komunikacja_w_sytuacji_kryzysowej.pdf

(59 KB) Pobierz
Komunikacja w Sytuacji Kryzysowe
Komunikacja w Sytuacji Kryzysowej
W czasach kryzysu, nasza zdolność do komunikacji może zostać utrudniona przez obawy, napięcie i
zewnętrzną presję powołującą nas, jako liderów, by zniwelować problem i przywrócić system do
stanu równowagi. Nasze ostatnie doświadczenia z firmami w sytuacji kryzysowej, skłoniły nas by
dostarczyć te wskazówki dla komunikacji w sytuacji kryzysowej:
1. Komunikuj prędko i często. Mów co wiesz wtedy kiedy wiesz to. Jeśli nie masz odpowiedzi, powiedz
że nie masz. Nie czekaj na ludzi, aż dostaną informacje z zewnętrznych źródeł.
2. Używaj różnorodnych metod komunikacji by dostosować się do różnych ludzkich przyzwyczajeń i
stylów komunikacji. Używaj języka, który jest odpowiedni dla Twoich odbiorców, preferując prosty
język polski bardziej niż mowę wypełnioną językiem żargonowym i akronimami.
3. Nawiąż kontakt i zrekrutuj do pomocy liderów opinii w każdej funkcyjnej dziedzinie. Liderzy opinii to
Ci, którzy mają skłonność do wpływania na opinię grup poprzez siłę swoich opinii. Poprzez
zrekrutowanie, zwerbowanie ich w czasie kryzysu, wesprzesz całościowy proces zrozumiałej i klarownej
komunikacji, myślenia, spokoju ogółem. Pamiętaj, że liderzy opinii często nie są członkami najwyższych
szczebli danych grup społecznych.
4. Zachowuj się w sposób, jakiego wymagasz od innych. Twoje zachowanie jest najpotężniejszym
mechanizmem komunikacji jaki posiadasz. Liderzy modelują zachowywanie się w sposób, w jaki chcą,
aby zachowywali się inni. Jeśli jesteś pewny siebie i spokojny, większość Twoich ludzi również taka
będzie.
5. Bądź widoczny i staraj się być jak najbardziej dostępny dla każdego, kto potrzebuje Twojego czasu.
Kiedy ludzie chcą z Tobą porozmawiać, niech tak się stanie. Widoczność i dostępność są kluczami do
wcielenia innych. Im bardziej wcieleni, włączeni do sprawy poczują się inni ludzie, tym lepiej zajmą się
kryzysową sytuacją.
6. Wbuduj trening dotyczący zespołowych umiejętności rozwiązywania problemów w program
szkoleniowy swojej organizacji. Spraw, by takie umiejętności były kluczową składową roli każdej osoby
w organizacji. Ludzie funkcjonują lepiej w sytuacji kryzysowej kiedy skupiają się na rozwiązaniach,
zamiast na samym problemie. A kiedy nie ma kryzysu, ich umiejętności pomogą im zajmować się
kłopotami, zanim te staną się kryzysami.
--
Piotr R. Michalak
Strateg marketingowy i copywriter, właściciel agencji marketingowej Ententa
Autor e-kursu o reklamie: Uwolnij Swoją Firmę
327985315.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin