Wiek dziecka: od 3 lat
Cele:
· Znajomość i stosowanie w praktyce pojęć: nad, pod, za, obok, wysoko, nisko
· Kultywowanie rodzinnych tradycji
· Utrwalenie nazw kolorów, wielkości
Rekwizyty:
choinka, ozdoby choinkowe (takie jakie są w naszym zbiorze)
Miejsce zabawy: dom
Przebieg:
W dniu ubierania choinki z dziećmi, dodajmy trochę niezwykłości do tej czynności, bo przecież dla Maluchów jest to niezwykła chwila.
Wstęp może być następujący:
Teraz rodzic daje polecenia np.:
Dużą czerwoną bombkę powieś nisko, niebieską małą bombkę nad czerwoną, pajacyka powieś między żółtą i czerwoną bombką, itd.
Wskazówki:
Dzieci trzyletnie znają jeszcze mało określeń położenia przedmiotów w przestrzeni, dlatego w ich przypadku wystarczy zastosować pojęcia wysoko, nisko, chyba że znają więcej. Wystarczy to sprawdzić raz zadając polecenie, jeśli widzimy, że dziecko ma problemy z jej wykonaniem, spróbujmy wtedy wprowadzić jedno nieznane pojęcie, żeby za dużo nie zamieszać dziecku wieloma. Jeśli podczas wspólnego ubierania choinki pozna jedno nowe pojęcie i utrwali wcześniej poznane to już dużo. Na tyle, na ile kojarzą kolory, prośmy je również o wyszukanie w pudełku konkretnej ozdoby np. dzwoneczka w kolorze czerwonym.
Dla wielu dzieci postać Świętego Mikołaja jest jeszcze w tym wieku bardzo ważna. Pozwólmy im w dzieciństwie zachować wiarę w Jego istnienie a przy okazji zachowamy tradycję świąteczną
segafredo100