Plan na grudzień.doc

(69 KB) Pobierz

Plan pracy dla dzieci 5-6 letnich -  grudzień 2009r.

 

 

                         Świat się zmienia ...Już Święta...

Cele ogólne:

 

·         Umiejętność dostrzegania zjawisk w otoczeniu, obserwowania wybranych zjawisk

·         Umiejętność klasyfikowania spostrzeżeń

·         Umiejętność wiązania „nowego” z posiadanym zasobem wiedzy, stosowanie w praktyce

·         Umiejętność formułowania przypuszczeń ,wniosków ,samodzielnego prowadzenia działań

 

 

Cele realizowane są w różnych porach dnia, głównie przez zabawę.

 

 

Podstawa programowa : ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 grudnia 2008 r.

Program wychowania przedszkolnego ,,Zanim będę uczniem” Elżbieta Tokarska, Jolanta Kopała

Program wychowania przedszkolnego Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Gustawa Grabowska

 

 

Diagnoza – zachowań emocjonalno-społecznych, umiejętności poznawczych, kompetencji komunikacyjnych i językowych,

motoryki małej i dużej.

 

 

Formy organizacyjne: indywidualnie, z całą grupą, zespołowo, w małych grupach

 

 

 

Wybrane treści programowe: decyzja nauczyciela

 

 

 

Tydzień I

  Temat tygodnia

  Dzień tygodnia

                     Sposoby realizacji

Przygotowane do pisania 

           i czytania

       Zajęcia ruchowe

            Uwagi

W kopalni

1

 

Praca z obrazkiem Kopalnia dawniej i dziś

·         zapoznanie dzieci z treściami zupełnie dla nich nowymi i zdobywanie nowej wiedzy

 

Wykonanie rysunków węglem i kredą  Temat dowolny

·         zapoznanie dzieci z nowymi możliwościami i użycie innych narzędzi plastycznych

 

 

 

dostrzeganie,wyszuki -

wanie różnic

i podobieństw kształtów, postaci występujących

na ilustracjach i rysunkach,

 

 

 

ćwiczenie mięśni poruszających gałką oczną:

·         -wodzenie wzrokiem za palcem rysującym leniwe ósemki

·         -wodzenie wzrokiem w różnych kierunkach

 

 

 

kolorowanie mandali – ćwiczenia koncentracji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia poranne i zabawy wg K.Wlaźnik

 

 

 

 

Ćwiczenia ruchowe z MRR

 

 

 

zabawy przy muzyce

-uplastycznienie ciała

 

 

 

 

 

 

Diagnoza zachowań społecznych  Andrzeja , Bartka i Oli ( słowna agresja chłopców wobec Oli)

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

Historyjka obrazkowa na podstawie opowiadania O. Sekory „O rozgniewanym węgielku”

·         doskonalenie wypowiedzi  dzieci , wdrażanie do dłuższych opowiadań

 

Zabawy rytmiczne  : powtarzanie czynności  w trakcie trwania melodii, wyczucie zmian tempa

3

 

Zajęcie poznawczo-naukowe Eksperymenty z solą

·         działania prowadzące do nowych doznań i zdobywania nowej wiedzy

·         poznawanie zjawiska krystalizacji soli

 

4

 

Zajęcie matematyczne wg zapisu

 

 

5

Wysłuchanie legend górniczych Królowa Kinga ,Skarbek

·         wdrażanie do umiejętności słuchania ,

·         próby wyciągania wniosków z treści , w których ukryty jest morał

 

Zabawy rytmiczne i muzyczne :zabawy przy muzyce- nauka tańca Grozik oraz swobodna ekspresja ruchowa do muzyki

Tydzień II

Mikołaj

1

 

Wspólne zabawy z dziećmi z innych grup z okazji spotkania z Mikołajem

 

 

 

 

Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichovej

·         -wodzenie palcem po śladzie

·         -kopiowanie rysunku przez kalkę

 

ropoznawanie

zasłyszanych dźwięków:

·         przesypywanie różnych materiałów sypkich / groch,  piasek,  /,

·         zgniatanie różnych gatunków papieru,

 

 

 

 

 

 

ćwiczenia koncentracji

,,konkurs” Kto potrafić dłużej patrzeć na misia?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ćw. poranne i zabawy ruchowe wg K. Wlaźnik

 

 

 

ćwiczenia ruchowe wg metody Kniessów

 

 

 

 

ćwiczenia prowadzone metodą Orffa

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

Rozmowa przy  obrazku Zbliżają się Święta

·         zapoznanie ze zwyczajami świątecznymi i tradycją tych świąt;

 

Zabawy rytmiczne : auka piosenki pt. „Mikołaj” – dz. ilustruje piosenkę wykorzystując różne instrumenty, śpiewa piosenkę wraz z grupą, określa nastrój muzki

3

Wykonanie postaci Świętego Mikołaja techniką wycinanki z kolorowego papieru.

·         Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami

 

 

Rozmowa  „Kim był Św.  Mikołaj?”

·         zapoznanie z historią  popularnego Świętego Mikołaja, kim był? kiedy i gdzie żył?”

 

4

 

Zajęcia matematyczne wg zapisu

 

 

5

Nauka wiersz D. Gellner Gdzie jest Mikołaj?

·         doskonalenie pamięci dzieci oraz techniki wyraźnego mówienia

 

Zajęcie plastyczne But Św. Mikołaja ozdabianie wg własnego pomysłu

  • rozwijanie inwencji twórczej i wyobraźni plastycznej dzieci

 

 

Tydzień III

Przygotowania do świat

1

 

Rozmowa przy obrazku na temat zwyczajów bożonarodzeniowych:

·         dzielenie się z innymi swoimi doświadczeniami i przeżyciami

zabawy muzyczne : nauka kolędy Lulajże Jezuniu, wywołanie świątecznego nastroju

 

 

 

kolorowanie obrazków (zwrócenie uwagi na linie otaczające obszar kolorowania)

 

 

 

 

lepienie,rysowanie,wycinanie na tematy dowolne,

(zwrócenie uwagi na prawidłową pracę nożyczkami)

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin