Aby rzeczy wydarzały się w dobry sposób.pdf

(34 KB) Pobierz
Aby rzeczy wydarzały się w dobry sposób
Aby rzeczy wydarzały siĘ w dobry sposób
Strona 1 z 1
Nauki pochodzĄce z ostatniego wywiadu XVI Karmapy.
Jeśli ktoś posiada ową wspaniałą okazję związania się w pełni z praktyką Dharmy,
wówczas bardzo waŜna będzie dla niego dyscyplina i szczerość. Dyscyplina i szczerość
na przykład w myśleniu o nauczycielu, o tym, Ŝe prowadzi on nas drogą i rozjaśnia ją, Ŝe
przekazuje nam właściwe nauki i wglądy, Ŝe otrzymujemy od niego cenne wskazówki i
rady. Dzięki naszym szczerym staraniom moŜe on wówczas ze swej strony mieć
pewność, Ŝe postępujemy za jego przekazem i wykonujemy praktyki we właściwy
sposób. WaŜne jest, byśmy byli w stanie podąŜać ścieŜką w ten sposób, Ŝeby ludzie
będący członkami ośrodków mogli brać czynny udział w ich aktywności i sami potrafili
włoŜyć wysiłek we własny rozwój.
Chodzi o to, by wszystko, zarówno na wewnętrznym poziomie, jak teŜ na zewnętrznym,
wzrastało w pełen godności sposób. We własnej praktyce kaŜdego z was bardzo istotne
są równieŜ wytrwałość, przejrzystość, pewność i zaufanie. Nauki muszą być Ŝywe i
pozostaną takimi przez długi czas, powinniśmy więc stać się wzorem dla wszystkich
nadchodzących pokoleń. Nasz przykład będzie rzeczywiście działał w wielu przyszłych
eonach - spoczywająca na nas odpowiedzialność jest dlatego bardzo, bardzo waŜna.
Powinniśmy, dla dobra własnego i innych, stawać się prawdziwymi wzorami do
naśladowania, stosując i rozwijając zaufanie, przejrzystość, pewność i wytrwałość w
Dharmie. Byśmy mogli w pełni docenić znaczenie nauk i potrafili całkowicie je przyjąć,
niezwykle istotne jest nagromadzenie zasługi.
Buddowie i bodhisattwowie oraz wszyscy ci, którzy zrealizowali doskonały stan
oświecenia - stan buddy - osiągnęli to dzięki swemu nieskończonemu współczuciu i
niewyczerpanemu nagromadzeniu pełnych zasługi właściwości, które manifestują się w
wielu róŜnych formach i na wiele zręcznych i róŜnorodnych sposobów, ku poŜytkowi istot.
Podobnie niewyczerpane jest równieŜ ich błogosławieństwo, jak teŜ zdolność
wskazywania kierunku tym, którzy za nimi podąŜają. Dlatego powinniśmy w pełni
korzystać z tego, co od nich otrzymujemy. Jeśli chodzi o nasze ośrodki, róŜnią się one od
innych towarzystw i organizacji, których członkowie angaŜują się w nieustanną
rywalizację. Są świętymi miejscami nauki i świętymi miejscami praktyki. Dlatego tak
waŜne jest, byśmy dawali przykład prawdziwej świętości. Musimy pomagać sobie
nawzajem i stworzyć w centrach zdrową sytuację przenikniętą oświeceniem. To powinno
być naszym zamiarem i powinniśmy być zdolni do wprowadzenia go w Ŝycie. Dzielmy się
naszym rozwojem ze światem tak, by wszystkie istoty mogły dzięki naszemu działaniu
doświadczyć spokoju i radości, by doceniły naszą pracę i dzięki temu zapragnęły wziąć w
niej udział, widząc, Ŝe towarzyszy jej godność, dyscyplina, zdrowie i pełna zrozumienia
przyjaźń. Z tego powodu nasza odpowiedzialność dotycząca tego, co robimy, jest
olbrzymia.
Sprzyjające warunki pojawiają się i dlatego tak pełen znaczenia jest nasz własny związek
z Nauką i własna praktyka. Nie zdarzyło się jeszcze, by Dharma kiedykolwiek zawiodła.
Praktykowanie jej przynosi w końcu owoce i z tego powodu praca z zaufaniem i
wytrwałością jest bardzo, bardzo waŜna - praca zmierzająca ku pokojowi światowemu,
rozkwitowi Dharmy i rozwojowi róŜnych ośrodków i praktykujących. Moje myśli są zawsze
z wami. Modlę się równieŜ, byście wszyscy byli zdrowi, długo Ŝyli i rozumieli się
nawzajem - by rzeczy wydarzały się w dobry sposób.
Tłumaczył Wojtek Tracewski
2009-09-12
198414568.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin