tym szybciej, im więcej uwagi
się mu poświęca.
Im "wyżej" posuwamy się w głąb astralu, tym mniej znajdziemy myślokształtów
przypominających fizyczne przedmioty, takie, jakie znamy. Materialne obiekty muszą
trwać przez bardzo długi czas, zanim nabiorą swojego kształtu i zaczną istnieć w
wyższych warstwach astralu.
Czy próbowaliście kiedyś poruszać się nocą po obcym domu? Uderzaliście się o
wszystko. Ale w miarę, jak poznajecie dom, w waszym umyśle pojawia się mentalne
wyobrażenie waszego otoczenia i możecie poruszać się sprawniej. Im dłużej
przebywacie w tym domu, tym silniejsze się to wyobrażenie staje. Proces narastania
myślokształtów w astralu jest czymś podobnym.
Działa to również w drugą stronę:, jeżeli jakiś przedmiot przebywał gdzieś bardzo
długo i w astralu urósł bardzo mocny jego myślokształt, to po usunięciu lub
zniszczeniu tego przedmiotu jego myślokształt wciąż będzie trwał. W astralu możesz
na przykład znaleźć w swoim mieszkaniu meble, których się już dawno pozbyłeś,
wymieszane z tymi, które masz obecnie. Dzieje się tak dlatego, że choć przedmioty
zostały usunięte, ich myślokształty jeszcze nie do końca wygasły.
Stare myślokształty nie podążają za swoimi fizycznymi partnerami, gdy ci zostają
przemieszczeni. W astralu zaczynają narastać nowe myślokształty, podczas gdy
stare powoli niszczeją. Im dłużej coś przebywało w jakimś miejscu, tym silniejszy
będzie reprezentujący to myślokształt. Tyczy się to także budynków i geologicznej
budowy terenu. Możesz dokonać projekcji na park i znaleźć tam dom, most,
strumień, wzgórze itp, co do którego jesteś pewien, że go tam nie ma. One istniały
kiedyś. W im wyższe warstwy astralu wchodzisz, tym starsze myślokształty tam
znajdujesz, wydając się posuwać wstecz w czasie.
Szybkość wzrostu myślokształtu zależy od ilości poświęcanej mu uwagi. Na przykład
sławny obraz, uwielbiany i oglądany przez miliony i zajmujący sporo miejsca w ich
umysłach będzie miał o wiele silniejszy myślokształt niż zwykły obraz wiszący w
czyjejś sypialni i oglądany przez niewiele osób. Ilość myślokształtów zależy także od
tego, jak daleko jesteś od wymiaru fizycznego. Jeśli jesteś bardzo blisko świata
materialnego, jak w projekcji w czasie rzeczywistym lub OOBE, znajdziesz niewiele
myślokształtów - jeśli w ogóle jakiekolwiek. W OOBE w czasie rzeczywistym nie
jesteś zupełnie w świecie astralnym, lecz istniejesz jako astralna forma w sferze
przejściowej między światem fizycznym a astralnym.
Wizje astralne
W ciele fizycznym mamy 220 stopni widoczności, to znaczy jeśli widzimy to, co przed
nami, nie możemy jednocześnie widzieć tego, co jest za nami. W astralu mamy
WIĘCEJ niż 360 stopni widoczności i możemy widzieć jednocześnie ze wszystkich
stron. Jest to widoczność sferyczna. Podczas projekcji nasze przyzwyczajenia
skłaniają nas do koncentracji na tylko jednym kierunku patrzenia, tam, gdzie
czujemy, że jest nasz "przód". Wciąż dociera do nas widok z tyłu, góry, dołu, lewa i
prawa, ale umysł nie jest w stanie tego wszystkiego naraz zasymilować. Kłóci się to z
jego wieloletnim przyzwyczajeniem do ograniczonej widoczności. Sferyczna
widoczność to tak, jakby zamienić się w jedno wielkie, obdarzone niezliczonymi
źrenicami oko, które może widzieć we wszystkich kierunkach - z tyłu, przodu, góry,
dołu, prawa, lewa - ale to wszystko naraz!
W świecie astralnym nie masz żadnych fizycznych narządów, np. oczu. Jesteś
niematerialnym punktem świadomości przemierzającym przestrzeń. Nie dotyczy cię
grawitacja ani inne prawa fizyki. W tym stanie nie ma góry i dołu, prawa i lewa,
przodu i tyłu. To tylko przyzwyczajenie całego życia próbuje wymusić na tobie
pojmowanie świata w taki sposób podczas projekcji.
Trzeba dobrze zrozumieć sferyczną widoczność, jeśli ktoś chce sprawnie i
kompetentnie poruszać się po astralu.. ma to szczególne znaczenie, gdy dokonujesz
projekcji w czasie rzeczywistym blisko wymiarów fizycznych. Widoczność sferyczna
może wtedy sprawić, że będzie ci się wydawało, że jesteś po drugiej stronie lustra, w
odwróconej kopii rzeczywistości. Na przykład twój dom pojawi się odwrócony,
przodem do tyłu. Dzieje się tak, dlatego że podczas projekcji zatracasz swój
naturalny punkt widzenia.
W pewnym momencie projekcji możesz stać się na tyle zdezorientowany, że
przyjmiesz inny punkt widzenia, np. obrócisz się do góry nogami samemu tego nie
zauważając. To odwróci lewą i prawą stronę. To z kolei skłania podświadomość do
odwrócenia obrazu przekazywanego do twojego umysłu, tak, żeby twój świadomy
umysł mógł normalnie pracować.
Nie posiadając materialnego ciała, w astralu chcąc spojrzeć za siebie nie musisz się
odwracać do tyłu ani w ogóle się poruszać. Musisz tylko zmienić swój punkt widzenia
na "tylny". Gdy zrobisz to bez poruszania się, wynikiem będzie widok jakby odbity w
lustrze - tak, jakbyś stal przed lustrem po to, żeby ujrzeć to, co za tobą. Twój umysł
nie jest w stanie zaakceptować takiej zmiany - świadomej zmiany strony lewej i
prawej. Gdy uświadomisz sobie tę anomalię, jest zazwyczaj już za późno na to, by
sie jej pozbyć. Ale możesz się do niej przyzwyczaić i nie przejmować się tym, że
tracisz czas w jakimś odwróconym świecie. Jeśli zamierzałeś coś uczynić w astralu,
wciąż możesz to zrobić. Wszystko, co musisz uczynić, to zupełnie zapomnieć o
istnieniu takich pojęć jak lewa i prawa strona i ignorować swój zmysł kierunku.
Kreatywna moc wizualizacji.
Podświadomy umysł ma znacznie większe możliwości wizualizacyjna niż świadomy.
Różnica jest taka, jakby porównać superkomputer z dziecięcym kalkulatorkiem. W
astralu, podczas projekcji lub świadomego śnienia, gdy świadomy umysł zachowuje
swoją świadomość, ta różnica może wprowadzić wielkie zamieszanie. Podświadomy
umysł podczas projekcji kipi tuż pod powierzchnią, cała jego kreatywna moc aż rwie
się do działania, do tworzenia, i uczyni to, jeśli damy mu najmniejszą szansę. Ta
różnica w mocy kreacji, połączona wieloletnim nawykiem przedniej widoczności, jest
przyczyną "efektu Alicji w Krainie Czarów". Już wyjaśniam:
Zbierzmy razem następujące fakty:
1. Niewiarygodna moc twórcza podświadomości
2. Niewielka moc twórcza świadomości
3. Wrażliwość materii astralnej na myśl
4. Sferyczna widoczność
5. Wielokrotne zamiany strony lewej i prawej
.. i mamy przepis na całkowite zamieszanie.
Efekt Alicji w Krainie Czarów
Dokonujesz projekcji swojego ciała astralnego i patrzysz się po swoim pokoju.
Wszystko wygląda na pierwszy rzut oka normalnie, ale potem zauważasz, że drzwi
są na nie tej ścianie. Spojrzałeś do tyłu bez odwracania się, swoją "tylną"
widocznością i twój umysł zamienił pojęcia lewej i prawej strony. Umysł nie potrafi
tego przyjąć; jesteś przyzwyczajony do widoczności z przodu i przed tobą wszystko
jest normalne, lecz za tobą - odwrócone. To sprawia, że podświadomy umysł ma
ochotę stworzyć drzwi tam, gdzie naprawdę powinny być. Gdy patrzysz na te nowo
stworzone drzwi, wydają się prawdziwe, choć nie są tam, gdzie być powinny; ale raz
stworzone, już tam pozostaną, ponieważ dla twojego świadomego umysłu ich
zniknięcie byłoby nie do zaakceptowania - przecież przedmioty, takie jak np. solidne
drzwi, nie mają zwyczaju nagle znikać sprzed oczu patrzącego.
Kiedy odwrócisz się w stronę, gdzie drzwi powinny naprawdę być, też tam będą.
Teraz możesz mieć dwie pary drzwi (lub znacznie więcej!) podczas, gdy powinny być
jedne. Jeżeli otworzysz prawdziwe drzwi, znajdziesz za nimi resztę domu taką, jaka
powinna być; jednak gdy otworzysz któreś z fałszywych drzwi, twój umysł będzie
wiedział, że są one fałszywe i nie zaakceptuje odtworzenia za nimi zwyczajnej części
domu, jaka sie za nimi powinna znajdować. Tak, więc, jeśli otworzysz te drzwi,
znajdziesz za nimi coś innego. Zazwyczaj będzie to korytarz, nie istniejący w
rzeczywistości, prowadzący do innych części domu, które również nie istnieją.
I gdy przejdziesz przez takie drzwi, znajdziesz się w Krainie Czarów, gdzie wszystko
jest możliwe, ale nie zawsze przyjemne. To, co robisz, to wkraczanie w astral
poprzez niekontrolowaną kreację, przez te drzwi, których nie ma, ale teraz są. A gdy
podświadomość raz zacznie tworzyć, będzie to kontynuować, i to w postępie
geometrycznym. Musi to robić, aby świadomy umysł był w stanie wciąż asymilować
sytuację, w jakiej sie znajduje. W pewnym momencie tego twórczego zapału
podświadomość gubi zupełnie świadomy umysł i zaczyna wkraczać w inne części
astralu. W tym momencie projekcji zatraca się jakiekolwiek poczucie rzeczywistości i
wpada się we właściwy świat astralny.
"Efekt Alicji" może się przytrafić na wiele sposobów, powyższy jest tylko przykładem.
Wielu dokonujących projekcji w jakimś tam momencie straciło nad nią kontrolę.
Przedmioty zaczynały pojawiać się i znikać i ogólnie rzecz biorąc wszystko robiło sie
jakieś dziwne. Przyczyną tego jest to, że zdolności twórcze podświadomości są w
takiej sytuacji niezwykle pobudzone - i zaczyna tworzyć i niszczyć rzeczy oraz
kierować się w inne obszary astralu, co niedoświadczonemu projektującemu sprawia
wielkie trudności.
Aby tego uniknąć: Skoncentruj się na tym, co robisz, nie pozwól umysłowi wędrować.
Problem odwróconej widoczności może zostać zmminimalizowany, jeśli
skoncentrujesz się podczas projekcji na patrzeniu do przodu lub w jednym
określonym kierunku. Chcąc popatrzyć sie w inną stronę, obracaj się i pozwól, aby
pokój stopniowo podążała twoim wzrokiem, a unikaj skokowego zmieniania punktu
widzenia. Jeśli masz jakieś poważne zamiary, to astral nie jest najlepszym miejscem
na to, aby się odprężyć.
Rozległa moc twórcza podświadomości może być wykorzystana w sposób
użyteczny. Jest to niezwykle cenne narzędzie - jeśli umiesz sie nim posługiwać.
Sposoby czynienia tego wymienię i opiszę w trzeciej cześci niniejszej pracy.
Topiące sie ręce
Kiedy dokonujesz projekcji ciała astralnego blisko świata fizycznego, nie masz ciała
jako takiego, lecz umysł nie jest w stanie tego zaakceptować i dostarcza myślokształt
utworzony naprędce z materii eterycznej. Jeżeli spróbujesz spojrzeć na swoje ciało,
dajmy na to na ręce, zaczną bardzo szybko się topić. Palce zbledną i staną się
przejrzyste, a potem zaczną topić sie jak lód pod wpływem gorąca. Zamienią się w
kikuty, a potem to samo będzie sie działo z resztą twojej ręki. Ten efekt ma miejsce
tylko wtedy, gdy próbujesz świadomie obserwować jakąś część swojego ciała lub
świadomie jakiś jego fragment stworzyć.
Dokładne obserwowanie ciała astralnego w ten sposób, czyli przy użyciu
świadomości, która nie posiada mocy twórczych, nie może utrzymać spójnych
kształtów przez zbyt długi okres czasu i to jest przyczyną efektu topnienia. Jeżeli
swoje części ciała będziesz zauważał w przelocie, nie przyglądając się im zbytnio,
efekt ten nie wystąpi.
Utworzone myślokształty
Podczas projekcji możesz użyć swojego świadomego umysłu do tworzenia obiektów.
Trwałość tych myślokształtów zależy od siły twojej zdolności wizualizacji, a także od
tego, ile czasu i wysiłku włożyłeś w kreację.
Ten fenomen topienia się dotyczy każdego przedmiotu stworzonego w astralu. Jeżeli
stworzysz miecz, pojawi się on w twoich rękach tak, jak go sobie wyobrazisz, lecz
potem stopi się tak, jak to było z ręką. Jeżeli sie na nim skoncentrujesz, możesz go
utrzymać, ale w momencie, gdy twoja koncentracja straci na mocy, tak samo stanie
się ze stworzonym przedmiotem. Jest to podobne do jakiejkolwiek wizualizacji w
prawdziwym świcie. Jest to trudne i musisz utrzymywać wysoki poziom koncentracji,
aby utrzymać wizualizację przed oczyma umysłu. Gdy koncentracja się rozproszy,
tak samo stanie się ze zwizualizowanym obrazem. To obrazuje różnice w
zdolnościach twórczych świadomości i podświadomości.
Jak zachodzi projekcja?
Podczas snu do głosu dochodzi ciało energetyczne, znane także jako eteryczne lub
jako powłoka energetyczna. Rozszerza się i otwiera, aby zebrać i zakumulować
energię. Zazwyczaj ciało to może to uczynić tylko podczas snu. Gdy już się otworzy
czakry zbierają energię, w formie materii eterycznej, do ciała energetycznego.
Podczas tego procesu "naładowywania" ciało astralne odłącza się i przebywa w
świecie astralnym, gdzie może tworzyć i przeżywać sny.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin