GRY I ZABAWY W KSZTAŁCENIU ZINTEGROWANYM 24.docx

(11 KB) Pobierz

GRY I ZABAWY W KSZTAŁCENIU ZINTEGROWANYM      24.04.12 MŁYNEK CWICZENIA

Rodzaje zabaw:

a.       w zależności od poziomu uspołecznienia dzieci:

1)      równoległe ( dzieci bawią się obok siebie, ale nie współpracują )

2)      zbiorowe ( dzieci bawią się wspólnie, lecz nie dzielą między siebie roli i funkcji)

3)      zespołowe ( dzieci podporządkowane są wspólnemu celowi z podziałem ról – przywódcom i  wykonawcami poszczególnych zadań )

b.       ze względu na ich treść:

1)      manipulacyjne

2)      konstrukcyjne

3)      tematyczne

4)      dydaktyczne

5)      ruchowe

Funkcje zabawy:

1)      poznawcze ( dziecko  lepiej poznaje świat )

2)      kształcące ( dzięki zabawie dzieci zdobywają nowe umiejętności)

3)      wychowawcza ( dziecko nabywa wartości moralne )

4)      projekcyjna ( dzięki odgrywaniu ról możemy zdiagnozować dziecko )

5)      terapeutyczna ( rozładowanie napięć i emocji dzieci)

Zgłoś jeśli naruszono regulamin