Race for the Galaxy.pdf

(1156 KB) Pobierz
toM LEHMaNN
Eksploracja, kolonizacja, rozwój, handel, konsumpcja czy produkcja? Czego najbardziej potrzebujesz?
Która z byłych ziemskich kolonii najlepiej sprawdzi się w zasiedlaniu galaktyki, dziś kiedy dostępny jest
JumpDrive? Kto odkryje tajemnice Władców Obcych Ras, którzy zniknęli w tajemniczy sposób?
Twój cel: zbudować najlepiej prosperujące i najpotężniejsze kosmiczne imperium!
wprowadzenie
W Race for the Galaxy graczezapomocąkartbudująkosmicznecywilizacje,którereprezentująświatylubpostęptechnologicz-
nyispołeczny.
Graczerównocześniewybierająktórefazy
grywystąpią.Fazy,którychniewybierze
żadenzgraczyniewystępują.Każdyz
graczyotrzymujepremiępodczaswybra-
nejprzezsiebiefazy.
Każdarundaskładasięzprzynajmniejjednej fazy spośródpięciudostępnych.Wkażdejrundziegraczerównocześnieiwukryciu
przedpozostałymiwybierająjednązsiedmiuróżnych kart akcji inastępniejeodsłaniają.Rozgrywanesątylkowybranefazy.
Podczastychfazkażdyzgraczywykonuje akcję przypisanądodanejfazyagracz(e),któryjąwybrałotrzymujerównież pre-
mię zniązwiązaną.
Przykładowo:jeśliprzynajmniejjedengraczwybierzeakcję Rozwój wtedyakcjatawystąpi;wprzeciwnymraziebędziepomi-
nięta.Wtrakcietejfazykażdyzgraczymożerównocześniewybraćspośródkartnaręcetechnologię,którąchcewybudować.Po
odsłonięciukartkażdyzgraczydodajewybranątechnologiędoswego układu kartnastoleanastępnieodrzucazrękikartyw
ilościstanowiącejkoszttejtechnologii.Każdyzgraczy,którywybrał Rozwój ,jakopremięodrzucaojednąkartęmniej.
Kartywykorzystywanesąnatrzyspo-
soby:jakotechnologielubświatydo
umieszczenia;jakopieniądze;lubjako
towarydokonsumpcjilubsprzedaży.
Eksploracja umożliwiagraczowidobraniekartiwybraniektórąznichchcedodaćnaswojąrękę. Kolonizacja umożliwiagraczo-
wiumieszczenieświatawswoimukładziekart.Niektóreświatywytwarzają towary ,reprezentowaneprzezzakrytekartypodczas
wyboru Produkcji .Towarytegraczmożeodrzucićzdobywającpunktyzwycięstwalubsprzedaćbydodaćkartynarękępodczas
wyboru Konsumpcji .Graczewykorzystująckartymogąkolonizowaćnoweświatyiwprowadzaćkolejnetechnologiezdobywając
zarównopunktyzwycięstwajaki zdolności kart, którewprowadzająkorzyściwokreślonychfazach.
Graczeszukająużytecznychkart,wpro-
wadzajątechnologie,kolonizująświaty
orazprodukujątowary.Towarymogąbyć
skonsumowanenapunktyzwycięstwalub
sprzedanezakarty.
Wygrywagracz,którybędzienajlepiejzarządzałswymikartami,wyboremfazorazpremiiizdoławybudowaćnajpotężniejsze
imperium.
Wygrywagraczktóryzgromadzinajwięcej
punktówzwycięstwa!
Zwycięzcą zostaje gracz, który zgromadzi najwięcej punktów zwycięstwa.
Zawartość
technologia
świat
Niektóre karty zostały wstępnie ułożone w trzech taliach do pierwszej rozgrywki (patrz Przygotowanie)
dlatego rozpakuj je ostrożnie.
5 kartświatówpoczątkowych(znumeracjąod„0”do„4”naczerwonychlubniebieskichpolachwlewymgórnymi
prawymdolnymrogu)
109 kartgry(takjakświatypoczątkowe,mająnarewersietytułgry)
59 światów(zsymbolem )
50 technologii(zsymbolem )
4 zestawy7kartakcjigracza(wykorzystywanewkażdejrundziedowyborufazipremii;nakolorowychrewersachnie
umieszczonotytułu)
8 zdublowanychkartakcjiwykorzystywanychwzaawansowanejrozgrywce2-osobowej(oznaczonych )
4 kartypomocy
28 żetonówPunktówZwycięstwa:18@1,6@5,oraz4@10
Przed pierwszą rozgrywką należy ostrożnie wyjąć żetony z arkuszy.
przykładowekartygry
(przód)
1
1089228797.161.png 1089228797.172.png 1089228797.183.png 1089228797.194.png 1089228797.001.png 1089228797.012.png 1089228797.023.png 1089228797.034.png
 
przYGoTowanie
Umieśćwpobliżu12punktówzwycięstwa(PZ)nakażdegograczawżetonachpo 1 i 5 PZ .Odłóżnabok żetony 10 PZ (oraz
wszystkiepozostałeżetony)dowykorzystaniatylkowostatniejrundziegry.
Każdyzgraczyotrzymujezestawsiedmiu różnych kart akcji .
światy
początkowe
karty
początkowe
Znajdźipotasujpięćświatówpoczątkowych.Rozdajgraczompojednymodsłoniętym.Stanowiąonepoczątkowyukładkart
każdegogracza.
Pierwsza rozgrywka :zamiastpowyższychreguł,wprzypadkugry2-osobowejnależyużyć
światypoczątkowe1oraz2;wgrze3-osobowejświatypoczątkowe1-3;awgrze4-osobowej
światypoczątkowe1-4.
Światy początkowe mają w lewym gór-
nym i prawym dolnym rogu czerwone i
niebieskie pola z liczbami (kolory te są
wykorzystywane w przyszłym dodatku).
Początkowe karty na rękę zawierają liczby
bez tych pól.
Potasujniewykorzystaneświatypoczątkowerazemz kartami gry .Rozdajkażdemuzgraczyposześćzakrytychkart.Następnie
każdyznichjeprzeglądaiodrzucadwiezakrytekartynastoskartodrzuconych.Pozostałekartygrytworząpoczątkową rezer-
wę kart .
Przygotuj12PZnakażdegograczaw
żetonachpo1i5PZ.
Pierwsza rozgrywka :zamiastpowyższychregułkażdyzgraczyotrzymuje,jakopoczątkową
rękę,cztery ponumerowane kartygryonumerzezgodnymzposiadanymświatempoczątko-
wym.Powyszukaniutychpoczątkowychkartgrypotasujrazemwszystkiepozostałe,włączając
wtojakiekolwiekniewykorzystaneświatypoczątkoweorazpoczątkowekartygry.
Odłóżnabokżetonyz10PZdowykorzy-
staniawdalszejczęścigry.
Światypoczątkowe,początkowekartygryorazkartyakcjizostaływstępnieułożonewpudełkui
przygotowanedopierwszejrozgrywki.
Rozdajkażdemugraczowizestawsiedmiu
kartakcjiorazlosowyświatpoczątkowy.
Jeśliwgrzewystępuje Alpha Centauri wtedypołóżnaniejjednązakrytąkartęzrezerwy(jakopoczątkowytowarwindfall).
Potasujniewykorzystaneświatypocząt-
koweorazkartygry.Każdyzgraczy
otrzymuje6karta2znichodrzuca.
układkart
Pozostałekartytworząrezerwękart.
światpoczątkowy
światpoczątkowy
rezerwakart
Zarówno karty w rezerwie jak i na stosie
kart odrzuconych są zakryte. Aby je
rozróżnić trzymaj karty rezerwy uporząd-
kowane a stos kart odrzuconych w lekkim
„nieładzie”.
stoskartodrzuconych
(kartyzakryteitrochę
„rozrzucone”)
układkart
żetonyPZ
3graczy:usuń12
2graczy:usuń24
(odłóżnabokżetonyo
wartości10PZ)
Użyj12PZnakażdegogracza.
światpoczątkowy
Alpha Centauri
(
)
początkowytowarwindfall
świata Alpha Centauri
układkart
zestawsiedmiu
różnychkartakcji
Technologieorazświatygraczaumiesz-
czanesąwobszarze układu kart.
Każdyzgraczytworzyswój układ kartprzedsobą.Składasięonzjednegolubkilkurzędówodkrytychkart:
Technologiiiświatów.Napoczątkuskładasiętylkozeświatapoczątkowegodanegogracza.
1089228797.055.png 1089228797.066.png 1089228797.077.png 1089228797.088.png 1089228797.099.png 1089228797.110.png 1089228797.121.png 1089228797.123.png 1089228797.124.png 1089228797.125.png 1089228797.126.png 1089228797.127.png 1089228797.128.png 1089228797.129.png 1089228797.130.png 1089228797.131.png 1089228797.132.png 1089228797.133.png 1089228797.134.png 1089228797.135.png 1089228797.136.png 1089228797.137.png 1089228797.138.png 1089228797.139.png 1089228797.140.png 1089228797.141.png 1089228797.142.png 1089228797.143.png 1089228797.144.png 1089228797.145.png 1089228797.146.png 1089228797.147.png 1089228797.148.png 1089228797.149.png 1089228797.150.png 1089228797.151.png 1089228797.152.png 1089228797.153.png 1089228797.154.png 1089228797.155.png 1089228797.156.png 1089228797.157.png 1089228797.158.png 1089228797.159.png 1089228797.160.png 1089228797.162.png 1089228797.163.png 1089228797.164.png 1089228797.165.png 1089228797.166.png 1089228797.167.png 1089228797.168.png 1089228797.169.png 1089228797.170.png 1089228797.171.png 1089228797.173.png 1089228797.174.png 1089228797.175.png 1089228797.176.png 1089228797.177.png 1089228797.178.png 1089228797.179.png 1089228797.180.png 1089228797.181.png 1089228797.182.png 1089228797.184.png 1089228797.185.png 1089228797.186.png 1089228797.187.png 1089228797.188.png 1089228797.189.png 1089228797.190.png 1089228797.191.png 1089228797.192.png 1089228797.193.png 1089228797.195.png 1089228797.196.png 1089228797.197.png 1089228797.198.png
 
rozGrYwKa
Wtrakciekażdejrundywszyscygraczew
ukryciuwybierająanastępnieodsłaniają
kartę akcji .
Gratoczysięprzezkilkarund(zazwyczajod7do11).Napoczątkurundykażdyzgraczyrównocześnieiwukryciuprzedpozo-
stałymiwybierajednąkartęakcjiikładziejązakrytąprzedsobą.Gdywszyscygraczejużwybiorąwtedykartytesąodsłaniane.
Następniegraczewykonująwybranefazywodpowiedniejkolejności(I:Eksploracja;II:Rozwój;III:Kolonizacja;IV:Konsump-
cja;V:Produkcja),omijającwszystkiefazy,któreniezostaływybraneprzynajmniejprzezjednegogracza.
Wykonywanesątylkofazywybraneprzez
graczy.
Dokażdejfazyprzypisanajest akcja ,którajestwykonywanaprzez wszystkich graczy.Dodatkowo,graczektórzywybralidaną
fazęotrzymująpremię.
Wybrane fazywykonywanesąwporządku
numerycznym:
ważne: Jeślitęsamąfazęwybierzekilkugraczytofazatawciążwykonywanajesttylko raz (premięotrzymująwszyscy
gracze,którzyjawybrali).
I Eksploracja
II Rozwój
III Kolonizacja
IV Konsumpcja
V Produkcja
Premiadladanejakcjialbojązmienia(np.zmniejszającjejkosztlubpodwajającpozyskanePZ)albojąuzupełnia(np.dobra-
niekartypojejwykonaniulubmożliwośćsprzedażytowaru).
Przydatnemożeokazaćsięobracaniekart(y)akcjidlakażdejfazypojejwykonaniu,przezprzejściemdonastępnej.
Nowymgraczommożepomócukładaniewybranychkartnaśrodkuobszarugrywporządkunumerycznym.Pobliższym
zaznajomieniuzgrąniebędzietojużkonieczne.
Dofazyprzypisanajest akcja wykonywa-
naprzezwszystkichgraczyoraz premia ,
którąotrzymujątylkogracze,którzy
wybralidanąkartęakcji.
Gdyzostanąwykonanewszystkiefazywybranewdanejrundziewtedykażdyzgraczymusiodrzucićzrękinadmiarowekartygry
takbyzostałomutylkodziesięć,anastępnieponowniewybierakartęakcjiktórąchcezagraćwdanejrundzie.
Na koniec rundygraczemusząodrzucić
nadmiarowekartydolimitu10kartna
ręce.
Kolejnerundymająidentycznyprzebiegażdomomentugdyzostaniespełnionywarunekkońcagry(patrz Koniec Gry poniżej).
Kartygrymajątrzyzastosowania:jako technologia lub świat umieszczonewobszarzeukładukart;jako jeden zasób pie-
niężny odrzucanyzakrytyzrękigraczapodczasumieszczaniatechnologiilubświata;lubjako towar umieszczonyzakrytyna
świeciepodczasjegokolonizacjilubwtrakcieprodukcji.
Kartymajątrzyróżnezastosowania,jako:
technologielubświaty
jedenzasób(pieniądze)dowydania
jedentowar(naświecie)
I: EKSPLoraCJa
Akcja:wszyscygraczedobierajądwiekartyanastępnie równocześnie wybierająjednąidodajądoswojejrękiapozostałą
odrzucajązakrytąnastoskartodrzuconych.
Akcja:dobierz2karty;zatrzymaj1,
odrzućresztę.
Zanimjakakolwiekkartazostanieodrzuconawszystkiemusząbyćdobrane.
Wszystkie dobrania kart podczas eksplo-
racji muszą się zakończyć zanim którykol-
wiek z graczy zacznie odrzucać.
Podczas Eksploracji możliwesą dwie premie,wzależnościodtegoktórąkartę Eksploracji danygraczwybrał.
Gracz,którywybiera Explore: +5 dobieradodatkowopięćkartzanimdokonaspośródnichwyboru.Gracztendokonujeeksplo-
racjidobierając7kartiwybierającspośródnich1doswojejręki.
Premia(wzależnościodwybranejkarty
akcji):dobierz5dodatkowychkartlub
dobierz1dodatkowąkartęorazzatrzymaj
1kartędodatkową.
Gracz,którywybiera Explore: +1, +1 dobieradodatkowojednąkartędowyboru i zatrzymujedodatkowąkartę.Graczten
dokonujeeksploracjidobierając3kartyiwybierającspośródnich2doswojejręki.
Takwięc,wzależnościodwybranejpremii,podczasakcjiExploregraczmożemiećwięcejkartspośródktórychmożewybie-
raćlubmożezatrzymaćjednądodatkowąkartę.
Zdolności różnychkartmogązmienićtereguły(jeśligraczposiadajewswoimukładzie),dającmożliwościdobraniakolej-
nychkartlubzatrzymaniadodatkowychkart.
Przykład: z tą zdolnością Eksploracji gracz
(bez premii) mógłby dobrać cztery karty i
dwie spośród nich zatrzymać.
1089228797.199.png 1089228797.200.png 1089228797.201.png 1089228797.202.png 1089228797.203.png 1089228797.002.png 1089228797.003.png 1089228797.004.png
II: roZwÓJ
Każdyzgraczywykładazakrytąkartętechnologiizeswojejrękilubnicgdygraczniezamierzawprowadzaćtechnologii.Kiedy
wszyscygraczebędągotowi,kartysą równocześnie odsłanianeagraczepłacąichkoszt.
Akcja:wyłóżkartętechnologiiizapłaćza
nią
Graczemogąumieszczaćwybranetechnologie(jeśliwogóle)podswoimikartamiakcji,odsłania-
jącjekiedywszyscybędągotowi.
Gracze mogą ustalić między sobą jak się
zachowują gdy nie wystawiają tech-
nologii. Niektórzy uderzają w stół, inni
zamiast technologii kładą świat i go od-
słaniają, jeszcze inni kładą zakrytą kartę
ale zabierają ją z powrotem mówiąc „nie”
kiedy wszyscy są już gotowi.
Każdatechnologiaposiadasymbol zawierającyjej koszt ,wahającysięod1-6.Graczpłacizatechnologięodrzucajączakryte
kartyzeswojejrękiwilościzgodnejzjejkosztem.
Graczektórzywybrali Rozwój ,jakopremięodrzucająojednąkartęmniejniżprzedstawiatokosztdanejtechnologii.Jeśli,ze
względunaspecjalnezdolności,graczniemusijużodrzucaćżadnychkartwtedynieotrzymujepremii.
Premia:odrzućojednakartęmniejw
trakciezapłatyzatechnologię.
Graczniemożewprowadzićtechnologiijeśliidentyczneznajdujesięjużwjegoukładziekart.
Nakarcietechnologii,oboksymboludiamentu,znajdujesięjejwartośćwpunktachzwycięstwa(PZ).Sąonedodawanedo
końcowejsumypunktównakoniecgry.
Graczmożemiećwswoimukładzietylko
jednąkartędanejtechnologii.
Technologieprzynosząpunktyzwycię-
stwa.
Technologieokoszcie6posiadają oznaczającywartośćpunktówzwycięstwa.Wartośćpunktówzwycięstwatakichkartjest
różnanakoniecgry,takjaktozostałonatychkartachprzedstawione.
koszt
Zdolności różnychkartmogązmienićtereguły,jeślitylkograczposiadajewswoimukładzie
przed rozpoczęciemfazyrozwoju.
PZ
ZDoLNośCI Kart
Każdatechnologiaiwiększośćświatówprzedstawiajednąlubwięcej zdolności . Zdolności standardowe przedstawionesąza
pomocąsymbolibezopisutekstowego(patrzpomocgracza). Zdolności specjalne posiadająsymbole,podświetlonefazyoraz
opisytekstowenadolekartyrozpoczynającesięodstosownegonumerufazy.
Technologieorazwiększośćświatówpo-
siadazdolności.
Wszystkiezdolnościzmieniająregułyidziałająłącznie.Zdolnośćzmieniatylkoregułyzawartewjejopisie;pozostałeregułygry
mająwciążzastosowanie.
zdolność
standardowa
zdolność
specjalna
„Dobranie”–wewszystkichfazachzwyjątkiem Eksploracji –oznaczadobraniekartyidodaniejejdoreki.Podczas Eksploracji
oznaczadobraniekartyidodaniejejdopozostałychzktórychgraczwybiera,zgodniezzasadamiwtrakcie Eksploracji .
Symbole zdolności znajdują się po lewej
stronie kart, poukładane w kolejności faz
od I do V, umożliwiając graczom w łatwy
sposób zorientowanie się w ich układzie
kart w trakcie fazy.
Jeśli,zewzględunazdolności,kosztzostaniezmniejszonyponiżej0wtedyprzyjmujesięże
wynosi0.Gracz,gdytakasytuacjawystąpi,nieotrzymujekartjako„zwrotkosztów”.
Zdolnośćniejestaktywnawtrakcie fazy ,wktórejzostałaumieszczona;skutkujedopierozpoczątkiem następnej fazy.
Symbol chromosomu , UPLIFT , IMPE-
RIUM oraz TERRAFORMING będą miały
zastosowanie w przyszłych rozszerze-
niach.
Ztegowzględuzdolność Public Works skutkującadobraniemjednejkarty,potymjakjejwłaścicielwprowadzitechnologię,nie
odnosisiędosamejkarty Public Works .
Zdolność musi byćużyta(chybażewopisiezdolnościznajdujesięsłowo„może”),jeślitylkojest
tomożliwe,wfaziedoktórejjestprzypisana(graczmożejednakdowolnieustalaćkolejnośćw
jakiejwykonywaćzdolności,jaktozostałoopisanedalejw Konsumpcji ).
Zdolnościmogąbyćwykorzystaneporaz
pierwszywfazie,któranastępuje po tejw
którejichkartyzostaływyłożone.
Zdolnośćopcjonalna(np. Colony Ship ) musi byćużytajeślijestpotrzebnadowystawieniatechnologiilubświataktóregracz
wybrałanastępnieodsłonił.
Zdolności,jeślijesttomożliwe,muszą
byćwykonane,chybażeopisnakarcie
stanowiinaczej.
Zdolnościsąwykonywanepokolei(choćichrezultatmożesiękumulować).Graczniemoże„prze-
rwać”wykonywaniajednejzdolnościinną.
4
1089228797.005.png 1089228797.006.png 1089228797.007.png 1089228797.008.png 1089228797.009.png 1089228797.010.png 1089228797.011.png 1089228797.013.png 1089228797.014.png 1089228797.015.png 1089228797.016.png 1089228797.017.png 1089228797.018.png 1089228797.019.png 1089228797.020.png 1089228797.021.png 1089228797.022.png 1089228797.024.png 1089228797.025.png 1089228797.026.png 1089228797.027.png 1089228797.028.png 1089228797.029.png 1089228797.030.png 1089228797.031.png 1089228797.032.png 1089228797.033.png 1089228797.035.png 1089228797.036.png 1089228797.037.png 1089228797.038.png
III: KoLoNIZaCJa
Akcja:wyłóżizapłaćzaświatotrzymując
towary windfall wzależnościodoznaczeń.
Akcja:każdyzgraczywykładazeswojejrękizakrytąkartęświatalubnicniewykładajeśliniezamierzaświatawykładać.Kiedy
wszyscygraczesągotowiwtedy równocześnie odwracająwyłożonekartyipłacązanie(lubjezdobywają).
Nawielekartachświatówznajdujesięczarnaliczba,owartościach0-6,umieszczonawczarnymokręgu;tojest koszt tego
świata.Gracz,byzapłacićzatakiświat,odrzucazakrytekartywilościzgodnejztąliczbą.
koszt
Graczektórzywybrali Kolonizację ,jakopremiędobierająjednąkartępowyłożeniuizapłaceniu(lubzdobyciu)zaświat.
Obokokręgudanegoświataumieszczonajestliczbapunktówzwycięstwa.Sąonedodawanedoostatecznegowynikugraczana
koniecgry.
światwindfall światprodukcyjny
Premia:dobierzkartę po wyłożeniu
świata.
Zdolności niektórychkart,jeślitylkograczposiadajewswoimukładziekart przed rozpoczę-
ciemfazykolonizacji,mogąmodyikowaćzasadykolonizacji.
światy windfall :niektóreświatyposiadająkolorowąotoczkęwokółswojegookręgu,któraoznaczażesąto światy windfall -
podczaspierwszejkolonizacjiumieszczasięnanichtowar.Abytowykonać(jakoczęśćwykładaniaświatawukładziekartgracza)
graczbierzezakrytąkartę–bezoglądaniajejzawartości–zrezerwyiumieszczająnawierzchuświatawprawejdolnejczęści
karty(takabyniezakrywaćPZświataorazjegozdolności).Kartatareprezentuje towar ,ajego rodzaj określa kolor otoczki
świata.
PZ
Światymająswojąwartośćwpunktach
zwycięstwa.
Towar windfall otrzymywanyjest raz ,kie-
dyświatjestporazpierwszywykładany.
Wgrzewystępującztery rodzaje towarów:
Technologia Obcych
,artefaktypozostałepoWładcachObcychRas.
,materiałgenetycznywykorzystywanywbadaniachbiologicznych.
Pierwiastki rzadkie
Geny
,transuranowepierwiastkizasilającenapędyJumpDrive.
Towary oryginalne
,takiejaksztukairozrywka.
Podbój Militarny :niektóreświatyposiadajączerwoneokręgiawnichnumeroczerwonychkrawędziachowartości1-7;jest
to obronność świata.Zaświatyte nie można płacićpodczaswykładania,musząonezostać zdobyte .Całkowita Siła Militarna
graczamusibyćrównalubprzewyższaćobronnośćdanegoświataabygopodbić.Następniegraczświatwykłada–razemz
towarami windfall ,jeśliświatposiadaotoczkę–niepłacączaniego(anastępniedobierakartępremiijeśligracztenwybrał
Kolonizację ).
Towary windfall
umieszczane są na
wierzchu światów z
kolorową otoczką wokół ich kosztów.
SiłaMilitarnaprzyznawanajestnapodstawiezdolnościróżnychświatówpoczątkowych,technologiilubświatówidziałaażdo
końcafazyKolonizacji.
Światymilitarne(zczerwonymiokręgami)
przedwyłożeniemmuszązostać zdobyte .
Niektóretechnologieiświaty,np. Empath Word, redukują SiłęMilitarnągracza.
Karta New Military Tactics możezostaćodrzuconazukładukartgraczaza+3SiłyMilitarnej
trwającejdokońcafazyKolonizacji.
Karta Contact Specialist umożliwiagraczowiumieszczenieizapłatęzaświatmilitarny(zwyjątkiemświatówmilitarnych Alien
[Obcych])koszturównegoobronnościdanegoświatapomniejszonegoojeden.
obronność
ważne :kosztten nie jestzmniejszanyprzezSiłęMilitarnągracza(SiłaMilitarnaipłatności nigdy niemożnałączyć).
Redukcjekosztówuzyskanedziękikartom Replicant Robots, Mining Robots ,itp. mogą byćłączonezkartą Contact Specia-
list byzmniejszyćkosztwyłożeniaświatamilitarnego.
Podobniekarta Colony Ship pozwala Contact Specialist nawyłożenie(zwyjątkiemświatów Alien )światamilitarnegobez
kosztów.
Abypodbićświatmilitarny Siła Militarna
graczamusibyćrównalubwiększaod
obronności danegoświata.
Takwięcwgrzewystępujądwa kompletnie rozdzielne sposobynawyłożenieświatówmilitar-
nych.
Niektórezdolnościmilitarne
Karta Contact Specialist umożliwiagra-
czowiwyłożenieświatamilitarnegopłacąc
zaniego, zamiast dokonywaniajego
podboju.
5
1089228797.039.png 1089228797.040.png 1089228797.041.png 1089228797.042.png 1089228797.043.png 1089228797.044.png 1089228797.045.png 1089228797.046.png 1089228797.047.png 1089228797.048.png 1089228797.049.png 1089228797.050.png 1089228797.051.png 1089228797.052.png 1089228797.053.png 1089228797.054.png 1089228797.056.png 1089228797.057.png 1089228797.058.png 1089228797.059.png 1089228797.060.png 1089228797.061.png 1089228797.062.png 1089228797.063.png 1089228797.064.png 1089228797.065.png 1089228797.067.png 1089228797.068.png 1089228797.069.png 1089228797.070.png 1089228797.071.png 1089228797.072.png 1089228797.073.png 1089228797.074.png 1089228797.075.png 1089228797.076.png 1089228797.078.png 1089228797.079.png 1089228797.080.png 1089228797.081.png 1089228797.082.png 1089228797.083.png 1089228797.084.png 1089228797.085.png 1089228797.086.png 1089228797.087.png 1089228797.089.png 1089228797.090.png 1089228797.091.png 1089228797.092.png 1089228797.093.png 1089228797.094.png 1089228797.095.png 1089228797.096.png 1089228797.097.png 1089228797.098.png 1089228797.100.png 1089228797.101.png 1089228797.102.png 1089228797.103.png 1089228797.104.png 1089228797.105.png 1089228797.106.png 1089228797.107.png 1089228797.108.png 1089228797.109.png 1089228797.111.png 1089228797.112.png 1089228797.113.png 1089228797.114.png 1089228797.115.png 1089228797.116.png 1089228797.117.png 1089228797.118.png 1089228797.119.png 1089228797.120.png 1089228797.122.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin