auto_alarm_instrukcja montażu(2).pdf

(607 KB) Pobierz
9798291 UNPDF
9798291.001.png
Informator jest przeznaczony dla elektryków i monterów systemów
alarmowych w samochodach.
Zawiera praktyczne informacja jak znaleźć?, jak podłączyć?, i jakie są kolory
przewodów podłączanych do autoalarmu w ponad stu samochodach.
Zamontowanie i podłączenie do instalacji samochodu podstawowej wersji autoalarmu
jest dość proste: zasilanie autoalarmu podłączamy bezpośrednio do akumulatora lub
lini 30 A np. w skrzynce bezpieczników. Minus również bezpośrednio do klamry
ujemnej akumulatora lub do innych dobrych punktów masowych karoserii. Wejście
uruchamiające alarm zawsze bezpośrednio do wyłączników drzwiowych
znajdujących się w pojeździe i sygnalizację alarmu światłami do przewodów świateł
kierunkowskazów.
Jednak aby zamontować profesjonalny alarm, który oprócz sygnalizacji
światłami kierunkowskazów i syreną próby włamania, posiada w sobie blokadę
silnika tzn. immobiliser uniemożliwiający uruchomienie silnika przy włączonym w stan
czuwania autoalarmie, a także wiele dodatkowych i pożytecznych funkcji jak: np.
zamykanie i otwieranie zamka centralnego pilotem, czy również domykanie szyb za
pomocą tego samego przycisku pilota, trzeba dużego doświadczenia lub
niejednokrotnie dużo czasu na znalezienie w coraz to innym samochodzie klienta
odpowiednich przewodów do późniejszego podłączenia.
Być może dzięki informatorowi, który zawiera gotowe kolory przewodów
kierunkowskazów, „blokady silnika”, centralnego zamka i elektrycznie podnoszonych
szyb, jak i miejsca ich ewentualnego szukania w ponad stu samochodach, ten
informator sprawi, że czas potrzeby do zamontowania autoalarmu będzie krótszy, a
co za tym idzie praca będzie znacznie wydajniejsza.
2
NUMERY RUBRYK OZNACZAJĄ
1. Kolory przewodów świateł kierunkowskazów.
2. Kolor przewodu służącego do zrobienia blokady silnika, tzw. immobilisera.
Przewód ten należy rozciąć i połączyć z dwoma przewodami z centrali
alarmowej, które mają za zadanie uniemożliwić uruchomienie silnika przy
włączonym autoalarmie.
3. Kolory przewodów sterujących domykaniem elektrycznych podnośników szyb.
4. Kolory przewodów sterujących otwieranie i zamykaniem się zamka
centralnego.
W górnych kwadratach każdej rubryki znajduj się litera, która razem ze
schematem instruktażowym ma pomóc w odnalezieniu szukanych przewodów. W
dolnych kwadratach rubryk trzeciej i czwartej znajdują się następujące znaki,
które oznaczają:
„ – ” - szyby lub centralny zamek sterowane minusem;
„ + ” - szyby lub centralny zamek sterowane plusem;
„ 0 ” - centralny zamek pneumatyczny.
UWAGA !!!
Ponieważ jest bardzo dużo różnych wersji tych samych modeli samochodów,
kolory jak i miejsca tych przewodów mogą być zmienione, a te podane w
niniejszym informatorze mają za zadanie jedynie ułatwić szybsze ich znalezienie,
dlatego też trzeba każdorazowo sprawdzić przed jakimkolwiek podłączaniem
alarmu czy rzeczywiście jest to szukany przez Nas przewód.
UWAGA - PRZED PODŁĄCZENIEM ALARMU DO WSKAZANYCH W
OPISIE PRZEWODÓW SPRAWDŹ ZA POMOCA MIERNIKA ZGODNOŚĆ
Z OPISEM !!! To tylko pomoc w montażu - może się zdarzyć, że producent wprowadził
jakieś zmiany w instalacji, więc przed podłączeniem upewnij się czy to właściwy przewód.
Nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne straty materialne, moralne ani jakiekolwiek
inne...
3
SCHEMAT INSTRUKTAŻOWY
POMOCNY PRZY WYSZUKIWANIU POSZCZEGÓLNYCH
ELEMENTÓW SAMOCHODU
A- skrzynka z bezpiecznikami lub lewa strona deski rozdzielczej w dół;
B- drzwi, przewody łączące drzwi z karoserią, lewa strona samochodu;
C- najczęściej przewody pomiędzy drzwiami a karoserią lub lewa dolna strona
samochodu;
D- przewody odchodzące od stacyjki, przewody pod kolumną kierownicy w dół;
E- przyciski zamykania/ otwierania szyb lub centralnego zamka;
F- prawa strona pod maską silnika;
G, H- lewa strona pod maską silnika;
J- centralny środek przedniej szyby w dół;
K- podsufitka, szyberdach;
L- prawa strona wewnątrz pojazdu.
PRAWA STRONA
F
L
PRZÓD
J
K
TYŁ
D
A
A
G
B
H
C
LEWA STRONA
4
9798291.002.png
ALFA ROMEO 90
1
JASNY NIEBIESKI
nr 10 w złączu „I”
JASNY NIEBIESKI/ CZARNY
nr 7 w złączu „H”
A
2
ZIELONY/ CZARNY
nr 7 w złączu „I”
A
3
ŻÓŁTY
pod lewy
ZIELONY
przód prawy
E
+
BRĄZOWY
nr 9 otwieranie w złączu centr. zamka
FIOLETOWY
nr 8 zamykanie w złączu centr. zamka
ALFA ROMEO GIULIETTA
1
A
_
JASNY NIEBIESKI
JASNY NIEBIESKI/ CZARNY
A
2
ZIELONY/ CZARNY
przekroju 2,5 mm
nr 3 w złączu brązowym
A
3
ZIELONY
przód prawy
ŻÓŁTY
przód lewy
B
+
BRĄZOWY
otwieranie
FIOLETOWY
zamykanie
ALFA ROMEO 75
1
C
_
JASNY NIEBIESKI
A
JASNY NIEBIESKI/ CZARNY
w białym złączu
2
ZIELONY/ CZARNY
przekroju 2,5 mm
nr 3 w złączu pod kierownicą
D
3
ZIELONY
przód prawy
ŻÓŁTY
przód lewy
B
+
A
4
BRĄZOWY/ BIAŁY
otwieranie
FIOLETOWY/ BIAŁY
zamykanie
5
4
4
9798291.003.png 9798291.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin