Neuland.pdf

(684 KB) Pobierz
1105577219.002.png
Spis treści
Neuland
0202 Wprowadzenie i Cel Gry
0303 Elementy Gry
Taktyczna gra o budowaniu ze zmienną
kolejnością tury dla 24 strategów.
Autorzy: Tobias Stapelfeldt i Peter Eggert
0405 Przygotowanie
Wprowadzenie i Cel Gry
0606 Rozpoczęcie Gry oraz Opis Tury
Gracza
Neuland pozostaje zacofane gospodarczo
dostarczając mnóstwa przestrzeni do roz
woju; tylko kilku myśliwych i drwali Ŝyje
w okolicy. Gracze rywalizują ze sobą w
rozwoju nowej cywilizacji w której 15 róŜ
nych posiadłości, takich jak Opactwo, Sie
dziba Cechu, Ratusz i Warownia, rokuje
nadzieję na dobrobyt i rozwój. Które bu
dynki będą chcieli zdobyć gracze i kto je
zdobędzie?
0607 I. Wytwarzanie Produktów
0707 II. Wykonywanie Akcji na Torze
Czasu
0708 III. Wykorzystywanie Produk
tów
0809 IIIA. Opłaty za Produkty i Nali
czanie Akcji
Aby zdobyć posiadłości musisz najpierw
wybudować i wykorzystać zakłady pro
dukcyjne; w kaŜdym z tych budynków mo
Ŝesz wytworzyć produkty których potrze
bujesz do wytworzenia produktów o więk
szej wartości w innym budynku.
0909 IV. Stawianie Budynków
0910 V. Rozmieszczanie Znaczników
Herbów
1010 Koniec Tury
Ostatecznie kaŜdy podczas gry wciąŜ się
zastanawia, „Czy powinienem pracować
długo ale rzadziej czy teŜ pracować krócej
ale z kolei częściej? W jaki sposób zdołam
umieścić moje znaczniki herbów na posia
dłościach poŜądanych przez wszystkich?
1010 Koniec Gry
1111 Opis Akcji Gracza
1112 Zakłady Produkcyjne
1315 Przykład Rozpoczęcia Gry 2
osobowej
Wygrywa gracz, który jako pierwszy roz
mieści wszystkie swoje znaczniki herbów.
1616 Lista wszystkich płytek budyn
ków
1616 Podziękowania
2
1105577219.003.png
4 znaczniki drewna
Elementy gry
10 płytek planszy
4 znaczniki Ŝywności
4 znaczniki metalu
4x
3x
2x
1x
(kaŜdy z nich z symbolem Ŝelaza i srebra)
(1 pojedyncza i 9 podwójnych płytek sześcien
nych)
32 figurki robotników
1 tor czasu
(6 części)
(8 „robotników” w kaŜdym z 4 kolorów gracza:
Ŝółtym, czerwonym, jasnoniebieskim, purpuro
wym)
1 znacznik czasu
72 znaczniki herbów
2 plansze budynków
(18 w kaŜdym z 4 kolorów gracza: Ŝółtym, czer
wonym, jasnoniebieskim, purpurowym)
4 płytki taczek
4 plansze graczy
(1 taczka dla kaŜdego gracza)
21 znaczników surowców
(1 plansza z opisem posiadłości dla kaŜdego gra
cza)
(9 czarnych [węgiel], 6 szarych [ruda Ŝelaza], 6
białych [ruda srebra])
57 płytek budynków
(dokładna lista wszystkich bu
dynków znajduje się na stronie
1112 oraz na 16)
1 woreczek płócienny
3
1105577219.004.png
Przygotowanie
3. Plansze budynków umieść obok plan
szy głównej tak jak to przedstawiono
na ilustracji:
1. Wszystkie płytki planszy rozmieść
obok siebie w dowolnym porządku
tak by utworzyły jedną sześcioboczną
planszę. Ustawienie płytek przedsta
wione na ilustracji poniŜej bardzo do
brze sprawdza się dla graczy począt
kujących.
4. KaŜdy z graczy otrzymuje:
1 planszę gracza
1 Leśniczówkę i 1 Chatę Drwala
spośród płytek budynków
1 taczkę,
1 znacznik Ŝywności i
1 znacznik drewna
8 robotników i znaczniki herbów
w jednym kolorze:
w grze 2 osobowej kaŜdy z graczy
otrzymuje 18 znaczników herbów,
w grze 3 osobowej kaŜdy z graczy
otrzymuje 12 znaczników herbów,
w grze 4 osobowej kaŜdy z graczy
otrzymuje 9 znaczników herbów.
2. Umieść tor czasu wokół planszy w ten
sposób aby uformował jej ramkę. W
grze 2 lub 3 osobowej wybierz tor z
symbolem:
Tor ten składa się z 11 poniŜszych pól:
Tor dla 4 graczy składa się z 10 pól ozna
czonych symbolem:
4
1105577219.005.png
5. Pozostałe płytki budynków posortuj i
umieść na planszach budynków w
formie stosów na odpowiednie miej
sca zgodnie z oznaczeniami. Płytki
przedstawiają 2 typy budynków: za
kłady produkcyjne oraz posiadłości.
Posortuj i ułóŜ w stosy, rewersem do
góry, płytki zakładów produkcyj
nych na duŜej planszy budynków:
Teraz na płytkach moŜesz zoba
czyć albo symbol drewna albo ka
mieni.
Posiadłości oznaczone są numerami i
naleŜy je umieścić na małej planszy
budynków na której zaznaczono 5 ob
szarów o następujących symbolach:
KaŜde z płytek zakładów produk
cyjnych tego samego rodzaju two
rzą osobny stos na odpowiadają
cym im polu na planszy budyn
ków (ZauwaŜ, Ŝe jest tylko jedna
płytka Jaskini Alchemika)
Religia
Nauka
Kultura
6. Znaczniki metalu umieść na odpo
wiednim polu na planszy budynków:
2 z 4 znaczników metalu stroną sre
bra a pozostałe stroną Ŝelaza.
Polityka
Militaria
Na kaŜdym z tych obszarów naleŜy
umieścić po 3 budynki z symbolem
odpowiadającym danemu obszarowi.
UłóŜ płytki w stos rewersem do góry
w ten sposób by płytka z największą
cyfrą znalazła się na spodzie stosu a
płytka z cyfrą najmniejsza była na
wierzchu stosu.
7. Znaczniki surowców wrzuć do wo
reczka a następnie połóŜ go obok
głównej planszy.
8. Umieść główny znaczniki czasu na
dowolnym polu na torze czasu. Na
stępnie kaŜdy z graczy umieszcza jed
ną ze swoich figurek robotników na
tym samym polu. Będą one znaczni
kami czasu graczy.
5
1105577219.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin