KONSPEKT Z ZAJĘCIA OTWARTEGO PRZEPROWADZONEGO W DNIU 27.11.2002r.
6 – latki: posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; czytanie cyfr oznaczających liczby 1, 2, 3, 4, ujmowanie praktycznych czynności w zapis i czytanie tych zapisow.
5 – latki: klasyfikowanie zbiorów wg ich liczebności – liczenie elementów zbioru, odwzorowywanie zbiorów za pomocą liczmanów, kształtowanie pojęcia liczby głównej i porządkowej w zakresie sześciu.
4 – latki: porównywanie liczebności zbiorów ( równo, mniej, więcej, więcej o jeden, mniej o jeden. Kształtowanie pojęcia liczby głównej i porządkowej w zakresie czterech. Posługiwanie się liczebnikami: 1, 2, 3, 4.
4, 5, 6 –latki: budzenie zaciekawienia życiem społeczności najbliższego otoczenia przedszkola. Bogacenie wiedzy o własnym kraju, bliższe poznanie wybranego regionu.
· Dziecko wie co oznacza cyfra „4”, kojarzy ją z liczba „4”( 6 –latki; 5 –latki wg chęci )
· Dziecko potrafi liczyć i odczytywać cyfry w zakresie 1-4 ( 6 –latki; 5 – latki wg chęci)
· Dziecko potrafi przeliczać elementy zbioru w zakresie sześciu( 5l. )
· Dziecko potrafi przeliczać elementy zbioru w zakresie czterech( 4l. )
· Dziecko potrafi porównać liczebność zbioru posługując się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.
Proponowany przebieg zajęcia:
anulka_20