obszar 3.doc

(68 KB) Pobierz
Obszar III (określony w załączniku do rozporządzenia) – Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym

Organizacja ewaluacji wewnętrznej - Obszar III                            Strona 4 z 4

Obszar III (określony w załączniku do rozporządzenia) – Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym

 

Wymagania (określone w załączniku do rozporządzenia):

 

3.1. Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Pozyskanie informacji o formach i efektywności współpracy ze środowiskiem lokalnym, w tym rodzinnym

1) Nauczyciele opracowują i realizują „Plany współpracy ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym”

– Analiza dokumentacji nauczycieli

Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli

Wg harmonogramu kontroli dokumentacji

Dyrektor

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze

Pozyskanie informacji o formach i efektywności współpracy ze środowiskiem lokalnym, w tym rodzinnym

2) Nauczyciele organizują różnorodne formy wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka, z uwzględnieniem koncepcji pracy przedszkola

– Analiza dokumentacji nauczycieli, psychologa przedszkolnego

 

– Analiza „gazetek grupowych”

Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli, psychologa

 

Arkusz analizy wydań gazetek

Wg harmonogramu kontroli dokumentacji

 

I 2010

VI 2010

Dyrektor

 

Dyrektor

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

 

I 2010

VI 2010 –rady analityczno-oceniające

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze

3) Nauczyciele współpracują z różnymi instytucjami, placówkami oświatowymi, działającymi w środowisku

– Analiza dokumentacji nauczycieli, psychologa przedszkolnego

Arkusz analizy dokumentacji nauczycieli, psychologa

Wg harmonogramu kontroli

dokumentacji

Dyrektor

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze

 

 

3.2. Wartości edukacyjne są promowane i kształtowany jest wizerunek przedszkola

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Pozyskanie informacji o formach i efektywności współpracy ze środowiskiem lokalnym, w tym rodzinnym

1) Nauczyciele prezentują i promują działania przedszkola w lokalnych mediach (prasie, telewizji)

– Analiza prezentacji

Arkusz analizy ilościowej i jakościowej prezentacji

I 2010

VI 2010

Dyrektor

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze

Pozyskanie informacji o formach i efektywności współpracy ze środowiskiem lokalnym, w tym rodzinnym

2) Nauczyciele publikują swoje osiągnięcia pracy z wychowankami

– Analiza prezentacji

Arkusz analizy ilościowej i jakościowej publikacji

I 2010

VI 2010

Dyrektor

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze

3) Nauczyciele prezentują rodzicom rożne formy pracy z dzieckiem przedszkolnym

– Analiza dokumentacji współpracy ze środowiskiem rodzinnym

 

– Analiza opinii rodziców

Arkusz analizy dokumentacji

 

Kwestionariusz ankiety dla rodziców

Wg harmonogramu kontroli

dokumentacji

I 2010

Dyrektor

 

Zespół diagnostyczny

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Zespół opracowuje wyniki ankiety, dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

 

 

3.3. Rodzice są partnerami przedszkola

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Pozyskanie informacji o  formach i efektywności współpracy z rodzicami

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin