Najniebezpieczniejsza_ksiazka_o_biznesie_jaka_przeczytasz_w_swoim_zyciu_najnib.pdf

(1047 KB) Pobierz
ID DO:
Spis treści
Najniebezpieczniejsza książka
o biznesie, jaką przeczytasz
w swoim życiu
Tłumaczenie: Katarzyna Rojek
ISBN: 978-83-246-3343-2
Tytuł oryginału: The Most Dangerous
Format: 158×235 , stron: 216
KATALOG KSI EK:
Katalog online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
CENNIK I INFORMACJE:
o nowościach
Zamów cennik
Solidny podręcznik, zawierający bezcenne lekcje dotyczące tego, jak postępować z innymi ludźmi
— w wywiadzie, wojsku, rządzie, a co najważniejsze, także w świecie biznesu.
Oleg Kaługin,
były major-generał KGB, wykładowca Center for Counterintelligence and Security Studies, autor książki
Spymaster
Czytasz na własną odpowiedzialność.
Po lekturze tej książki nic nie będzie już takie samo… i nikt nie będzie taki sam!
W swojej działalności zawodowej spotkałeś się już z całą masą niepodważalnych prawd. Metoda
kija i marchewki, wydobywanie ukrytej charyzmy, perswazyjne sposoby wpływania na otoczenie.
Jednak w zarządzaniu jak na wojnie nie ma czasu, by próbować i błądzić po omacku.
Zwyciężasz albo przegrywasz, nie istnieje trzecia opcja. Trzeba być twardym: konkurencja cały
czas wyjmuje pieniądze z Twojej kieszeni i robi to, nie czekając, aż będziesz gotów. Jeśli chcesz
zwyciężyć, musisz działać szybciej, sprawniej i skuteczniej! Skończyła się zabawa i przyszedł czas
na poważną rozgrywkę.
Spójrz na przedstawicieli wywiadu wojskowego i cywilnego ich zachowania cechuje
automatyzm, rozmowy z ludźmi mają zawsze określony cel, a działania są podejmowane
błyskawicznie. Umiejętności wywiadowcze można zaadaptować do realiów biznesu. Co więcej,
dają one olbrzymią przewagę! Trik polega na tym, by wiedzieć dokładnie, JAK stosować taktyki
wywiadowcze na arenie biznesu. Autorzy, wieloletni pracownicy służb specjalnych, przedstawiają
własny model badania osobowości pracowników. Przekonaj się, jak ułatwi Ci on kierowanie
swoimi podwładnymi i… sobą samym!
Zostań tajnym agentem swojej irmy i przekonaj się, że potraisz:
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowo
Promocja
klasyikować osobowości jak proiler,
stawiać pytania niczym poligrafer,
osiągać porozumienie jak negocjator,
budować sieć kontaktów jak szpieg,
prowadzić rozmowę jak przesłuchujący,
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
tworzyć zespół jak siły specjalne.
1109991890.001.png 1109991890.002.png
1109991890.003.png
SPIS TREŚCI
Przedmowa .................................................................................................................... 9
Podziękowania ............................................................................................................. 11
Wstęp ............................................................................................................................ 13
Rozdział 1. Klasyfikuj osobowości jak profiler .................................................... 19
Wartość dla biznesu ....................................................................................................20
Profilerzy z natury .......................................................................................................21
Narzędzia do profilowania .........................................................................................22
Wartości i ego .........................................................................................................24
Model określania predyspozycji ..........................................................................25
Kategorie predyspozycji.........................................................................................32
Model określania stylów działania ......................................................................37
Kategorie stylów działania.....................................................................................45
Profiluj swoich ludzi ..................................................................................................54
Rozdział 2. Stawiaj pytania jak poligrafer ............................................................ 55
Wartość dla biznesu ....................................................................................................56
Scenariusz 1: badanie problemu ..........................................................................57
Scenariusz 2: odkrywanie potrzeb klienta...........................................................57
Scenografia dla poligrafera ........................................................................................58
Narzędzia przesłuchiwania ........................................................................................59
Odczytywanie mowy ciała ....................................................................................60
Wykorzystywanie mowy ciała ..............................................................................68
Style zadawania pytań ............................................................................................72
Strategia zadawania pytań .....................................................................................80
Wykrywanie oszustwa ..........................................................................................85
Powrót do scenariuszy ................................................................................................88
Scenariusz 1: badanie problemu ..........................................................................88
Scenariusz 2: odkrywanie potrzeb klienta...........................................................89
Rozdział 3. Buduj sieć kontaktów jak szpieg ........................................................ 91
Wartość dla biznesu ....................................................................................................92
Mózg szpiega ...............................................................................................................94
Forma i funkcja ............................................................................................................95
5
6
Najniebezpieczniejsza ksika o biznesie, jak przeczytasz w swoim yciu
Forma....................................................................................................................... 95
Funkcja ................................................................................................................... 95
Zrozumienie własnego położenia........................................................................ 96
Nie jesteś szpiegiem ............................................................................................... 96
Jak model atomu .................................................................................................... 97
Narzędzia budowania sieci kontaktów .................................................................. 102
Techniki uzyskiwania informacji od źródła .................................................... 102
Motywujące zachowanie ......................................................................................... 110
Pobudzanie do działania .................................................................................... 111
Narzędzia wywierania wpływu .......................................................................... 114
Interakcja zawodników ....................................................................................... 119
Rozdział 4. Prowadź rozmowę jak przesłuchujący ........................................... 121
Wartość dla biznesu ................................................................................................ 122
Narzędzia przesłuchiwania ..................................................................................... 122
Przesiewanie ........................................................................................................ 122
Planowanie i przygotowywanie ......................................................................... 125
Sprawowanie kontroli ......................................................................................... 128
Nawiązywanie dobrego kontaktu ..................................................................... 129
Różne rodzaje podejścia ..................................................................................... 129
Zadawanie pytań .................................................................................................. 130
Narzędzia prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej ............................................. 130
Technika wywiadu behawioralnego — wersja ulepszona ............................. 132
Narzędzia zakańczania ............................................................................................ 136
Mechanizm zakańczania .................................................................................... 137
Na użytek spotkań w interesach ....................................................................... 138
Na użytek rozmów kwalifikacyjnych ............................................................... 138
Ratowanie nieudanego spotkania ..................................................................... 138
Rozdział 5. Osiągaj porozumienie jak negocjator ............................................ 143
Wartość dla biznesu ................................................................................................ 144
Narzędzia służące negocjacji .................................................................................. 145
Zarządzanie procesem zmiany .......................................................................... 145
Przejmowanie kontroli ....................................................................................... 152
Odpieranie zastrzeżeń ........................................................................................ 154
Odczytywanie mowy ciała podczas negocjacji ............................................... 156
Rozdział 6. Gromadź informacje jak analityk ................................................... 159
Wartość dla biznesu ................................................................................................ 161
Narzędzia gromadzenia informacji ....................................................................... 163
Rola analityka ...................................................................................................... 163
Identyfikowanie brakujących elementów ........................................................ 163
Kierunkowanie procesu gromadzenia informacji .......................................... 164
Określanie źródeł ................................................................................................ 166
Spis treci
7
Przekazywanie informacji ................................................................................. 168
Weryfikacja źródeł .............................................................................................. 169
Tworzenie przybliżonej wersji rzeczywistości ................................................ 171
Odbiorca informacji a ich postać ..................................................................... 172
Filtry wpływające na analizę .................................................................................. 175
Rozdział 7. Podejmuj decyzje jak żołnierz oddziału SEAL ............................... 177
Wartość dla biznesu ................................................................................................. 180
Narzędzia podejmowania decyzji .......................................................................... 181
Wykorzystywanie mininawyków ..................................................................... 181
Myślenie ewentualnościami .............................................................................. 183
Planowanie za pomocą wartości ....................................................................... 187
After Action Review (AAR), czyli omówienie zrealizowanych zadań ........ 189
Rozdział 8. Twórz zespół jak siły specjalne ........................................................ 191
Wartość dla biznesu ................................................................................................ 192
Przepis na zespół ...................................................................................................... 192
Narzędzia tworzenia zespołu ................................................................................. 193
Rytuały przejścia: przekraczanie progu ........................................................... 193
Proces homogenizacji ........................................................................................ 195
Top-grading ......................................................................................................... 200
Mechanizm przywództwa w grupie ...................................................................... 202
Zrozum swoją rolę .............................................................................................. 202
Dbaj o spójność zespołu .................................................................................... 203
Nie stań się ofiarą szacunku .............................................................................. 204
Jak radzić sobie z różnicami .............................................................................. 205
Wniosek.
Czy warto mieć mocny charakter? .................................................. 207
Słownik ...................................................................................................................... 211
Zgłoś jeśli naruszono regulamin