ISTOTA MODELU SIPOC.pdf
(
28 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Model Sipoc pyt. 5
Przedstaw istotħ modelu SIPOC
Model SIPOC:
SIPOC jest skrtem od Dostawcy; WejĻcia, Proces, WyjĻcia, klientw, jak te zjawiska
odnoszĢ siħ do caþej dziaþalnoĻci firmy.
SIPOC oznacza: Dostawcy, WejĻcia, Proces, WyjĻcia, Klienci - piħę elementw fizycznych
kaŇdego systemu organizacyjnego.
Jako oglna reprezentacji, jednak model SIPOC zapewnia dobrym sposobem na strukturħ
naszego myĻlenia przy rozwiĢzywaniu moŇliwoĻci poprawy. Przed rozpoczħciem nurkowania
w niektrych inicjatywy poprawy, takie jak "ustalajĢce system inwentaryzacji" ma sens jasne
zrozumienie i okreĻlenie, co skþada siħ ten system. Musimy wiedzieę, na przykþad, ktrzy sĢ
klienci tworzĢ produkty, ktre sĢ i tak dalej. Innymi sþowy, zrozumienie rŇnych
komponentw systemu jest niezbħdna do poprawy w kaŇdej dziedzinie.
W centrum modelu SIPOC (dosþownie iw przenoĻni) to proces (lub procesy w zaleŇnoĻci od
przypadku moŇe byę). Proces jest Ļrodkiem, jakie nakþady zostaþy przeksztaþcone w wyniki z
pewnĢ wartoĻę (miejmy nadziejħ) sĢ dodawane po drodze. Proces jest praca i sposb
wartoĻę dodanĢ.
Wzr SIPOC - Dostawcy, WejĻcia, Proces, WyjĻcia i Klientw. Rwnie waŇne sĢ
informacyjnych elementw systemu, zwany cechy jakoĻciowe. SĢ one reprezentowane w
dolnej czħĻci modelu. Dowolna liczba tych cech moŇe byę zwiĢzane z kaŇdym z fizycznych
komponentw systemu.
SIPOC (klient-dostawca w þaıcuchu)
Co to jest?
Metoda stosowana w celu wyjaĻnienia þaıcucha wartoĻci, w ktrym
dziaþaę.
Jest czħsto uŇywany do:
Opracowanie celw zespoþu lub misji
OkreĻlię moŇliwe "szybkie hit" moŇliwoĻci wyeliminowania, niektrych innych wartoĻci
dodanej wyjĻcia.
Wybierz podstawowych procesw do przeprojektowania
Aby zakoıczyę þaıcuch, to zwykle dziaþa najlepiej ...
Start z produktu / usþugi WyjĻcia,
Wtedy praca wstecz nie poprzez okreĻlenie
Procesy produkcji tych produktw,
WejĻcia do tych procesw, a
Dostawcy tych wejĻę (zarwno wewnħtrznych jak i
zewnħtrznych).
Zakoıcz poprzez identyfikacjħ wszystkich klientw (wewnħtrznych i
zewnħtrznej), czyli kaŇdy, kto odbiera i uŇywa
Produkt / Usþuga wyjĻę.
Plik z chomika:
kazokj
Inne pliki z tego folderu:
PROCES MAGAZYNOWANIA TABELA.pdf
(34 KB)
PROCES OBSŁUGI KLIENTA.pdf
(78 KB)
ZARZADZANIE PROCESAMI.doc
(80 KB)
ISTOTA MODELU SIPOC.pdf
(28 KB)
TYPY PROCESÓW W ORGANIZACJACH.pdf
(25 KB)
Inne foldery tego chomika:
5S
Business books
Business books(1)
Excel
Kaizen
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin