Zaufanie_2_0_Jak_wywierac_wplyw_zdobyc_lojalnosc_klientow_i_kreowac_marke_zaufan.pdf

(581 KB) Pobierz
ID DO:
Spis treści
Zaufanie 2.0. Jak wywierać
wpływ, zdobyć lojalność
klientów i kreować markę
KATALOG KSI EK:
Katalog online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-246-2975-6
Inluence, Improve Reputation, and Earn Trust
Format: 158 × 235, stron: 240
CENNIK I INFORMACJE:
o nowościach
Zamów cennik
• Bestseller „New York Timesa”
• Bestseller „Wall Street Journal”
• Najlepsza książka biznesowa roku według magazynu „Inc.”
• Najlepsza książka w kategorii „Biznes, marketing i reklama” według 800CEORead.com
• Najlepsza książka w kategorii „Small biznes” według „Small Business Trends”
Co jakiś czas w Twoje ręce wpada książka, która nie pozwala Ci wstać z fotela, wręcz każe Ci robić notatki
i opowiadać o sobie znajomym - przełomowa książka, która zmienia Twoje życie. Właśnie taką książkę
trzymasz w ręku.
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Seth Godin, autor książki Plemiona 2.0
Media społecznościowe mogą być nowym zjawiskiem, ale nie są przelotną modą, bowiem zdążyły już
na zawsze odmienić sposób komunikacji irm z ich klientami. Niniejsza książka oferuje plan skutecznej
obecności w tej sferze.
Do koszyka
David B. Thomas, menedżer ds. mediów społecznościowych, SAS
Do przechowalni
Nie chodzi o to, kogo znasz, lecz o to, kto zna Ciebie
Konsumenci coraz mniej ufają tradycyjnym przekazom reklamowym. Wykazują wrogie
nastawienie w stosunku do ludzi, którzy kierują się ukrytymi motywami. Mają świadomość
tego, w jaki sposób próbują na nich wpływać nie do końca uczciwi spece od reklamy, marketingu
oraz wszelkiej maści handlowcy. Dziś, aby zdobyć zaufanie klientów, musisz wykazać nieco więcej
inicjatywy, a przede wszystkim musisz wiedzieć, jakich strategii i narzędzi używać, by pozyskać
ich lojalność. Sięgnij po wsparcie agentów zaufania.
Kim są agenci zaufania? To ludzie sprawnie poruszający się w świecie technologii internetowych.
Mają wielu wirtualnych znajomych i potraią zrobić na nich dobre wrażenie. Dzięki wykorzystaniu
nowoczesnych narzędzi internetowych w krótszym czasie docierają ze swoim przekazem
do szerszego grona użytkowników niż jakikolwiek typowy korporacyjny specjalista od PR
czy marketingu, generując przy tym znacznie większe zainteresowanie swoich odbiorców przy
mniejszych kosztach. Ich wiedza i umiejętności są bezcenne - musisz więc albo stać się takim
agentem, albo nauczyć się korzystać z ich oferty.
Dowiedz się, w jaki sposób Ty i Twoja irma możecie wykorzystać sieci kontaktów do budowania
reputacji marki, wzmacniania siły jej oddziaływania i osiągania wyższych zysków. Poznaj
konkretne strategie i autentyczne historie przypadków, w których obecność w mediach
społecznościowych przełożyła się na większe sukcesy irm. Odkryj tajniki pozyskiwania lojalności
klientów w rzeczywistości internetowej - pozwól, by Twoja irma odniosła sukces na nowych
rynkach i w nowych kanałach marketingowych.
Nowo
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
1099028156.001.png 1099028156.002.png
1099028156.003.png
Spis treci
Podzikowania
7
Wprowadzenie
9
1.
Zaufanie, kapita spoeczny i media
11
2.
Wyznaczanie wasnych zasad gry
33
3.
„Jeden z nas”
63
4.
„Efekt Archimedesa”
93
5.
„Agent zero”
117
6.
„Mistrz czowieczestwa”
147
7.
„Budowanie armii”
171
8.
Agent zaufania
185
9.
Co dalej?
203
1
Zaufanie, kapita spoeczny i media
WSPÓPRACOWNIK
Joe Pistone sdzi, e bdzie tajnym agentem przez sze miesicy. Tymczasem praca ta pocho-
na go na sze lat.
Ju wtedy wiedzia duo o yciu. Dorasta wród mafiosów w Paterson w stanie New
Jersey i wykonywa t sam prac, co oni. Podobnie jak wiele osób zaangaowanych w zorga-
nizowan dziaalno przestpcz, Pistone mia sycylijskie pochodzenie i mówi po wosku.
Dziki temu móg liczy na akceptacj grupy. Zacz si pojawia w Carmello’s — restauracji
pooonej przy 1638 York Avenue, na skrzyowaniu z 86. Ulic, zaledwie jedn przecznic
od East River — i od razu wpasowa si w tamtejsze towarzystwo. Pistone wiedzia doskonale,
e to wanie w tym miejscu spotykaj si najwaniejsi czonkowie infiltrowanej grupy i e
w pewnym momencie nawie z nimi znajomo. Nie wiedzia tylko, jak gboko do ich struktur
uda mu si przenikn.
Okazao si, e Pistone doskonale zdawa sobie spraw z tego, co powinien robi, aby si
zakonspirowa. Wiedzia, e aby by dobrym tajnym agentem, trzeba doskonale zna ulic.
Umie odnale si nie tylko w rzeczywistoci biura, ale równie w rzeczywistoci miasta.
Dorasta wród czonków zorganizowanych grup przestpczych i dobrze zna realia ich wiata.
On sam wywodzi si jednak z dobrej rodziny i dziki wartociom wyniesionym z domu wstpi
do FBI. Agencja oficjalnie nie zatrudniaa czowieka o nazwisku Joe Pistone, w jej dokumen-
tach równie nie byo mowy o kim takim. Jego akta osobowe usunito, a biurko zostao
cakowicie wyczyszczone. Sam Pistone powiedzia o swoim wczeniejszym yciu: „Wyka-
sowaem je”.
Podczas gdy Pistone wrasta coraz gbiej w struktury zorganizowanej przestpczoci,
FBI usiowao wyjani, kim jest nowy czonek rodzinny Bonanno — Pistone sta si wówczas
Donniem Brasco, zodziejem kamieni szlachetnych.
12
Zaufanie 2.0
Okazao si, e zakonspirowa si on tak gboko, i nawet czonkowie zespou FBI nad-
zorujcego jego prac nie zdawali sobie sprawy z tego, komu robi zdjcia. Nagle wszdzie
byo peno Donniego Brasco, a agenci FBI zachodzili w gow, skd wzia si ta posta.
Wikszo czonków grup przestpczych wywodzia si z miasta lub jego okolic, tymczasem
Brasco pochodzi rzekomo z Kalifornii, a wczeniej przez pewien czas przebywa na Florydzie,
gdzie ima si rónych zaj (m.in. wama).
Pistone zosta wprowadzony w wiat zorganizowanej przestpczoci przez Benjamina
„Lefty Guns” Ruggiero. Tego dnia zosta „wspópracownikiem” — czowiekiem, który wspó-
pracuje z mafi, ale nie ma statusu oficjalnego czonka Cosa Nostry. Wspópracy z organizacj
przestpcz nie da si nawiza ot tak, po prostu. Pistone przez ponad pó roku pracowa
jako tajny agent w Nowym Jorku, regularnie odwiedzajc Carmello’s — trzeba byo czasu,
by zdoby zaufanie Ruggiera. Dziki cierpliwoci i rzetelnoci szybko awansowa w sze-
regach mafii.
Na pocztku jednak dziaa spokojnie i powoli. Przesiadujc w Carmello’s, od czasu do
czasu widywa gangsterów, o których FBI gromadzio informacje, wspomina jednak: „Nigdy
nie miaem okazji uczestniczy w ich rozmowie. Zadawanie barmanowi pyta typu: »A kto
to jest, ten tam? Czy to jest ten a ten?« nie byoby mdrym posuniciem”. Pistone „chcia da
si pozna jako facet, który nie zadaje zbyt wielu pyta i nie wydaje si nadmiernie ciekaw-
ski. Trudno byo dosta si w szeregi grupy bdcej obiektem zainteresowania FBI. Jedno
niewaciwe posunicie, nawet najmniejszy drobiazg, mogoby ich odstraszy”. Donnie Bra-
sco nauczy si wic gra w tryktraka (w tamtym czasie bya to rozrywka wielu gangsterów)
i po prostu przesiadywa w knajpie. Mniej wicej w okolicy wit Boego Narodzenia udao
mu si rozegra kilka partyjek z odpowiednimi ludmi. Przedstawi si im jako „Don”. Zadba
o to, eby widywano go w barze i uznano za staego bywalca. Dziki temu móg po prostu
siedzie i rozmawia z innymi.
„Czym si zajmujesz?” — zapyta w pewnym momencie Marty, barman z Carmello’s.
Marty nie nalea do mafii, ale wiedzia, e wród jego klientów nie brakuje gangsterów. Jak uj
to Pistone, „na tego rodzaju pytania nie udziela si bezporedniej odpowiedzi”. Powiedzia
wic: „No wiesz, teraz nic konkretnego nie robi, no wiesz, tak si krc po okolicy i rozgl-
dam. […]. Ogólnie imam si wszystkiego, co pozwala szybko zarobi”. Da w ten sposób jasno
do zrozumienia, jakiego rodzaju czowiekiem jest Donnie Brasco. Fama zacza si rozchodzi.
Pistone opowiada:
Na pocztku najwaniejsz spraw nie byo wcale to, eby nawiza kontakt z kim
konkretnym albo doprowadzi do jakiego konkretnego zdarzenia. Najwaniejsze
byo to, eby si troch pokrci, wyrobi sobie opini, zdoby wiarygodno. W innych
miejscach mogem mówi: „Krc si tam od czterech czy piciu miesicy” — i ci ludzie
mogli to potwierdzi. Kolesie stamtd mówili: „No, Don Brasco przychodzi tu od
duszego czasu, wydaje si w porzdku, nigdy niczego dziwnego nie próbowa”.
Wanie w taki sposób buduje si now tosamo, krok po kroku, bez nadmierne-
go popiechu, nigdy zbyt pochopnie. Czasami moe si zdarzy, e trzeba wykona
duy krok naprzód lub podj due ryzyko, ale czas na to mia dopiero nadej.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin