GRY I ZABAWY W KSZTAŁCENIU ZINTEGROWANYM 24.04.12 MŁYNEK CWICZENIA
Rodzaje zabaw:
a. w zależności od poziomu uspołecznienia dzieci:
1) równoległe ( dzieci bawią się obok siebie, ale nie współpracują )
2) zbiorowe ( dzieci bawią się wspólnie, lecz nie dzielą między siebie roli i funkcji)
3) zespołowe ( dzieci podporządkowane są wspólnemu celowi z podziałem ról – przywódcom i wykonawcami poszczególnych zadań )
b. ze względu na ich treść:
1) manipulacyjne
2) konstrukcyjne
3) tematyczne
4) dydaktyczne
5) ruchowe
Funkcje zabawy:
1) poznawcze ( dziecko lepiej poznaje świat )
2) kształcące ( dzięki zabawie dzieci zdobywają nowe umiejętności)
3) wychowawcza ( dziecko nabywa wartości moralne )
4) projekcyjna ( dzięki odgrywaniu ról możemy zdiagnozować dziecko )
5) terapeutyczna ( rozładowanie napięć i emocji dzieci)
Madzi13915