Margonem 19.pdf

(2730 KB) Pobierz
e-zine 4 (18)
1
298600501.004.png
Spis treści
Słowem wstępu ......................................................................................................................3
Nowa wersja Margonem, czyli o kliencie i silniku. .................................................................4
Expowisko............................................................................................................................11
Dzień z życia redaktora - Malii. ............................................................................................17
Jeden dzień z życia herosa – Demonis Pan Nicości. ..............................................................19
Zakątek starego Margonem – Luty 2007...............................................................................20
O pewnym klanie – Espada...................................................................................................22
Jak dobrze ich znasz? - Orbitka.............................................................................................24
Przygody Okamiona Wielkiego ............................................................................................26
Z listów do redakcji… ..........................................................................................................28
Horoskop..............................................................................................................................29
Dziennik pokładowy – maj. ..................................................................................................31
Konkursy! ............................................................................................................................33
Wydanie 19
Redaktor naczelny: Europeus
Zastępca: Andromeda
Logo: Femme Fatale
Okładka: Minstrella
Opracowanie graficzne:
Minstrella
Opracowanie i korekta:
Andromeda, Drizzden, Mallidia
Współpraca: Malii, Killers, Uleńka,
Samira, Allamaris, Eigen.
2
298600501.005.png
Słowem wstępu
U progu wakacji mamy dla Was 19 numer
Margonem e-zine. Jak zwykle, przeczytacie w nim
ciekawe artykuły i opowiadania. Ten numer jest trochę
uboższy w treść niż zwykle, gdyż odeszli niektórzy nasi
stali współpracownicy. W związku z tym doszło do zmian
w samej Redakcji. Obecnie poszukujemy graczy
odpowiedzialnych i znających Margonem od podszewki,
którzy chcieliby przejąć stałe działy, takie jak expowiska,
itemki, krzyżówkę czy 10 różnic. Szukamy także i tych,
którzy mają świeże umysły i pomysły na nowe tematy.
Oczekujemy, że chętni zaangażują się w to, czym będą się
zajmować. Jak zwykle, jesteśmy otwarci na Wasze
Europeus.
3
propozycje, prace, uwagi.
W czasie wakacji życzymy Wszystkim Czytelnikom miłego odpoczynku, radości oraz
trwałych przyjaźni.
Zapraszam do lektury
298600501.006.png 298600501.007.png
Nowa wersja Margonem, czyli o kliencie i silniku.
1. Co to jest silnik i klient?
Każda gra sieciowa składa się z klienta i serwera (silnika).
Klient jest to program działający na komputerze gracza, w przypadku Margonem to po
prostu strona internetowa ze zmieniającą się dynamicznie zawartością. Komunikuje się ona z
serwerem, na którym uruchomiony jest specjalny program – silnik gry. Silnik musi być
bardzo wydajny – obsługuje on setki klientów jednocześnie. Prosty przykład: w Ithan stoi 4
graczy, jeden z nich wykonuje ruch – wysyła o tym informację do serwera. Serwer sprawdza,
czy takich ruch jest możliwy, jeżeli tak to akceptuje go i wysyła informację o tym do
pozostałych 3 graczy. Wyobraźcie sobie, że w godzinach szczytu porusza się w grze
jednocześnie do 1000 graczy (na jednym świecie) – silnik ma naprawdę wiele pracy, by ich
wszystkich obsłużyć.
A więc silnik odpowiada za to, by wszyscy gracze widzieli dokładnie taki sam świat
gry, a program klienta za graficzne prezentowanie świata gry oraz za wysyłanie informacji do
silnika (np. naciśnięcie strzałki w przeglądarce powoduje wysłanie żądania ruchu postacią).
Na rysunku - w środku silnik, obsługujący wielu klientów.
2. Po co nowa wersja gry?
Gracze od dawna narzekają na funkcjonalność gry, błędy, lagi – a to wszystko dlatego,
że obecny silnik oraz klient Margonem są przestarzałe – prace nad nimi zostały rozpoczęte
kilka lat temu, jeszcze za czasów naszych studiów. Przez kilka lat istnienia Margonem wiele
się nauczyliśmy, przeczytaliśmy setki apeli, skarg oraz propozycji graczy, poznaliśmy słabe
punkty gry. Korzystając ze zdobytych doświadczeń, postanowiliśmy stworzyć całość od
4
298600501.001.png 298600501.002.png
nowa, używając bardziej skomplikowanych, ale też bardziej wydajnych technologii, od
początku eliminując złe rzeczy z obecnej wersji gry.
Prace nad nową wersją Margonem rozdzielone są na dwie osoby: stronę klienta
programuje Thinker, a silnik – ja (w obecnej wersji Thinker jest autorem zarówno klienta, jak
i silnika).
3. Nowości.
Wszystkich nowości nie sposób tu wymienić, wiele z nich na pewno przeoczyłem,
niektóre rzeczy są jeszcze w fazie projektowania, być może zostaną zaprogramowane, a może
nie, zobaczy na ile czas i możliwości sprzętu i oprogramowania pozwolą.
Lista nowości:
Poprawne wyświetlanie grafiki oraz sterowanie grą we wszystkich przeglądarkach
internetowych.
Zmniejszenie lagów dzięki inteligentnemu przesyłowi danych, wprowadzenie lepszych
zabezpieczeń anty-lagowych podczas poruszania się postaci głównej oraz innych graczy.
Poprawienie wydajności silnika – obecny będzie w stanie obsłużyć więcej klientów niż
stary.
Ograniczenie możliwości oszukiwania przez graczy (korzystanie z Firebug’a, ABP
przestanie mieć sens, poprawki w handlu, w aukcjach, wyszukiwanie herosów).
Dialogi będą wyglądały lepiej, będą działały szybciej, będą odporne na lagi oraz na
przerwanie dialogu poprzez odświeżenie strony (F5).
Gra stanie się bardziej płynna, dostępnych będzie więcej efektów wizualnych, animacji.
Ulepszone chodzenie myszą – będzie bardziej funkcjonalne i szybsze niż poruszanie się
za pomocą klawiszy.
Wprowadzenie nowego systemu logowania – wszystkie czaty będą mogły być zapisywane
na żądanie gracza do specjalnego miejsca na serwerze, z którego Mistrz Gry bądź
moderator będzie mógł je odczytać i dzięki temu nałożyć karę na łamiącego etykietę
gracza.
Ulepszony system auto-nakładania kar za przekleństwa, prawdopodobnie także
zabezpieczenie przed wpisywaniem rarzoncyh błenduf ortograficznych.
Ulepszone sklepy (możliwość kupowania wielu sztuk przedmiotu na raz), ulepszony
handel między graczami (możliwość handlu do 10 przedmiotów na raz, eliminacja błędów
wykorzystywanych przez oszustów).
Rozszerzenia klanów – dyplomacja (wojny, sojusze międzyklanowe), outfity klanowe,
skarbiec SŁ klanowy, lepszy interface zarządzania klanem.
Groby – w miejscu śmierci gracza pojawiać się będzie nagrobek – inni gracze będą mogli
zobaczyć kto tam zginął i przez kogo został zabity.
Tła walk zostaną wymienione na nowe.
Wprowadzenie czwartej torby – przeznaczonej tylko na klucze.
5
298600501.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin