Zombiaki 2 Atak na Moskwę.pdf

(2569 KB) Pobierz
Zombiaki II: Atak na Moskwê to gra karciana dla dwóch graczy. Jeden z nich gra zombie, drugi zaœ ludzkimi obroñcami.
Zombie wychodz¹ z cmentarza i pr¹ przed siebie, by dotrzeæ do barykady ludzi i zaspokoiæ swój g³ód. Jest ich prawdziwe mrowie: wœród ¿ywych trupów maszeruj¹ zombie-chuchra, zombie-duraki, zombie-gieroje,
zwinni zombie, a nawet zgas³a gwiazda rosyjskiej lekkoatletyki, zombie - olimpijczyk. Potwory w³adaj¹ kilofami jak uralski górnik, nie wahaj¹ siê braæ zak³adników, a w ich szeregach s¹ tak¿e dorodna Mamka i przebieg³y
szachowy geniusz, Kasparow. A przynajmniej jego mózg... Celem zombiaków jest przedrzeæ siê przez ca³¹ d³ugoœæ ulicy a¿ do barykady ludzi, gdzie czeka na nich œwie¿e miêsko, a i jakaœ butelczyna siê znajdzie.
Ludzie ze wszystkich si³ staraj¹ siê do tego nie dopuœciæ, trzebi¹c szeregi nieumar³ych. Siêgaj¹ po wszystkie dostêpne œrodki obrony: ostrzeliwuj¹ siê, montuj¹ wybuchowe pu³apki, stawiaj¹ zasieki, w desperacji rzucaj¹
do boju stareñkie kamazy, trabanty i trolejbusy. Ba, nie wahaj¹ siê nawet zawaliæ na stwory ca³ych budynków! Jeœli tylko uda im siê dotrwaæ do œwitu, bêd¹ ocaleni. W przeciwnym razie zombie urz¹dz¹ sobie prawdziw¹
ucztê z obroñcami jako g³ównym daniem.
PRZED GR¥
Zawartoœæ pude³ka
40 kart w talii zombiaków
40 kart w talii ludzi
5 kart przecznic
Karta barykad
Karta cmentarza
PLANSZA (czyli obszar gry) wyznaczona jest przez karty przecznic i sk³ada siê z trzech Torów i piêciu
Przecznic.
TORY przedstawiaj¹ ulicê i chodniki, po których krocz¹ zombiaki. Ka¿d¹ kartê planszy mo¿na
u³o¿yæ na planszy tylko na jednym z tych trzech torów.
PRZECZNICE wyznaczone przez karty przecznic dziel¹ planszê na odcinki, które pokonaæ musz¹
zombiaki w drodze z cmentarza do barykady. Plansza sk³ada siê z 5 przecznic.
Uwaga: Zombiaki pojawiaj¹ siê na przecznicach od strony Cmentarza, a ich celem jest wejœcie na
Barykady z pierwszej przecznicy.
Na przeciêciu Torów i Przecznic znajduj¹ siê pola, na których ustawiaæ mo¿na karty planszy zgodnie
z ich dzia³aniem.
W grze wystêpuj¹ karty:
- dzia³aj¹ce na jedno pole
- dzia³aj¹ce na wiêcej pól
- dzia³aj¹ce wy³¹cznie na Tory
- dzia³aj¹ce na Przecznice
- o innym dzia³aniu.
Przed pi¹t¹ przecznic¹, po stronie dowodz¹cego zombiakami znajduje siê CMENTARZ. To tu gracz
ten k³adzie dostêpne w danej turze karty zombiaków (przed ich zagraniem czy odrzuceniem).
Przed pierwsz¹ przecznic¹, po stronie dowodz¹cego ludŸmi znajduj¹ siê BARYKADY. To tu gracz ten
k³adzie dostêpne w danej turze karty ludzi.
Przygotowanie do gry
Karty przecznic oraz kartê barykad i kartê cmentarza nale¿y u³o¿yæ tak, jak na rysunku poni¿ej, by
stworzyæ z nich planszê gry.
Gracz dowodz¹cy zombiakami otrzymuje taliê zombiaków, a nastêpnie wyci¹ga z niej kartê “Œwit”.
Pozosta³e karty nale¿y przetasowaæ i po³o¿yæ obok planszy w formie zakrytej talii. Na spód tak przygoto-
wanego stosu nale¿y w³o¿yæ kartê “Œwit”.
Gracz dowodz¹cy ludŸmi otrzymuje taliê ludzi. Karty nale¿y przetasowaæ, a nastêpnie po³o¿yæ obok
planszy w formie zakrytej talii.
Obok planszy nale¿y przygotowaæ miejsce na Œmietniki, czyli stosy kart odrzuconych: osobno na karty
ludzi i zombiaków.
Grê rozpoczyna gracz dowodz¹cy zombiakami.
ŒMIETNIK LUDZI I ZOMBIAKÓW - Oba Œmietniki to miejsca, gdzie trafiaj¹ karty odrzucone z
gry, wykorzystane lub usuniête z planszy.
Opis planszy:
Opis kart:
OPIS FABULARNY - bez wp³ywu na mechanikê gry
927926420.011.png 927926420.012.png 927926420.013.png
DZIA£ANIE - efekt zagrania karty.
Uwaga: W sytuacji, gdy dzia³anie karty przeczy dowolnej zasadzie ogólnej, nale¿y przyj¹æ za obowi¹-
zuj¹c¹ regu³ê dzia³ania karty. Innymi s³owy regu³y z poszczególnych kart s¹ wa¿niejsze od regu³ ogólnych.
Przyk³ad: Gracz zachowa³ w poprzedniej turze 2 karty. Odkrywa zatem tylko 2 nowe karty, tak by
³¹cznie mieæ ich 4.
Uwaga: W koñcowej czêœci gry mo¿e zdarzyæ siê, ¿e graczowi dowodz¹cemu ludŸmi zabraknie kart do
doci¹gniêcia. W tej sytuacji musi on sobie radziæ bez nowych kart a¿ do zakoñczenia gry.
SI£A ZOMBIAKA - Si³a to iloœæ ran, które zombie musi otrzymaæ, zanim zostanie
zniszczony. Utratê Si³y nale¿y zaznaczaæ wykorzystuj¹c znaczniki Ran.
Przyk³ad: Zombiak Sasza o Sile 3 - trzecia rana zabija tego zombiaka.
4. ODRZUCENIE KARTY
Z 4 kart znajduj¹cych siê na Cmentarzu/na Barykadzie gracz wybiera jedn¹ i odrzuca na stos kart
odrzuconych. Efektów dzia³ania tej karty nie wprowadza siê do gry. Do kolejnego kroku gracz przystêpuje
z trzema dostêpnymi kartami.
Uwaga: W koñcowej czêœci gry mo¿e siê zdarzyæ, ¿e gracz dowodz¹cy ludŸmi zacznie ten krok z mniej
ni¿ czterema kartami na Barykadzie. W tej sytuacji nie musi on odrzucaæ ¿adnej karty.
ZADAWANE RANY (talia ludzi) - Liczba ran, które spowodowaæ mo¿e dana karta.
Liczbê zadawanych ran powtórzono ponadto w opisie dzia³ania karty.
Przyk³ad: Strza³ II zadaje 2 rany zombiakowi
5. U¯YCIE KART
Ka¿d¹ z pozosta³ych na Cmentarzu/na Barykadzie kart gracz mo¿e wykorzystaæ na jeden z 3 sposo-
bów:
- liczba zadawanych ran jest zmienna (patrz Dzia³anie karty)
a) zagranie karty: Gracz mo¿e wprowadziæ kartê do gry zgodnie z jej dzia³aniem.
b) zachowanie karty: Gracz mo¿e zostawiæ kartê na Cmentarzu/ na Barykadzie z myœl¹ o
wykorzystaniu jej w nastêpnych turach.
c) odrzucenie karty: Gracz mo¿e odrzuciæ kartê do Œmietnika bez wprowadzania do gry jej dzia-
³ania.
- karta unicestwia zombiaka ca³kowicie, bez zadawania ran
- ZAS£ANIA LINIÊ STRZA£U - jeœli karta ta znajduje siê na planszy miêdzy Barykad¹
a zombiakiem, zombiak jest chroniony przed dzia³aniem kart wymagaj¹cych wolnej linii strza³u
- WYMAGA WOLNEJ LINII STRZA£U - cel nie mo¿e byæ oddzielony od Barykady kart¹
zas³aniaj¹c¹ liniê strza³u.
INNE ZASADY
OGÓLNE ZASADY
Zagrane karty s¹ jednokrotnego u¿ytku. Wszystkie odrzucone karty, zagrane karty akcji oraz usuniête
z planszy karty planszy trafiaj¹ do Œmietnika danego gracza.
Regu³y przedstawione na kartach maj¹ pierwszeñstwo wzglêdem regu³ ogólnych.
Jeœli nie napisano inaczej, na jednym polu mo¿e znajdowaæ siê na raz tylko jedna karta.
TYP KARTY
- KARTA PLANSZY - zagrywaj¹c tê kartê, nale¿y ustawiæ j¹ na
planszy zgodnie z jej opisem
ZOMBIAKI W GRZE
Wszystkie karty opisane s³owem zombiak maj¹ swoj¹ Si³ê. Mog¹ zostaæ zniszczone (czyli trafiæ na
Œmietnik) po otrzymaniu tylu Ran, ile maj¹ Si³y.
- KARTA AKCJI - zagrywaj¹c tê kartê, nale¿y wprowadziæ w
¿ycie jej dzia³anie, a nastêpnie odrzuciæ j¹ na Œmietnik.
WYSTAWIANIE ZOMBIAKÓW
Karty zombiaków po zagraniu nale¿y ustawiæ na wybranym polu na pi¹tej przecznicy. Na polu, na
którym pojawia siê zombiak, nie mo¿e byæ ¿adnej innej karty.
MAMKA I GNIAZDO
Mamka i Gniazdo to specjalne zombiaki: nie poruszaj¹ siê i maj¹ swoje specjalne dzia³anie. Poza tym
nale¿y je traktowaæ jak ka¿dego innego zombiaka (mo¿na normalnie je raniæ i u¿ywaæ na nie dowolnych
innych dzia³aj¹cych na zombiaki kart).
KOLEJKA
Przebieg kolejki
W ka¿dej kolejce gracze rozgrywaj¹ swoje tury naprzemiennie: najpierw tura zombiaków, a nastêpnie
ludzi. Tura ka¿dego gracza sk³ada siê z nastêpuj¹cych kolejnych kroków:
1. SPRZ¥TANIE
2. RUCH KART PLANSZY
3. DOCI¥G KART
4. ODRZUCENIE KARTY
5. U¯YCIE KART
COFANIE
Zawsze, gdy cofn¹æ ma siê jeden zombiak, a pole za nim jest zajête przez innego zombiaka,
cofniêcie uznaæ nale¿y za niemo¿liwe do wykonania. Sytuacja ta mo¿e mieæ miejsce np. na skutek karty
Strza³.
Zawsze, gdy cofn¹æ maj¹ siê wszystkie zombiaki (np. na danym torze), cofanie rozpoczyna siê od
zombiaków najbli¿ej Cmentarza. Nastêpnie, jeœli to mo¿liwe, cofane s¹ zombiaki z kolejnych przecznic.
Niemo¿liwe jest cofniêcie zombiaka znajduj¹cego siê na pi¹tej przecznicy.
1. SPRZ¥TANIE
Na pocz¹tku tury nale¿y usun¹æ do Œmietnika wszystkie karty, których dzia³anie trwa³o tylko jedn¹
(poprzedni¹) kolejkê.
KONIEC GRY
I WARUNKI ZWYCIÊSTWA
Gra mo¿e zakoñczyæ siê w jeden z dwóch sposobów:
1. Gracz dowodz¹cy zombiakami doci¹gnie kartê Œwit. W tej sytuacji gra natychmiast siê koñczy. Grê
wygrywaj¹ ludzie.
2. Podczas ruchu dowolny zombiak wchodzi z pierwszej przecznicy na barykady ludzi. W tej sytuacji
wygrywaj¹ zombiaki.
2. RUCH KART PLANSZY
Gracz przesuwa o wskazan¹ liczbê pól wszystkie nale¿¹ce do niego karty planszy, które maj¹ mo¿li-
woœæ poruszenia siê.
ZOMBIAKI: Wszystkie zombiaki poruszaj¹ siê w kierunku Barykady (wyj¹tek: W³adek, Misza i
Stiopa mog¹ poruszyæ siê w bok zamiast do przodu). Ruch nale¿y rozpocz¹æ od zombiaków znajduj¹cych
siê najbli¿ej Barykady. Nastêpnie, jeœli to mo¿liwe, ruch wykonuj¹ zombiaki z kolejnych przecznic.
Gracz musi poruszyæ zombiaka, jeœli tylko jest to mo¿liwe - nawet jeœli efekt ruchu bêdzie dla niego
niekorzystny.
Jeœli na polu, na które ma ruszyæ siê zombiak, znajduje siê inny zombiak lub gdy ruch uniemo¿liwia
dzia³anie innej karty, zombiak nie ma mo¿liwoœci ruchu i pozostaje na zajmowanym polu.
AUTA: Wszystkie auta ludzi poruszaj¹ siê w kierunku Cmentarza.
AUTOR GRY: IGNACY TRZEWICZEK
INSTRUKCJA: RAFA£ SZYMA
ILUSTRACJA NA PUDE£KU: ROCH URBANIAK
ILUSTRACJE NA KARTACH: ANNA HELENA SZYMBORSKA, MICHA£ ZIELIÑSKI
OPRACOWANIE GRAFICZNE: MICHA£ ORACZ
REDAKCJA: PIOTR HARASZCZAK
3. DOCI¥G KART
Gracz odkrywa ze swojej talii tyle kart, by w sumie mieæ do dyspozycji w tej turze 4 karty. Odkryte karty
nale¿y u³o¿yæ na Cmentarzu (karty zombiaków) lub na Barykadzie (karty ludzi). Odkryte karty s¹ widoczne
dla obu graczy.
Przyk³ad: W pierwszej turze gracz odkrywa 4 karty.
Serdeczne podziêkowania dla graczy, którzy grali w testow¹ wersjê gry, a tak¿e dla Jaskra, Wookiego,
red_gobbo, Uika, Marka Spichalskiego, £ukasza M. Pogody, Marcina Krupiñskiego, Marcina Gliñskie-
go, Mateusza Sztr¹fa, Miros³awa Gucwy, Marcina Lapety za pomoc w przygotowaniu niniejszej edycji.
927926420.014.png 927926420.001.png 927926420.002.png 927926420.003.png 927926420.004.png 927926420.005.png 927926420.006.png 927926420.007.png 927926420.008.png 927926420.009.png 927926420.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin