marketing-alternatywny.pdf

(532 KB) Pobierz
345303084 UNPDF
345303084.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem: "Marketing alternatywny"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl i .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 29.04.2006
Tytuł: Marketing alternatywny (fragment utworu)
Autor: Jakub Wicher
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Ilustracja na okłądce: Jacek Jaśkowiak
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
345303084.002.png
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO . ....................................5
Wygrywają kreatywni . ...................................................................................................5
Upadek Imperium . ........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta . ............................................................................................6
Nowa Era . ......................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu . ............................................................................................7
Alternatywa . ..................................................................................................................8
Dwa fronty rynku . .........................................................................................................8
Tryumf nowej ery . .........................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej . ........................................................9
MARKA I LANS . ....................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji . .........................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną . ........................................................................12
Podbój świadomości . ...................................................................................................12
Skuteczna transmisja . .................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę . ...................................................................................14
Nie szmery bajery . .......................................................................................................14
Zmęczony rynek . .........................................................................................................15
Znokautuj konkurencję . ..............................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem! . ......................................................16
Poniesieni przez emocje . .............................................................................................17
Ideologia marki . ..........................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym? . ................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji . ..........................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd . ..................................................................................26
Lansuję się, więc jestem . .............................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych . ...................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu . ...............................................................................28
Dzieło Twojego życia . ..................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę . ...................................................................................29
Niezmordowany zapał . ................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych . ...................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach . .................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny . .............................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY . ......................................................................33
Reklama mobilna . .......................................................................................................33
Materiały reklamowe . .................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej . .................................................................................35
Sklep internetowy . ......................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych . .......................................................................39
Marketing internetowy . ..............................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski . ...............................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli . ................................................................45
Marka dla młodzieży . ..................................................................................................47
Przydatne adresy . ........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU . .....................................................................54
Zbadaj konkurencję . ...................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów . ..............................................................................................72
Opracowanie ankiet . ...................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów . ............................................................88
A więc? . .......................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY ...........................................................................93
Czym jest wizerunek firmy? . .......................................................................................94
Dobór próby . ...............................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek? . ........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy? . ..............................................................................99
Zbieranie danych z ankiet . ........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny . .......................................................103
Jak odczytać wyniki? . ................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji? . ...................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT . ..............................................................................107
PUBLIC RELATIONS ...........................................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji . ............................................................................................110
Zabawa w Boga . ..........................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy . .....................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR . ....................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów . ................................................................................115
Tożsamość wizualna . .................................................................................................116
Biuletyn firmowy . ......................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach . ...........................................................................120
Przekazywanie inwentarza . ........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych . ......................................................................123
Pomocna dłoń . ...........................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy? . ..................................................125
Wpływ na środowiska opiniotwórcze . .......................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym . .....................................................................135
Wywiady w mediach . .................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów . ..................................................139
Pracownicy narzędziem PR . ......................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem . ...............................................................................145
„Pismaki & Szmatławce” . ......................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe . ................................................................................150
PRZYDATNE ADRESY .........................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA . .................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie . ............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie . .....................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy . ..............................................................................167
Imprezy integracyjne . ...............................................................................................169
Szkolenia dla pracowników . ......................................................................................170
ZAKOŃCZENIE . ..................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY - darmowy fragment - kliknij po więcej
Jakub Wicher
● str. 5
Public Relations
Public Relations to zarządzanie informacją i sferą niematerialną
w ramach działań na rynku poprzez budowanie wizerunku firmy
i zaufania do niej. PR to działania długookresowe, mające na celu
budowanie więzi między firmą a otoczeniem. PR to obustronna
komunikacja między firmą a klientem, promocja firmy oparta na
opiniach innych, reklama firmy poprzez „niezależne” informacje,
informowanie otoczenia o działalności firmy, nadawanie ducha
firmie, zarządzanie jej wizerunkiem i relacjami z klientami,
wykorzystywanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji
i odnajdywanie nowych.
Zarząd Sfery Abstrakcji
Zarówno reklama jak i PR zarządzają sferami wyobrażeń klientów
o firmie, czyli kontrolują niematerialny byt, jakim jest wizerunek
firmy. Między tymi dwoma dziedzinami są atoli pewne różnice.
Reklama to ogół treści, które mówisz o swojej firmie, PR to ogół
treści otoczenia na temat Twojej firmy. Reklama ma na celu
zwiększenie sprzedaży, jest apoteozą Twoich produktów i firmy,
przejaskrawia rzeczywistość i działa na emocje. PR działa na
racjonalną część naszego postrzegania.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jakub Wicher
345303084.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin