Word4.doc

(24 KB) Pobierz
Korespondencja seryjna – podstawy

Korespondencja seryjna (Narzędzia – Korespondencja seryjna)

 

Korespondencja seryjna to technika szybkiego tworzenia, różniących się tylko niektórymi elementami, szeregu identycznych dokumentów (seria), przy wykorzystania bazy adresowej np.: do drukowania kopert i etykiet itp.

Załóżmy, że musimy wysłać list identycznej treści do 100 różnych odbiorców. Np.: może to być zawiadomienie o zmianie numeru telefonu firmy, adresu itp. Word oferuje w tym względzie bardzo prosty mechanizm rozwiązania powyższego zadania.

Z podstawowych rzeczy potrzebujemy 2 dokumenty: dokument główny i bazę adresową, które następnie za pomocą korespondencji seryjnej należy połączyć

 

Ćw. Przygotować dokument główny korespondencji seryjnej o treści pokazanej poniżej. Dokument zapisać jako Spółdzielnia. Dane adresowe zapisać w pliku Mieszkańcy.

Zaadresowane pisma scalić w nowy dokument i zapisać pod nazwą Całość.

 

 

 

 

Dokument główny

 

Spółdzielnia Mieszkaniowa „DOM”

45-678 Katowice

ul. 3 Maja 85

 

Katowice; 07/04/01

 

 

 

 

 

 

 

 

Zawiadamiamy, że od dnia 01.01.2005 wzrasta czynsz za lokal w związku ze wzrostem ogólnych kosztów utrzymania budynku.

 

Z poważaniem 

                                                        Prezes

                                                        Jan Polok

 

 

 

 

Dane teleadresowe

 

Imię

Nazwisko

Miejscowość

Kod

Ulica

Jan

Kowalski

Katowice

45-456

Dobra 5

Anna

Długa

Katowice

43-567

Cicha 10/2

Karol

Krótki

Katowice

48-567

Górna 23/6

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin