Co będzie nam potrzebne: ostry nóż, śrubokręt, silikon (czarny lub szary- uniwersalny), oczywiście zdjęte reflektory i komplet ringów. Pierwszy etap to zdjęcie z reflektorów kloszy. Trzymają się na 5 zaczepach- 3 na górze i 2 na dole. Podważamy śrubokrętem aż pyknie i oddzielamy klosz od reszty lampy. Teraz używając ostrego noża trzeba wyciąć i usunąć fabryczny silikon trzymający szkiełka lamp. Najlepiej nacinając całość i odchylając wystający pipek wyjąć szkiełko (od dołu). Po wyjęciu szkiełek dobrze było by dość dokładnie usunąć resztki silikonu z ramek jak i z samych szkiełek. Najważniejszy etap całej operacji- wkładanie ringów. Tu trzeba uważać by zbyt mocno, natarczywie ich nie wciskać bo są szklane i mogę pęknąć. Trzeba to robić z wyczuciem, i nic na siłę. Za wczasu umyjcie dokładnie wnękę klosza i jedziemy Ring początkowo włóżcie od góry, jak na rysunku. Później odchylając ten czarny pipek postarajcie się wcisnąć ring coraz niżej (naciskając równomiernie z dwóch stron). Powinien przeskoczyć za całą ramkę od szkiełka i trzymać się dość chwiejnie (potem szkiełko go dociśnie na właściwą pozycję) NAJPIERW DOKŁADNIE UMYJCIE SZKIEŁKA!! Ponowny ich montaż jest banalny. Kabelki od CCFL-ów prowadzimy przed mocowaniami i szkiełko wkładamy od góry, odchylamy pipek i delikatnie dociskamy, żeby ring mógł zająć swoją docelową (bardzo sztywną) pozycję. Jeśli wszystko w miarę sztywno się trzyma (szkiełko się nie chybocze) to bierzemy pistolet z silikonem i wszystko zalepiamy tak jak było wcześniej: Klosz gotowy. Dobrze jest zostawić go na 24h żeby silikon całkiem wysechł. Teraz część elektryczna. Tu przyda się jeszcze taśma izolacyjna i możemy działać. Zdejmujemy zaślepkę od świateł drogowych (długich) i będziemy się wpinać czarnym kabelkiem z przetwornicy do brązowego kabelka w instalacji reflektorów. Ja to zrobiłem nacinając kabelek brązowy i wciskając do niego głęboko czarny i izolując wszystko taśmą. Analogicznie wpinamy kabelek czerwony z przetwornicy do kabelka szarego z instalcji reflektora: Drugi sposób wpięcia się pod instalację lampy jest jeszcze prostszy, ale pod warunkiem, że jest trochę wolnego miejsca we wtyczce do oryginalnych świateł pozycyjnych. Wciskamy wtedy identycznie czarny kabelek z przetwornicy do zapięcia brązowego i czerwony do szarego, zalepiając wszystko dokładnie taśmą izolacyjną! Złóżmy teraz wszystko z powrotem w jedną całość. Okablowanie z klosza przeciągamy ładnie nad odbłyśnikiem od świateł drogowych i łączymy klosz z resztą reflektora: Następnie łączymy kabelki z ringów z tymi od przetwornic i upychamy całość w reflektorze. Wystarczy pokombinować a na pewno się zmieśći To by było na tyle. Mam nadzieję, że pomogłem
Mateusz118