Korespondencja seryjna to technika szybkiego tworzenia, różniących się tylko niektórymi elementami, szeregu identycznych dokumentów (seria), przy wykorzystania bazy adresowej np.: do drukowania kopert i etykiet itp.
Załóżmy, że musimy wysłać list identycznej treści do 100 różnych odbiorców. Np.: może to być zawiadomienie o zmianie numeru telefonu firmy, adresu itp. Word oferuje w tym względzie bardzo prosty mechanizm rozwiązania powyższego zadania.
Z podstawowych rzeczy potrzebujemy 2 dokumenty: dokument główny i bazę adresową, które następnie za pomocą korespondencji seryjnej należy połączyć
Ćw. Przygotować dokument główny korespondencji seryjnej o treści pokazanej poniżej. Dokument zapisać jako Spółdzielnia. Dane adresowe zapisać w pliku Mieszkańcy.
Zaadresowane pisma scalić w nowy dokument i zapisać pod nazwą Całość.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „DOM”
45-678 Katowice
ul. 3 Maja 85
Katowice; 07/04/01
Zawiadamiamy, że od dnia 01.01.2005 wzrasta czynsz za lokal w związku ze wzrostem ogólnych kosztów utrzymania budynku.
Z poważaniem
Prezes
Jan Polok
Imię
Nazwisko
Miejscowość
Kod
Ulica
Jan
Kowalski
Katowice
45-456
Dobra 5
Anna
Długa
43-567
Cicha 10/2
Karol
Krótki
48-567
Górna 23/6
shelby_lane