Mac Przewodnik metodyczny sześcolatka (listopad-grudzień) tylko tematy bez scenariuszy.pdf

(362 KB) Pobierz
95504168 UNPDF
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
z dzieæmi szeœcioletnimi opracowany
na podstawie Programu
wychowania przedszkolnego
„Moje przedszkole”
LISTOPAD – GRUDZIEÑ
Umieszczone w przewodniku metodycznym piktogramy oznaczaj¹:
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji zadañ programowych
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji treœci wychowania zdrowotnego
3
95504168.017.png 95504168.018.png 95504168.019.png 95504168.020.png
Treœci
programowe
Temat
tygodnia
Dzieñ
tygodnia
Procedury osi¹gniêcia celów
(aktywnoœæ i dzia³alnoœæ
dziecka)
1
2
3
4
TYDZIEÑ PIERWSZY
Przybli¿enie dzieciom
niektórych zagadnieñ
z zakresu przyrody
nieo¿ywionej:
– zwrócenie uwagi na
rolê wody w przyro-
dzie,
– wykonywanie do-
œwiadczeñ zwi¹za-
nych z p³ywaniem
i toniêciem cia³ w wo-
dzie, rozpuszczalno-
œci¹ ró¿nych substan-
cji w wodzie,
– wyjaœnienie zjawi-
ska kr¹¿enia wody
w przyrodzie
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA
S.A., Kielce 2002,
s. 35).
Pada deszcz
1
• S³uchanie wiersza H. Sza-
yerowej Deszcz siê upar³.
• Stemplowanie wacikami
i stemplami z ziemniaków na
temat Deszczowe niebo.
2
• Poznanie ma³ej i wielkiej,
drukowanej i pisanej litery m
na podstawie wyrazów: mama,
Marta.
• Ozdabianie ramki na zdjêcie
mamy dowolnymi wzorami
wyciêtymi z kolorowego pa-
pieru.
3
• Rozmowa na temat Woda
w ¿yciu cz³owieka.
• Doœwiadczenie i obserwacja
Co p³ywa, co tonie.
4
• Zapoznanie z obrazem gra-
ficznym liczby 4.
• Zabawy muzyczne przy pio-
sence Deszczowa muzyka.
5
• Opowiadanie B. Lewandow-
skiej O parasolu Pawe³ka.
4
95504168.001.png 95504168.002.png 95504168.003.png 95504168.004.png
Cele g³ówne
Cele operacyjne
Ksi¹¿ka Sze-
œciolatek. Bawiê
siê i uczê, cz. 2
Zajêcia ruchowe
5
6
7
8
TYDZIEÑ PIERWSZY
– rozwijanie mowy
czynnej
– rozwijanie spraw-
noœci manualnej
Dziecko:
– potrafi okreœliæ
rodzaje deszczu
– potrafi stemplo-
waæ
s. 3-5
Literatura:
Æwiczenia poran-
ne – zestaw IX
(K. WlaŸnik Wy-
chowanie fizyczne
w przedszkolu,
s. 144).
– rozwijanie umie-
jêtnoœci czytania
– rozwijanie spraw-
noœci manualnej
–potrafi rozpo-
znaæ ma³¹ i wiel-
k¹, drukowan¹
i pisan¹ literê m
– potrafi wycinaæ
s. 6-9
Zabawa ruchowa
Deszczyk (S. Owcza-
rek, M. Bondaro-
wicz Zabawy i gry
ruchowe w gimna-
styce korekcyjnej,
s. 125).
– poznanie roli wody
w ¿yciu cz³owieka
i zwierz¹t
– rozwijanie aktyw-
noœci poznawczej
–potrafi obser-
wowaæ
– zna przyk³ady
przedmiotów
p³ywaj¹cych
lub ton¹cych
w wodzie
s.10-11
Æwiczenia gimna-
styczne – zestaw
IV (wed³ug pracy
zbiorowej Twór-
cza kinezjologia
w praktyce. Propo-
zycje dla ka¿dego).
– rozwijanie pojêæ
matematycznych
– rozwijanie umie-
jêtnoœci poruszania
siê przy muzyce
– zna zapis liczby 4
– potrafi poruszaæ
siê przy muzyce
s.12-14
– rozwijanie mowy
czynnej
– wie, do czego
s³u¿y parasol
s. 15
5
95504168.005.png 95504168.006.png 95504168.007.png
1
2
3
4
• Tworzenie przestrzennej for-
my – parasola z kolorowego
papieru i s³omki.
TYDZIEÑ DRUGI
Przybli¿enie dzieciom
niektórych zagadnieñ
z zakresu przyrody
nieo¿ywionej:
– poznawanie w cza-
sie zabaw niektórych
w³aœciwoœci wody
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA S.A.,
Kielce 2002, s. 35).
Rozwijanie umiejêtno-
œci zgodnego wspó³-
¿ycia w grupie:
– uznawanie wzajem-
nych praw do uczest-
nictwa w zabawach,
zajêciach, rozmo-
wach z nauczycielem
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA S.A.,
Kielce 2002, s. 15).
W czasie
deszczu dzie-
ci siê nudz¹
1
• S³uchanie wiersza J. Bartko-
wicza S³odki kucharz.
• Przygotowanie czekolado-
wych kuleczek.
2
• Opowiadanie H. Zdzitowiec-
kiej Bajka o mydlanej bañce.
• Rozdmuchiwanie na kartonie
barwnych plam i tworzenie
z nich Stworków-kolorków.
3
• Zapoznanie z ma³¹ i wielk¹, dru-
kowan¹ i pisan¹ liter¹ t na pod-
stawie wyrazów: tata, Tomek.
• Ozdabianie wzoru ma³ej
i wielkiej litery t drukowanej
przy u¿yciu plasteliny.
4
• Zabawa dydaktyczna Smut-
ne i weso³e miny.
• Wykonanie Cudaczków-roz-
œmieszaczków z kolorowego
kartonu i papieru.
5
• Zapoznanie z wygl¹dem i cha-
rakterystycznymi cechami
trójk¹ta.
• Zabawy muzyczne przy pio-
sence Zabawa na niepogodê.
6
95504168.008.png 95504168.009.png 95504168.010.png 95504168.011.png
5
6
7
8
– rozwijanie spraw-
noœci manualnej
– potrafi wyko-
naæ parasol-za-
bawkê
TYDZIEÑ DRUGI
– tworzenie w³as-
nych przepisów na
s³odkie potrawy
– rozwijanie umie-
jêtnoœci technicz-
nych
Dziecko:
– potrafi stworzyæ
przepis na s³od-
k¹ potrawê
– potrafi wykonaæ
j¹ wg przepisu
s. 16-17
Literatura:
Æwiczenia poran-
ne – zestaw X
(K. WlaŸnik Wy-
chowanie fizyczne
w przedszkolu,
s. 145).
– rozwijanie mowy
czynnej
–rozwijanie wy-
obraŸni
– potrafi wykonaæ
bañki mydlane
– potrafi dzia³aæ
twórczo
s. 18-19
Zabawa ruchowa
Nie pozwól opaœæ
balonikowi (we-
d³ug S. Owczarek
Gimnastyka przed-
szkolaka).
– rozwijanie umie-
jêtnoœci czytania
– rozwijanie aktyw-
noœci twórczej
– zna wygl¹d ma-
³ej i wielkiej,
drukowanej i pi-
sanej litery t
– potrafi ozdobiæ
wzór litery
s. 20-24
Æwiczenia gimna-
styczne – zestaw
IV (wed³ug pracy
zbiorowej Twór-
cza kinezjologia
w praktyce. Propo-
zycje dla ka¿dego).
– rozwijanie umie-
jêtnoœci okazywa-
nia uczuæ w spo-
sób niewerbalny
– rozwijanie spraw-
noœci manualnej
– potrafi mimik¹
twarzy okazaæ
uczucia
– potrafi wyko-
naæ pracê pla-
styczn¹
s. 25
– rozwijanie intuicji
geometrycznej
– rozwijanie umiejêt-
noœci rytmicznego
poruszania siê
– potrafi wskazaæ
trójk¹t wœród
figur
– potrafi poruszaæ
siê przy muzyce
s. 26-27
7
95504168.012.png 95504168.013.png 95504168.014.png 95504168.015.png 95504168.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin