Organizacja ewaluacji wewnętrznej - Obszar III Strona 4 z 4
Obszar III (określony w załączniku do rozporządzenia) – Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym
Wymagania (określone w załączniku do rozporządzenia):
3.1. Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju
Cel ewaluacji
wymagania
Szczegółowy obszar ewaluacji
Forma ewaluacji
Narzędzia
Termin
Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy
Termin określenia wniosków
Uwagi
Pozyskanie informacji o formach i efektywności współpracy ze środowiskiem lokalnym, w tym rodzinnym
1) Nauczyciele opracowują i realizują „Plany współpracy ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym”
– Analiza dokumentacji nauczycieli
Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli
Wg harmonogramu kontroli dokumentacji
Dyrektor
I 2010
VI 2010 – rady analityczno-oceniające
Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze
2) Nauczyciele organizują różnorodne formy wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka, z uwzględnieniem koncepcji pracy przedszkola
– Analiza dokumentacji nauczycieli, psychologa przedszkolnego
– Analiza „gazetek grupowych”
Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli, psychologa
Arkusz analizy wydań gazetek
VI 2010
VI 2010 –rady analityczno-oceniające
3) Nauczyciele współpracują z różnymi instytucjami, placówkami oświatowymi, działającymi w środowisku
Wg harmonogramu kontroli
dokumentacji
3.2. Wartości edukacyjne są promowane i kształtowany jest wizerunek przedszkola
1) Nauczyciele prezentują i promują działania przedszkola w lokalnych mediach (prasie, telewizji)
– Analiza prezentacji
Arkusz analizy ilościowej i jakościowej prezentacji
2) Nauczyciele publikują swoje osiągnięcia pracy z wychowankami
Arkusz analizy ilościowej i jakościowej publikacji
3) Nauczyciele prezentują rodzicom rożne formy pracy z dzieckiem przedszkolnym
– Analiza dokumentacji współpracy ze środowiskiem rodzinnym
– Analiza opinii rodziców
Arkusz analizy dokumentacji
Kwestionariusz ankiety dla rodziców
Zespół diagnostyczny
Zespół opracowuje wyniki ankiety, dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze
3.3. Rodzice są partnerami przedszkola
Pozyskanie informacji o formach i efektywności współpracy z rodzicami
jo-chom