Cechy pożądane komunikatu, dzieżko jest ustalić hierarchię ich wartości i oddziaływają na siebie w rożnych konfiguracjach:
- łatwo wywołujące wrażenia pozawerbalne,
- to co konkretne(nie abstrakcyjne),
- to co bliskie odbiorcy, zwrot ku odbiorcy,
- to co powszechne i wyjątkowe, parafrazy,
- czynnik humorystyczny,
- metafory i figury poetyckie,
- powtórzenia, paralelizmy,
- czasami silniej działa jednoznaczna, kategoryczna wypowiedz, ale może to też działać na niekorzyść,
- unika się rozkazów; ukryte komunikaty perswazyjne
- łatwy do zrozumienia, czasami wystarczy pozorne zrozumienie,
- wieloznaczność może być atrakcyjne,
- dobrze jak odbiorca myśli że należy do grupy która rozumie przekaz,
- reklama ma służyć zapamiętywaniu nazw,
- łatwiej zapamiętać teksty rytmiczne, rymowane, melodyczne, itd.,
- powtórzenia najważniejszych elementów,
- powiązanie produktu z pozytywnymi skojarzeniami, lub silnymi i wyrazistymi,
- łatwiej zapamiętując co było na końcu i na początku,
- tak żeby przyszło do głowy w chwili wyboru,
- komunikat reklamowy powtarzany za często może działać negatywnie,
- redukcja przekazu do minimum, łatwiej skojarzyć i zapamiętać,
- kreatywność,
- trzeba balansować między oryginalnością komunikatu, a jego wadliwością,
politologiap